FredrikR FredrikR skrev:
Raggmunk och fläsk.
Åt vi idag också. Lite sent för bildbevis dock.

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
4774
K Kakelugnen566 skrev:
Fläskkött blir nog sämre fortare än nöt, och det köper jag mest. Fläskytterfile kan man göra mkt med.
Tack för din omtanke 🥰 ja det är inte så kul.. doften av nybryggt kaffe saknar jag. Men smaken är nog ändå värre att inte ha. Smakens olika delar kan jag känna, sött, salt, starkt o.s.v. men inte alltid ihop, umamin.
Det är 2.5 år sen det hände, i samband med en rejäl förkylning och lunginflammation (covid?) så utsikterna är ju ett stort ? Men jag är glad för det som känns! 👍
Vet du hur det gick för forskningsprojektet om post covid på Karolinska huddinge?

K
4774 4774 skrev:
Vet du hur det gick för forskningsprojektet om post covid på Karolinska huddinge?
Inte riktigt, lyssnade med ett halvt öra, men minns att jag hört ngt om det
Vet du?

4774
K Kakelugnen566 skrev:
Inte riktigt, lyssnade med ett halvt öra, men minns att jag hört ngt om det
Vet du?
Jag vet att de inte fick mer anslag efter förra året. Så vad de egentligen kom fram till, om något på den korta tid de hade på sig, vet jag inte. Men med min insyn i vården så kan jag säga att, då post covid kan vara en inkörsport till det som skapar myalgisk encefalit hos ca 4 % av befolkningen. Med andra ord, me är vår tids största ,till antalet drabbade ,sjukdom med enormt lidande och till enorma kostnader. Den är dessutom kronisk och ingen bot lär komma innan vi är sedan länge döda. Så jag antar att det var det de kom fram till och därmed slut på anslag.

K
4774 4774 skrev:
Jag vet att de inte fick mer anslag efter förra året. Så vad de egentligen kom fram till, om något på den korta tid de hade på sig, vet jag inte. Men med min insyn i vården så kan jag säga att, då post covid kan vara en inkörsport till det som skapar myalgisk encefalit hos ca 4 % av befolkningen. Med andra ord, me är vår tids största ,till antalet drabbade ,sjukdom med enormt lidande och till enorma kostnader. Den är dessutom kronisk och ingen bot lär komma innan vi är sedan länge döda. Så jag antar att det var det de kom fram till och därmed slut på anslag.
Ok, ja, en hemsk sjukdom att bli drabbad av. Att vilja men inte kunna orka.
Det finns en hel del tillstånd som sedan blir kroniska biverkningar.
Även mediciner kan ge obehagliga konsekvenser. Sömntabletter gav mig tinnitus för 12 år sen så jag hör att mina hjärtslag gnisslar, inte alls kul

4774
K Kakelugnen566 skrev:
Ok, ja, en hemsk sjukdom att bli drabbad av. Att vilja men inte kunna orka.
Det finns en hel del tillstånd som sedan blir kroniska biverkningar.
Även mediciner kan ge obehagliga konsekvenser. Sömntabletter gav mig tinnitus för 12 år sen så jag hör att mina hjärtslag gnisslar, inte alls kul
Hör mina hjärtslag jämt och har alltid gjort men det stör mig inte. Ett bra sätt att ha koll på pumpen 😂

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
K
4774 4774 skrev:
Hör mina hjärtslag jämt och har alltid gjort men det stör mig inte. Ett bra sätt att ha koll på pumpen 😂
Jo, det är klart 😀 men nä jag gillar inte gnisslet! 😠 Påverkar min hörsel också, inte alls kul

F fusion skrev:
Mixade nästan 2 hela vitlökar
Inte två klyftor, alltså?

kashieda kashieda skrev:
Inte två klyftor, alltså?
Nej , 2 hela lökar😛

• Älska
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Yezzz , tisdags mat 👍

Tallrik med fläskkarré, potatisplättar, lingonsylt och rivna grönsaker, serverad på en blommig bordstablett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 7 till
  • Laddar…
Stekt råraka i en stekpanna på en spis med digital temperaturkontroll.
Skapa konto
Stekta baconskivor i en svart stekpanna på en spishäll.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 10 till
  • Laddar…
Idag blidde det KÅLMAJA, kokt blomkål, kokt potatis & lingonsylt 😊

Tallrik med kålpudding, kokt blomkål, kokt potatis och lingonsylt.
Skapa konto

Tallrik med kålpudding, kokt blomkål, kokt potatis och lingonsylt.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 8 till
  • Laddar…
F fusion skrev:
Yezzz , tisdags mat 👍

[bild]
SC Aero SC Aero skrev:
[bild][bild]
😋 Blev över från igår till en matdosa.

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Storsockret
Fesk

Tallrik med stekt fisk, ångkokt broccoli och skivad gurka med kryddor.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Färsbiffar i pepparsås med rösti o morot. Mkt uppskattat av dottern.
Mvh nöjd far Tallrik med färsbiffar i pepparsås, rostade potatistårtor och skivade morötter. Glas med bubbelvatten i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.