Fast alla är vi olika.........även om det sticker i ögonen på många så får man ju vara medveten om att det är så.......finns ingen anledning att påpeka sånt. Finns nog såna som ligger på nivåer långt över herr Malmgren också. Men de är nog inte så roade av att skriva här på byggahus.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Även om priserna går upp så är det värt det, vardagslyx är viktigt
Alla dagar är speciella och man ska inte vänta med att unna sig eller uppnå sina drömmar..

Vardagslyx (oavsett om det är i form av mat, tid eller annat).. är något fler skulle försöka unna sig - med dem de älskar..

En dag kan de (eller en själv) vara borta..

• Älska
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
En ny dag, nya ostron :)

Tre ostron på is med citronklyftor och sauce mignonette, bredvid två vinglas, på röd-vit rutig duk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
En ny dag, nya ostron :)

[bild]
Akta dig Anders, så du inte åker på stora Skörbjuggan på grund av alltför ensidig kost;)

• Haha
  • Gilla
fremax och 4 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Akta dig Anders, så du inte åker på stora Skörbjuggan på grund av alltför ensidig kost;)
Han är ju rutinerad och garderar med citron!;)

• Älska
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
S
Roga1337 Roga1337 skrev:
…jo, så resonerar flertalet av de som deltagit i programmet Lyxfällan.
Jag lever efter min Fars visdomsord till mig när jag som 16åring flyttade hemifrån och började jobba.
”Det är inte din höga inkomst utan dina få & låga Utgifter som påverkar din ekonomi bäst i slutänden”
@AndersMalmgren i Lyxfällan:

”Den här utgiftsposten på 3000kr som återkommer varje dag. Vad är det?”

”Det är mina vinluncher. Firman konkade och börsen kraschade men man måste unna sig lite.”

;);)

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
@AndersMalmgren i Lyxfällan:

”Den här utgiftsposten på 3000kr som återkommer varje dag. Vad är det?”

”Det är mina vinluncher. Firman konkade och börsen kraschade men man måste unna sig lite.”

;);)
Bara fattiga människor som hamnar i lyxfällan :p

• Haha
Mikael_L
  • Laddar…
Bara osmarta människor lämnar dylika kommentarer till eftervärlden. ;)

• Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Bara osmarta människor lämnar dylika kommentarer till eftervärlden. ;)
Vilket avsnitt var du med i? :crysmile:

engs
Nu har jag bara sett kanske en handfull avsnitt under alla åren. Men tycker de då haft förvånansvärt höga inkomster. Inte några socialfall direkt, bara att de ändå levt som om de haft det dubbla. "tillsammans har ni inkomster på 75k / månad efter skatt och utgifter på 152k. Kanske läge att sälja av de tre entusiastbilarna som ni lagt 55k/månad i snitt, till att börja med".

Fast är det en total slacker som inte alls kan göra något åt situationen, blir det väl inte mycket till TV heller.

Vilket avsnitt var du med i? :crysmile:
Håna mig bara. :cry: Jag fick utomordentligt god och nyttig hjälp! (y) Både i säsong 1, 3, 4 och 5. Hade aldrig klarat min ekonomi utan deras stöd.

• Haha
Mikael_L och 5 till
  • Laddar…

• Gilla
  • Haha
fremax och 1 till
  • Laddar…
Idag har jag bestämt mig för att laga något snabbt, enkelt men ändå gott. Det blir hemgjorda nuggets i airfryer. Airfryern är ett fantastiskt verktyg som ger en krispig yta på nuggets, utan att de blir oljiga som vid traditionell fritering. Dessutom är det ett hälsosammare alternativ eftersom det använder mycket mindre olja.

• Gilla
Roga1337 och 1 till
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
Äntligen…årets första rabarber(smul)paj med vaniljsås:love:
Det är ändå något speciellt med den allra första(y)
[bild]
Den ligger nog minst 2 veckor bort här i Hälsingland , bara knoppar som kommit upp :cry:

Ingen frusen rabarber kvar, så det får bli blåbärspaj tills vidare.

Korv i ugn har varit med förut. Kladdar med senap för att pankoströ ska fästa bra. Hade ingen tomat så det blev en liten sås på krossade tomater, lök och vitlök i botten. Mos, grönt och en örtcreme med Västerbottenost.

• En tallrik med mat: potatismos, sallad, krispig kyckling och tzatziki. Hemlagad måltid på bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
fremax och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.