1 023 184 läst · 13 845 svar
1023k läst
13,8k svar
Vad blir det för mat?
Medlem
· Västernorrland
· 10 959 inlägg
Fast alla är vi olika.........även om det sticker i ögonen på många så får man ju vara medveten om att det är så.......finns ingen anledning att påpeka sånt. Finns nog såna som ligger på nivåer långt över herr Malmgren också. Men de är nog inte så roade av att skriva här på byggahus.
Alla dagar är speciella och man ska inte vänta med att unna sig eller uppnå sina drömmar..AndersMalmgren skrev:
Vardagslyx (oavsett om det är i form av mat, tid eller annat).. är något fler skulle försöka unna sig - med dem de älskar..
En dag kan de (eller en själv) vara borta..
Renoverare
· Stockholm
· 18 403 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 243 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 243 inlägg
@AndersMalmgren i Lyxfällan:Roga1337 skrev:
”Den här utgiftsposten på 3000kr som återkommer varje dag. Vad är det?”
”Det är mina vinluncher. Firman konkade och börsen kraschade men man måste unna sig lite.”
Renoverare
· Stockholm
· 18 403 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 403 inlägg
Nu har jag bara sett kanske en handfull avsnitt under alla åren. Men tycker de då haft förvånansvärt höga inkomster. Inte några socialfall direkt, bara att de ändå levt som om de haft det dubbla. "tillsammans har ni inkomster på 75k / månad efter skatt och utgifter på 152k. Kanske läge att sälja av de tre entusiastbilarna som ni lagt 55k/månad i snitt, till att börja med".AndersMalmgren skrev:
Fast är det en total slacker som inte alls kan göra något åt situationen, blir det väl inte mycket till TV heller.
Idag har jag bestämt mig för att laga något snabbt, enkelt men ändå gott. Det blir hemgjorda nuggets i airfryer. Airfryern är ett fantastiskt verktyg som ger en krispig yta på nuggets, utan att de blir oljiga som vid traditionell fritering. Dessutom är det ett hälsosammare alternativ eftersom det använder mycket mindre olja.
Korv i ugn har varit med förut. Kladdar med senap för att pankoströ ska fästa bra. Hade ingen tomat så det blev en liten sås på krossade tomater, lök och vitlök i botten. Mos, grönt och en örtcreme med Västerbottenost.