Oskick Oskick skrev:
Skomakarlåda på byggriff och krispigt bacon (y)
Läste om och började fundera på styckningsdetaljer, för byggahusfolk låter byggriff som en viktig och nödvändig del på vilket djur som helst. Musikintresserade går väl också igång på ett byggriff och skruvar upp de sista skivorna eller vad man nu håller på med. Låt oss minnas var vi läste det först

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Oskick och 5 till
  • Laddar…
Friterad firrefilé med mos

• En måltid med mosad potatis, panerad fiskfilé, gröna ärtor, sallad och ett glas öl.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
dilemma och 10 till
  • Laddar…
Varmrökt lax stod på menyn men med förmiddagens migränaktiga huvudvärk stod den inte högt i kurs hos mig. Mina egna färdiga köttbullar fick komma fram från frys. Potatis och bunsås på pulver (som är den enda dottern accepterar). Blomkålssallad till det. Och fortfarande fanns det en burk lingonsylt kvar i garaget. Må det bli lingon, och gärna, Svensk maträtt: köttbullar, potatis, brunsås, lingonsylt, kålrot, röd paprika och gurka.
Skapa konto
blåbärsår 2023!

• Gilla
  • Älska
Dilato och 8 till
  • Laddar…
Pizza på menyn idag, läskigt gott.
Nybakad pizza på kylställning, gyllene ost, uppblåst kant, träbord i bakgrunden.
Skapa konto
Pizza med sallad och sås på ett dekorerat porslinstallrik, bredvid ett tomt glas på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
arneri68 och 9 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Pizza på menyn idag, läskigt gott.
[bild] [bild]
Ser ut vara perfektion på både pizza och porslin.
Bra sås och Gröna Anna (påminner om min mormor :heart:)

• Gilla
  • Älska
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Läste om och började fundera på styckningsdetaljer, för byggahusfolk låter byggriff som en viktig och nödvändig del på vilket djur som helst. Musikintresserade går väl också igång på ett byggriff och skruvar upp de sista skivorna eller vad man nu håller på med. Låt oss minnas var vi läste det först
Härligt att du noterade detta.
Yes, ett byggriff i dubbel tappning :rofl:

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
ullberg
Idag blev det klassiskt, skulle egentligen blivit något åt tacohållet denna mellodag (troligen laxtacos) men vi sprang på en väldigt fint marmorerad entrecôte och kunde inte stå emot…

Grillad entrecote med kryddiga potatisklyftor och bearnaisesås på vit tallrik, stekhäll och liten skål i bakgrunden.
Skapa konto

Till det drack vi en kanna rödpang - ett resultat av lite smulig kork, första filteringen i dekanteringskarafften räckte inte så vi fick köra en till och då blev det första bästa behållare, vinet är äldre än min och min bättre hälfts förhållande, och då firade vi ändå två decennier nyss…

Metallmjölkkanna på ett mörkt bord, tända ljus i bakgrunden, hemtrevlig atmosfär.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 12 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ser ut vara perfektion på både pizza och porslin.
Bra sås och Gröna Anna (påminner om min mormor :heart:)
Blev riktigt bra. Premiär av pizzaugnen. Köpte en elektrisk, få upp den till 350 grader.
Tycker det blir bättre än en klassisk napolitansk pizza. Blir krispigare och bättre (enligt mig;))

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Blodsoppen
Pizza här med, dock köpe. Imorgon blir det linguini med scampi, vitlök och chili

• Gilla
  • Älska
GladanS och 2 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Pizza här med, dock köpe. Imorgon blir det linguini med scampi, vitlök och chili
Rostas på grillen och kroketter i fryern, köpesås och sallad till här.
Bra köttbit och grillgrad.

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Thomas59
Fredag=Comfort Food, så slängde ihop en Mac&Cheese med BBQ Ribs till. Under tiden blev det lite helgbröd i ugnen. Blev en rejäl brödbit. Nästan lika bred som ugnsgallret.

Ett nybakat surdegsbröd på ett kylgaller, med krispig skorpa och mjöldamm.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
arneri68 och 14 till
  • Laddar…
Bredare än de jag gjorde - två med valnötter och lite linfrön och ett formbröd som blev en variant på danskt rådbröd med helt korn, pumpakärnor och tranbär.

• Gilla
Thomas59
  • Laddar…
Thomas59
kashieda kashieda skrev:
Bredare än de jag gjorde - två med valnötter och lite linfrön och ett formbröd som blev en variant på danskt rådbröd med helt korn, pumpakärnor och tranbär.
Gott med nötter i, men hade inga hemma. Brukar ofta ha i lite av varje typ oliver, nötter, frön, fetaost, torkad frukt, ost osv, men det var märkligt tomt i kyl och skafferi idag.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Grillen fick jobba även denna lördag. Blev flankstek med potatisbakelse och vitlökssmör.

• Röd kamadogrill med glödande kol i snöig trädgård under kvällstid.
    Skapa konto
  • Ett måltid med skivad stek, två gratinerade potatisar och smör på en tallrik.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
dilemma och 18 till
  • Laddar…
Pizza Bianco med chorizofärs och spetskål. Västerbottenost och mozzarella. Trevlig combo.

• Frukosttallrik med omelett, ruccola, soltorkade tomater, gaffel, kaffe, färgglad löpare.
    Skapa konto
  • Gilla
dilemma och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.