Middagstallrik med kött, mosad potatis, sallad, glas med dryck och äppelciderflaska i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Standard maten plus lite sallad.

• Gilla
dilemma och 5 till
  • Laddar…
S
P Pappa1986 skrev:
Min

spontana känsla är att du har helt rätt :p
Jag kan inte jobba hemifrån i mitt yrke så det blir varken långkok eller något lunchsnickrande på vardagarna.

S sinuslinus skrev:
Jag kan inte jobba hemifrån i mitt yrke så det blir varken långkok eller något lunchsnickrande på vardagarna.
Då får man passa på när det vabbas eller är helg :D

En pastagratäng med färdiga pastakuddar (finns många varianter), spenat (fryst eller färsk), en vitsås - lite egentid i ugnen och några salladsblad med picklad rödlök. Simpelt, snabb och supergott ;)

• Ett måltid med pasta, sallad och picklad rödlök, serverat med ett glas dryck.
    Skapa konto
  • Gilla
dilemma och 5 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
En pastagratäng med färdiga pastakuddar (finns många varianter), spenat (fryst eller färsk), en vitsås - lite egentid i ugnen och några salladsblad med picklad rödlök. Simpelt, snabb och supergott ;)
Låter väldigt gott!:love:

AXS
Någon som kan gissa plats?

• En tallrik med mat, öl i glas, vin, person i restaurangmiljö.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Dagen fula fisk till lunch. Den där näbben ser elak ut.
Smakade betydligt bättre än den ser ut!

/Höghus

En tallrik med rester av en måltid, halväten fisk, citronskiva, solljus, utomhus, tomma dryckesglas i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Maria T och 2 till
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Mäster Anders?

AXS AXS skrev:
Restaurang Kvarnen och en fläsklägg kanske?

/Höghus

Höghus Höghus skrev:
Restaurang Kvarnen och en fläsklägg kanske?

/Höghus
Ahjustja, de har ju också sådant golv! Du har förmodligen rätt :)

Thomas59
Blev sugen på gnocchi idag och ICA hade färsk chorizofärs så middagen blev Gnocchi alla Sorrentina med, ta da, chorizofärs. Hade en burk marzanotomater kvar sen sommarens pizzabak så det passade perfekt, och nybakat bröd till.

Gratinerad gnocchi med tomatsås, köttfärs, smält ost och färsk basilika i en metallform.
Skapa konto

• Gilla
MsTake och 8 till
  • Laddar…
Thomas59 Thomas59 skrev:
Blev sugen på gnocchi idag och ICA hade färsk chorizofärs så middagen blev Gnocchi alla Sorrentina med, ta da, chorizofärs. Hade en burk marzanotomater kvar sen sommarens pizzabak så det passade perfekt, och nybakat bröd till.

[bild]
Ska det vara potatisgnocchi till den? Aldrig testat, eller vetat om att det fanns

Thomas59
K Kjell_G skrev:
Ska det vara potatisgnocchi till den? Aldrig testat, eller vetat om att det fanns
Ja, den görs på potatisgnocci, vilket är den vanligaste typen av gnocci och också den du hittar i butik (färsk). Min var köpt på Lidl. Gnocci per definition är ju en sorts klimp så den kan ju göras även på mannagryn, vetemjöl, potatis, brödbitar eller liknande ingredienser.

• Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Blodsoppen
AXS AXS skrev:
Matbordet:thinking:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.