Secreto Iberico, från de speciella spanska grisarna. Blir bäst med baklängesstekning.
En rullad skiva bacon till enligt devisen, om nåt är gott blir det ännu godare med bacon.
Råstekt potatis, champinjoner och lök.
Alioli och mojo picante därtill.
Det blir mycket stekt när man bara har två plattor...
Varför finns det så dåligt med spansk olivolja i Sverige?

/Höghus

Förpackat iberiskt kött, på marmorbänk, etikett visar vikt och pris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Middag med stekt kött, potatis, svamp, lök, kryddor, såser, olivolja, balsamvinäger och vin på köksbänk.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Grekiska Färsbiffar, gräddsås och stekt potatis. Djävulskt gott
En måltid med köttbullar, klyftpotatis, lingonsylt och brunsås. Ölburk i oskärpa i bakgrunden. Hemlagad middag.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Anonymiserad 220941 och 8 till
  • Laddar…
M Mortsken skrev:
[bild]
Hamburgare som skulle vara medium.
Vet inte om jag håller med.
Slog de bara på ett par bröd och sallad direkt på kossan? :thinking::crysmile:

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Secreto Iberico, från de speciella spanska grisarna. Blir bäst med baklängesstekning.
En rullad skiva bacon till enligt devisen, om nåt är gott blir det ännu godare med bacon.

/Höghus

[bild] [bild]

Testa secreto iberico bellota. Väldigt marmorerad och fin.

Höghus Höghus skrev:

/Höghus

[bild] [bild]
[QUOTE="Höghus, post: 5108694,
Har du aldrig varit på Lidl och handlat? Dom har då Spanska olivoljor, extra bra under deras spansk veckor. Däremot har jag aldrig hittat den extra goda spansk alliollin, den är det rejält med vitlök i :D

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Testa secreto iberico bellota. Väldigt marmorerad och fin.
Jorå, så är det. Lite svår att hitta i den vanliga matbutiken i ett turistgetto bara.

/Höghus

Höghus Höghus skrev:
Jorå, så är det. Lite svår att hitta i den vanliga matbutiken i ett turistgetto bara.

/Höghus
Brukar finnas i mercats. Saluhallar i Sverige eller utomlands är bland det bästa jag vet.

GoC GoC skrev:
[QUOTE="Höghus, post: 5108694,
Har du aldrig varit på Lidl och handlat? Dom har då Spanska olivoljor, extra bra under deras spansk veckor. Däremot har jag aldrig hittat den extra goda spansk alliollin, den är det rejält med vitlök i :D
Absolut!
Jag säger inte det är omöjligt att hitta. Däremot uselt utbud i de vanliga affärerna från världens största olivoljeproducande land.
Ybarra och Carbonell brukar man kunna hitta om man letar lite. Däremot finns den överreklamerade Zetan precis överallt. Till och med grekisk olja är vanligare än spansk, och där produceras betydligt mindre.

/Höghus

Höghus Höghus skrev:
Absolut!
Jag säger inte det är omöjligt att hitta. Däremot uselt utbud i de vanliga affärerna från världens största olivoljeproducande land.
Ybarra och Carbonell brukar man kunna hitta om man letar lite. Däremot finns den överreklamerade Zetan precis överallt. Till och med grekisk olja är vanligare än spansk, och där produceras betydligt mindre.

/Höghus
Därför jag helst handlar på Lidl. Är väl som på systemet, hyllmeter med Italiensak viner och jag som helst drick spanska :rofl:

• Gilla
Höghus
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Därför jag helst handlar på Lidl. Är väl som på systemet, hyllmeter med Italiensak viner och jag som helst drick spanska :rofl:
Eller systembolagets miserabla utbud av tyskt öl…
:rolleyes:

/Höghus

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
richardtenggren
Höghus Höghus skrev:
Eller systembolagets miserabla utbud av tyskt öl…
:rolleyes:

/Höghus
För att inte nämna alkoholfri läsk!

• Haha
MsTake
  • Laddar…
Tisdag, jag och grabbarna hemma.
Vad passar bättre än pannkaka?
(En massa så såklart men så blev det och alla nöjda)

:oops::cool:

• Gilla
Oskick
  • Laddar…
Panerad kyckling med smält ost, prosciutto, pommes frites, sallad, tomat på svart skifferplatta.
Skapa konto

Camembert till lunch

• Gilla
Anonymiserad 220941 och 12 till
  • Laddar…
Blodsoppen
M Mortsken skrev:
[bild]
Camembert till lunch
Snart Anders M klass;)

”Gräddbullar” är frugans namn på ugnsstekta köttfärsbiffar. Just det, såsen är gräddig ;)

• Middagstallrik med köttbullar, gräddsås, potatis och hackade grönsaker på ett bord med kryddkvarnar och vatten.
    Skapa konto
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.