1 007 630 läst · 13 643 svar
1008k läst
13,6k svar
Vad blir det för mat?
Secreto Iberico, från de speciella spanska grisarna. Blir bäst med baklängesstekning.
En rullad skiva bacon till enligt devisen, om nåt är gott blir det ännu godare med bacon.
Råstekt potatis, champinjoner och lök.
Alioli och mojo picante därtill.
Det blir mycket stekt när man bara har två plattor...
Varför finns det så dåligt med spansk olivolja i Sverige?
/Höghus
En rullad skiva bacon till enligt devisen, om nåt är gott blir det ännu godare med bacon.
/Höghus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
Höghus skrev:Secreto Iberico, från de speciella spanska grisarna. Blir bäst med baklängesstekning.
/Höghus
[bild] [bild]
Testa secreto iberico bellota. Väldigt marmorerad och fin.
[QUOTE="Höghus, post: 5108694,Höghus skrev:Secreto Iberico, från de speciella spanska grisarna. Blir bäst med baklängesstekning.
/Höghus
[bild] [bild]
Har du aldrig varit på Lidl och handlat? Dom har då Spanska olivoljor, extra bra under deras spansk veckor. Däremot har jag aldrig hittat den extra goda spansk alliollin, den är det rejält med vitlök i
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
Absolut!GoC skrev:
Jag säger inte det är omöjligt att hitta. Däremot uselt utbud i de vanliga affärerna från världens största olivoljeproducande land.
Ybarra och Carbonell brukar man kunna hitta om man letar lite. Däremot finns den överreklamerade Zetan precis överallt. Till och med grekisk olja är vanligare än spansk, och där produceras betydligt mindre.
/Höghus
Därför jag helst handlar på Lidl. Är väl som på systemet, hyllmeter med Italiensak viner och jag som helst drick spanskaHöghus skrev:Absolut!
Jag säger inte det är omöjligt att hitta. Däremot uselt utbud i de vanliga affärerna från världens största olivoljeproducande land.
Ybarra och Carbonell brukar man kunna hitta om man letar lite. Däremot finns den överreklamerade Zetan precis överallt. Till och med grekisk olja är vanligare än spansk, och där produceras betydligt mindre.
/Höghus