1 056 761 läst · 14 153 svar
1057k läst
14,2k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 18 488 inlägg
Vi slängde burgaren faktiskt. Fryspuck som inte gick äta. Men gulaschen är okej. Och våffelstugan har okej våffla med vilt eller räkorFredrikR skrev:
Största bekymret var temperaturen men visst har man ätit bättre.AndersMalmgren skrev:
Korv och makaroner eller panerad fisk var alternativen på värdshuset, och båda hade nog varit bättre.
Testade sambons tagning på wrap.
Tarmeriet klagade inte på det som erbjöds.
Det är numer välsmort
Wrap fylld med;
Potatisgratäng
Ruccola
Hummus
Kycklinginnerfilé
Har kollat, inte så mycket som en luftficka att hitta på lekamen. Välfyllt
Tarmeriet klagade inte på det som erbjöds.
Det är numer välsmort
Wrap fylld med;
Potatisgratäng
Ruccola
Hummus
Kycklinginnerfilé
Har kollat, inte så mycket som en luftficka att hitta på lekamen. Välfyllt
Så här slår jag italienerna på pasta-gamet, med spaghetti å mårasååsin.
Stek nötfärsen med lök å vitlök, se till den brynes bra. Lägg dit tomatpuré och rör om ordentligt, stek mera och lägg resten av kryddorna (salt, peppar, chili, paprika, basilika/oregano), dra ner tempen å strö mjöl över köttet. Blanda och stek mera, kanske lägg lite smör, stek så länge du kan innan mjölet riskerar brännas. I med vatten och deglasera och sen lite grädde.
Gillar å lägga i worchestershire sås, om det behöver mera salt lägger jag ofta sojasås istället för salt också.
Såklart ketchup, hör ni det borta i Italien, jag lägger ketchup på...
Favorit som hela familjen äter, typ maten man gör då man inte annars vet vad man ska äta. Och man får matlådor.
Stek nötfärsen med lök å vitlök, se till den brynes bra. Lägg dit tomatpuré och rör om ordentligt, stek mera och lägg resten av kryddorna (salt, peppar, chili, paprika, basilika/oregano), dra ner tempen å strö mjöl över köttet. Blanda och stek mera, kanske lägg lite smör, stek så länge du kan innan mjölet riskerar brännas. I med vatten och deglasera och sen lite grädde.
Gillar å lägga i worchestershire sås, om det behöver mera salt lägger jag ofta sojasås istället för salt också.
Favorit som hela familjen äter, typ maten man gör då man inte annars vet vad man ska äta. Och man får matlådor.
Håller med om allt förutom nötfärsen. Använder Fläskfärs alternativt vergofärs istället men smaken är som den klassiska bakenDennisCA skrev:Så här slår jag italienerna på pasta-gamet, med spaghetti å mårasååsin.
[bild]
[bild]
[bild]