990 795 läst · 13 429 svar
991k läst
13,4k svar
Vad blir det för mat?
Glutenfritt i Malmö ligger på Limhamn. Kolla öppettider på nätet. Hon säljer lite färskt och resten fryst. Vet inte om hon bakar vört till jul men det är värt att kolla upp. Kanelbullar som smakar som riktiga i alla fall. Jag vet inte varför jag aldrig varit där förut, jag visste långt inne i medvetandet att det fanns men har ändå aldrig varit där förän häromveckan och det var fantastiskt. Nästa gång ska jag ta med en kylväska och köpa massor av det frysta utbudet och fylla frysen hemma. Vi är två i familjen som inte tål gluten plus min lilla mor som ofta är här.Blodsoppen skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 329 inlägg
Jag upplever det som att man knappt hittar okokt skinka nuförtiden. Känns som att minst 90 procent är färdig(kokt). Rätt obegripligt för mig som tycker att ugnsbaka en skinka är bland det enklaste man kan göra i köket.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 329 inlägg
Finns på saluhallarna mycket bättre kvalitet än i butikerna dessutomAlfredo skrev:
Tack så mycket. Ska finnas ett Glutenfritt paradis i Ystad med. Lite långt att åka.Jiji skrev:Glutenfritt i Malmö ligger på Limhamn. Kolla öppettider på nätet. Hon säljer lite färskt och resten fryst. Vet inte om hon bakar vört till jul men det är värt att kolla upp. Kanelbullar som smakar som riktiga i alla fall. Jag vet inte varför jag aldrig varit där förut, jag visste långt inne i medvetandet att det fanns men har ändå aldrig varit där förän häromveckan och det var fantastiskt. Nästa gång ska jag ta med en kylväska och köpa massor av det frysta utbudet och fylla frysen hemma. Vi är två i familjen som inte tål gluten plus min lilla mor som ofta är här.
Jag har blivit diagnostiserad med Me/Cfs. Och har provat utan gluten några månader. Jag mår faktiskt lite bättre
Fick 3-rätters av dottern ikväll.
Riktigt gott
Riktigt gott
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Är din Me/Cfs kopplad till intag av gluten eller är det bara allmänt att du mår bättre utan intag av?Blodsoppen skrev: