Jiji Jiji skrev:
smakar det spånskiva fast lite godare.
Kämpar hårt med att försöka föreställa mig denna kulinariska upplevelse. :thinking:

• Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Kämpar hårt med att försöka föreställa mig denna kulinariska upplevelse. :thinking:
Gör inte det. Det är lite ledsamt att inte tåla gluten. Jag fick diagnosen sent i livet så jag minns ff hur det borde vara.

• Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Tack, ska snart till Malmö(y)
Glutenfritt i Malmö ligger på Limhamn. Kolla öppettider på nätet. Hon säljer lite färskt och resten fryst. Vet inte om hon bakar vört till jul men det är värt att kolla upp. Kanelbullar som smakar som riktiga i alla fall. Jag vet inte varför jag aldrig varit där förut, jag visste långt inne i medvetandet att det fanns men har ändå aldrig varit där förän häromveckan och det var fantastiskt. Nästa gång ska jag ta med en kylväska och köpa massor av det frysta utbudet och fylla frysen hemma. Vi är två i familjen som inte tål gluten plus min lilla mor som ofta är här.:heart:

• Gilla
j.f.s och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Håller med Anders här. Tillaga själv i ugnen och det ska vara lättrökt skinka.
Det är också att de finaste skinkorna går inte köpa som färdigkokt

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är också att de finaste skinkorna går inte köpa som färdigkokt
Jag upplever det som att man knappt hittar okokt skinka nuförtiden. Känns som att minst 90 procent är färdig(kokt). Rätt obegripligt för mig som tycker att ugnsbaka en skinka är bland det enklaste man kan göra i köket.

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag upplever det som att man knappt hittar okokt skinka nuförtiden. Känns som att minst 90 procent är färdig(kokt). Rätt obegripligt för mig som tycker att ugnsbaka en skinka är bland det enklaste man kan göra i köket.
Finns på saluhallarna mycket bättre kvalitet än i butikerna dessutom

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Finns på saluhallarna mycket bättre kvalitet än i butikerna dessutom
Lite ont om saluhallar häromkring, dock finns det förmodligen gårdar man kan handla från.

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
FredrikR FredrikR skrev:
Lite ont om saluhallar häromkring, dock finns det förmodligen gårdar man kan handla från.
Du får ta en tur till Diléns i Valbo, kan rekommenderas (y)

• Gilla
simpa81 och 1 till
  • Laddar…
Mat och mat... Fika!
Ätit en eclair för vad jag tror första gången i livet.
Vaniljpannacotta med hjortron.
En kopp svart kaffe och en dekorerad bakelse på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Delikat. :ok:

Relativt nytt cafe i norra delarna av Borlänge.

• Gilla
Roga1337 och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Jiji Jiji skrev:
Glutenfritt i Malmö ligger på Limhamn. Kolla öppettider på nätet. Hon säljer lite färskt och resten fryst. Vet inte om hon bakar vört till jul men det är värt att kolla upp. Kanelbullar som smakar som riktiga i alla fall. Jag vet inte varför jag aldrig varit där förut, jag visste långt inne i medvetandet att det fanns men har ändå aldrig varit där förän häromveckan och det var fantastiskt. Nästa gång ska jag ta med en kylväska och köpa massor av det frysta utbudet och fylla frysen hemma. Vi är två i familjen som inte tål gluten plus min lilla mor som ofta är här.:heart:
Tack så mycket. Ska finnas ett Glutenfritt paradis i Ystad med. Lite långt att åka.
Jag har blivit diagnostiserad med Me/Cfs. Och har provat utan gluten några månader. Jag mår faktiskt lite bättre

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Tack så mycket. Ska finnas ett Glutenfritt paradis i Ystad med. Lite långt att åka.
Jag har blivit diagnostiserad med Me/Cfs. Och har provat utan gluten några månader. Jag mår faktiskt lite bättre
Hoppas att det blir ännu bättre.

• Gilla
fremax
  • Laddar…
Blodsoppen
Jiji Jiji skrev:
Hoppas att det blir ännu bättre.
Tack:heart:

Fick 3-rätters av dottern ikväll.
Riktigt gott
Rullad sandwich med sallad, rödlök och gräslökar på dekorerad tallrik.
Skapa konto
Pasta med tomatsås, strimlad kyckling, parmesan, gräslök på dekorerat vitt fat.
Skapa konto
En efterrätt med glass, jordgubbar, smulig kakdeg och chokladsås på ett vitt mönstrat fat.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Myckling och 9 till
  • Laddar…
Är din Me/Cfs kopplad till intag av gluten eller är det bara allmänt att du mår bättre utan intag av?

P Pappa1986 skrev:
Fick 3-rätters av dottern ikväll.
Riktigt gott
[bild] [bild] [bild]
Pappa har gjort ett bra jobb

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.