H husdrommaren skrev:
Inte helt lätt att få tag i den kvaliteten som det en gång var på skaldjur här runt Göteborg men en fiskare som vi känner fick en fin fångst. Så em/kvällen bjöd på go mat.

[bild]
[bild]
Porslin med namn som har Dala-anknytning. ;)(y)
Sundborn, mindre samhälle utanför Falun, eller fjällen som Kindberg Batra sa. :geek:

• Gilla
nino och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
När sosta har skaldjurs/hummersoppa till förrätt eller saltimbocca till varmrätt måste jag äta lunch där. Idag hade de båda :)

[bild]

[bild]
Instämmer med tidigare, ser mycket smakfullt ut!

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Koreanska köttbullar. Maken har sett fram emot att laga detta hela dagen, och som alla 365 dagar om året äter jag gladeligen! Mästerkock! :love: Koreanska köttbullar toppade med sesamfrön och skivad grön lök i en stekpanna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Fario och 13 till
  • Laddar…
Snyggt! Vad är det i?

MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Koreanska köttbullar. Maken har sett fram emot att laga detta hela dagen, och som alla 365 dagar om året äter jag gladeligen! Mästerkock! :love:[bild]
Såg gott ut!
Vet du vilket recept han använde?

Här blev det grillad rostbiff, pommes, såser och sallad.
Grillad rostbiff med pommes, sås och sallad på en tallrik med ett glas vin och öl.
Skapa konto

• Gilla
HM2020 och 7 till
  • Laddar…
Frugan hade odlat lite spetskål i år så jag svängde ihop en ”Smörbakad spetskål med krispig kyckling och gräddskum”, riktigt gott.
Smörbakad spetskål med krispiga kycklingbitar och gräddskum på en blå tallrik.
Skapa konto

• Gilla
Lill72 och 7 till
  • Laddar…
Fruktspäckad fläskkarre enligt Mannerströms recept med katrinplommon, aprikoser och russin. Torkade äpplen hittade jag tvärr inte. Till detta kokt potatis från eget land. Som efterrätt blir det äpplepaj på svenska äpplen och massor med kanel, och hemlagad vaniljglass gjord i min nya helautomatiska Kjell-glassmaskin.

Färdigstekt fläskkarre med frukt i stekgryta, bakform med äpplepaj och kastrull med kokt potatis på spis.
Skapa konto

/Höghus

• Gilla
  • Älska
dilemma och 7 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Såg gott ut!
Vet du vilket recept han använde?

Här blev det grillad rostbiff, pommes, såser och sallad.
[bild]

• Älska
  • Gilla
dilemma och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Hemlagade kåldolmar och krossad potatis med brun sås och lingonsylt på vit tallrik.
Skapa konto

Fult foto men rackarns gott - kåldolmar, krossad potatis och en (o)försvarlig mängd sås.

• Gilla
  • Älska
Lill72 och 7 till
  • Laddar…
Storsockret
Maria T Maria T skrev:
[bild]
Fult foto men rackarns gott - kåldolmar, krossad potatis och en (o)försvarlig mängd sås.
Vart har du den oförsvarliga mängden sås? Ser alldeles ypperlig ut. Det är inte förrän man börjar fundera på om det är soppa som det eventuellt kan tänkas vara för mycket. Men även då tveksamt ;)

• Gilla
  • Älska
GladanS och 3 till
  • Laddar…
Maria T
Storsockret Storsockret skrev:
Vart har du den oförsvarliga mängden sås? Ser alldeles ypperlig ut. Det är inte förrän man börjar fundera på om det är soppa som det eventuellt kan tänkas vara för mycket. Men även då tveksamt ;)
Håller med, dessutom är det i hemmamiljö helt okej att mosa potäterna i såsen ;)

• Gilla
Noramasen och 3 till
  • Laddar…
Tacolasagne
Tacolasagne i en rund ugnsform med smält ost och tomatskivor på ytan.
Skapa konto

• Gilla
MariaiÖstergötland och 2 till
  • Laddar…
M munge skrev:
Snyggt! Vad är det i?
Recept i inlägg #5211. Rekommenderas verkligen! :heart:

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Inget foto, men vi åt sötpotatis bakad i glöden efter elden vi hade ute. Vitlökssmör till.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Inga fotobevis
Men vi åt Flygande Jakob
80-talet kom och hälsade på med bananer och jordnötter och allt

• Gilla
  • Haha
  • Älska
GladanS och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.