1 024 998 läst · 13 858 svar
1025k läst
13,9k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 18 411 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 443 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 443 inlägg
Våren är sen här i Stockholmstrakten, nässlorna har jag mest rensat bort men nu hoppas jag på återväxten av löktrav https://sv.wikipedia.org/wiki/Löktrav som är fantastisk att göra Pesto av, och ett vackert ogräs om en låter det växa till blomning.
Kanske jag kan sälja löktrav och kirskål till 1000 kr/kg senare? Kirskålen är toppen att använda istället för spenat i en paj med fetaost, eller bara klippa ner i salladen.
Maskrosor har jag inte gott om eftersom jag varit nitisk med ogräsjärnet, men blev inspirerad av @Fario .
Rensa och äta bättre än slänga?
Kanske jag kan sälja löktrav och kirskål till 1000 kr/kg senare? Kirskålen är toppen att använda istället för spenat i en paj med fetaost, eller bara klippa ner i salladen.
Maskrosor har jag inte gott om eftersom jag varit nitisk med ogräsjärnet, men blev inspirerad av @Fario .
Rensa och äta bättre än slänga?
Första inlägget i denna tråd. Jag gillar att laga mat och idag blev det Biff Rydberg! En gammal lyxig husmanskost. Fick tag på en helt fantastisk kalvfilé i veckan så jag bytte ut biffen! Blev ett glas ekologiskt spanskt till. Som jag tror heter ”leva utan att sova”!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Stockholm
· 18 411 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 411 inlägg