1 025 837 läst · 13 867 svar
1026k läst
13,9k svar
Vad blir det för mat?
Ett favo recept jag har med lammstek är. Lägg steken i en liten form. Fyll på med olivolja så det täcker 2/3 av köttet. Lägg i lite goda kryddor såsom vitlök, timjan salt och peppar, eller vad du själv gillar. Snåla inte. Täck med folie ordentligt. In i ugn 125 grader I 4- 5 timmar. Blir mycket mört kött. Servera gärna med potatisgratäng och hemgjord Bearnaisesåsnino skrev:
Ok det ska jag prova, nu var det racks men stek brukar ju finnas.Blodsoppen skrev:Ett favo recept jag har med lammstek är. Lägg steken i en liten form. Fyll på med olivolja så det täcker 2/3 av köttet. Lägg i lite goda kryddor såsom vitlök, timjan salt och peppar, eller vad du själv gillar. Snåla inte. Täck med folie ordentligt. In i ugn 125 grader I 4- 5 timmar. Blir mycket mört kött. Servera gärna med potatisgratäng och hemgjord Bearnaisesås
Har en kusin som föder upp lamm
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 445 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 445 inlägg
Blåbärs-yogurtkaka, som blir (nästan) som en cheesecake, gårdagens mumsiga efterrätt!
Enda abret att den måste svalna + vara i kylen några timmar efter tillagning så den går att skära.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Enda abret att den måste svalna + vara i kylen några timmar efter tillagning så den går att skära.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 445 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 445 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 412 inlägg