1 027 042 läst · 13 877 svar
1027k läst
13,9k svar
Vad blir det för mat?
Han är i alla fall ärlig med den låga kötthalten och låter den stå med stor text på framsidan. Det har jag bara sett på ICA:s "Extra fina köttbullar" innan. Alla andra mörkar det med liten text i innehållsförteckningen.Alfredo skrev:Nu kanske vi alla ska sluta klanka ner på @AndersMalmgren och hans logik och inse att det är vi själva som är hopplösa stofiler och inte riktigt hänger med. Ställer sig en matexpert som Mannerström bakom "köttfria köttbullar" så är det väl bara att inse att numera kan man göra mat av vad som helst och dessutom kalla det vad som helst...
[bild]
Vänta bara, snart har vi produkter som spänningslös el, torrt vatten och absolut tyst musik! Den sista borde för övrigt vara tämligen lätt att komponera.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Tycker ICAs ”Extra fina köttbullar” är riktigt bra! Kanske inte som hemgjorda men ändå braTokskalle skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
jahopp... Detta blev ju bra... 16 st bollar..
300-350gram styck...
Blev mer än jag trodde...
vårvete och lite manitoba cream.. Så det ska nog bli luftigt..
tillsatte mer olja än vanligt.. Och ca 25 gram jäst på 1.4 l vatten.. 3 kg mjöl..
ca 350gram olja...
Logga in
Skapa konto
med hemmagjord mozzarella.. Så får vi se..
Tvåstegsraketen avslutades idag:
Launch pad:
Första steget:
Andra steget:
Launch pad:
Logga in
Skapa konto
Första steget:
Logga in
Skapa konto
Andra steget:
Logga in
Skapa konto
Javisst, ska man köpa färdiga köttbullar i Sverige så har de både det bästa näringsvärdet och den goaste smaken.richardtenggren skrev:
Men samtidigt är det lite tragiskt att det räcker med 85% kött för att bli bäst.
När jag gör köttbullar har jag en hel del annat än kött i (procentuellt orkar jag inte räkna ut nu) så 85% kan väl vara så mycket som det "ska" vara.Tokskalle skrev:
Jag blir i.a.f. inte lockad av köttbullar med 100% kött i.
Ja smaken är väl som baken. Så bäst vore kanske om det fanns mer varierade varianter så att alla kunde finna sin ideala variant. (utan att behöva rulla dem själv) Jag går nog på 98%-variantenR RoAd skrev:
Idag blev det kalops, glömde bild givetvis.
Pizzadegen sattes till lördagens festligheter och en fläskkarré insmetad med en massa bbq-sås åkte in i ugnen (ska få gå i 16 timmar)
Blir kebabpizza på lördag med andra ord
Pizzadegen sattes till lördagens festligheter och en fläskkarré insmetad med en massa bbq-sås åkte in i ugnen (ska få gå i 16 timmar)
Blir kebabpizza på lördag med andra ord
JajemänP Pappa1986 skrev:
jag ska också göra kebabpizza.. fast imorgon..
kalops är riktigt gott..
köpte lite lufttorkad skinka... lite salami..
Ska bli spännande..
samt att steka på lite karré.. Och skiva tunnt.. Med sparris och en vispad bea till..
Nä inte den här gången..P Pappa1986 skrev:
Jag har för mycket annat på gång..
Och varje medlem i familjen beställde olika saker på sin pizza...
äldsta sonen valde en margherita.
med hemmagjord mozzarella..
mjölk som man värmer upp till 50 grader..
Sedan tillsätter man ättika.. i omgångar...
Och kramar ur vätskan...
Spännande, måste prova någon gångMaskintok skrev: