33 581 läst · 247 svar
34k läst
247 svar
Vad betalar ni för internet via stadsnät?
Bredband2 825 kr per kvartal = 275 kr per månad.
Via Halmstads Stadsnät med fiber.
Finns det billigare alternativ?
Via Halmstads Stadsnät med fiber.
Finns det billigare alternativ?
Jag ska be Telia om offert på 5G bredband och bundle med fyra st privata mobilabonnemang. Vill helst inte binda mer än max ett år.
Som skrivet är väl fiber trevligast men nu föredrar jag att inte gräva upp skaftvägen och sparar nog uppåt 30000 kr och massa jobb. Och får ungefär samma månadskostnad så kommer att kör på 5G. Vi har fiber och 100/100 hemma nu och aldrig sett några problem med flera som strömmar film. Kommer att få större bandbredd med 5G för liknande peng. Betalar just nu ca 620 kr för bredband via fiber hemma och i torpet.
Som skrivet är väl fiber trevligast men nu föredrar jag att inte gräva upp skaftvägen och sparar nog uppåt 30000 kr och massa jobb. Och får ungefär samma månadskostnad så kommer att kör på 5G. Vi har fiber och 100/100 hemma nu och aldrig sett några problem med flera som strömmar film. Kommer att få större bandbredd med 5G för liknande peng. Betalar just nu ca 620 kr för bredband via fiber hemma och i torpet.
Och om du fått 1000/1000 för samma pris utan att högre hastighet gett dig något mervärde, så hade det inte haft någon praktisk betydelse! Se det som en positiv kommentar.F fusion skrev:
För mig är funktion avgörande, sedan om 100/100 eller 1000/1000 för samma pris uppfyller mina krav kan man ta vilken som.😉
För oss räcker det om vi (3 st fnv) i huset samtidigt kan titta på Netflix, Boxer, YT och liknande, utan nåt lagg öht.
Om några år kanske yngste sonen flyttat ut. Då går vi förmodligen över på enbart Telia 5G där vi inte har samma behov av latency som sonen har för sitt spelande via fiber.
Om några år kanske yngste sonen flyttat ut. Då går vi förmodligen över på enbart Telia 5G där vi inte har samma behov av latency som sonen har för sitt spelande via fiber.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Anders som förbrukar 25 000 kWh, men betalar 0 kr för sin elräkning
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Väg över min fastighet, vägförening betalar?
Juridik -
vem betalar en takbesiktning om det är fel utfört
Juridik -
Samfällighet - Vem betalar för inkoppling av vägbelysning?
Juridik -
Vad betalar ni för avgift till samfällighet?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.