C cpalm skrev:
Intressant. Vi gjorde exakt samma byte, men har inte kollat hur fort det går i verkligheten. Vi pröjsar 109 kr ;)

Eftersom @AndersMalmgren inte skrev det, kan det vara värt att nämna att det handlar om gruppavtal och en lite annan prisnivå än andra avtalsformer.
Vafan hela 6 spänn billigare. Men vi har haft detta pris sedan 2014 så kanske dags förhandla :)


Speedtest-resultat, ping 1 ms, nedladdning 866.93 Mbps, uppladdning 863.80 Mbps, Stockholm, knapp märkt 'GO'.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
C
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vafan hela 6 spänn billigare.
Kollade rullorna och jag for med lite osanning där. Vi har tydligen Bahnhof sedan -21, inte Bredband2.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Kollade rullorna och jag for med lite osanning där. Vi har tydligen Bahnhof sedan -21, inte Bredband2.
Det är billigt för Bahnhof, enbart möjligt här i Stockholm med öppen fiber och då springer det iväg

Edit: om saker och ting inte har ändrats sedan jag skötte upphandlingen dvs
 
C
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är billigt för Bahnhof, enbart möjligt här i Stockholm med öppen fiber och då springer det iväg
Ja, med öppen fiber blir det dyrare. Vi har ingen öppen fiber inblandad utan det är bundet mot en tjänsteleverantör och det i samma "hoods" som dig, så de kan uppenbarligen leverera direkt via STOKAB också.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nu är det Bredband 2, får 860 exakt på megabiten så tydligt de cappar.
Varför skulle de cappa till 860 Mbit/s?
 
C cpalm skrev:
Ja, med öppen fiber blir det dyrare. Vi har ingen öppen fiber inblandad utan det är bundet mot en tjänsteleverantör och det i samma "hoods" som dig, så de kan uppenbarligen leverera direkt via STOKAB också.
då kasnke det har ändrats. gick inte 2013-2014 när vi upphandlade.
 
T TowaTei skrev:
Varför skulle de cappa till 860 Mbit/s?
Det undrar jag också. MEn kanske det blir billigare med hårdvaran tex om man kan spara 80-90 megabit per förbrukare?
 
C
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
då kasnke det har ändrats. gick inte 2013-2014 när vi upphandlade.
Säkert. Kan ju vara bra att veta när man skall göra ny upphandling.

MEn kanske det blir billigare med hårdvaran tex om man kan spara 80-90 megabit per förbrukare?
Låter konstigt att man skulle besvära sig att aktivt cappa knappt 10% under taket.
 
C cpalm skrev:
Säkert. Kan ju vara bra att veta när man skall göra ny upphandling.


Låter konstigt att man skulle besvära sig att aktivt cappa knappt 10% under taket.
Tja, vad annars skulle det vara. Förut varierande den mellan 935 och 950 mbit. Nu ligger den stadigt på runt 865 till 867 megabit
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tja, vad annars skulle det vara. Förut varierande den mellan 935 och 950 mbit. Nu ligger den stadigt på runt 865 till 867 megabit
Är det livsavgörande?
 
A A-Man_08 skrev:
Är det livsavgörande?
Det är ju trist man inte ska få det man betalar för.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
115 kronor för 1 gigabit. Men sjukt arg på Bredband 2.
Jag som förhandlade till oss Alltele. Då hade vi stabila 935-950 mbit. Sedan blev Alltele A3 fortfarande stabila 935-950 mbit. Nu är det Bredband 2, får 860 exakt på megabiten så tydligt de cappar.
Ingår tv?
 
A A-Man_08 skrev:
Ingår tv?
Jo något baspaket, mins ej vad.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jo något baspaket, mins ej vad.
Fick du en router från bb2?
 
A A-Man_08 skrev:
Fick du en router från bb2?
Alltele var det då. Och ja, en fiberkonverter och separat router. Routern fungerade helt okej fram till för ett tag sedan. Kör en mikrotik RB4011 nu, grym router för 1 gigabit fiber.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.