Maria T
C
Alfredo Alfredo skrev:
Nej det verkar inte vara så
Diggar snubben som springer runt under huset... Vad kan gå fel? :seenoevil:
 
Maria T Maria T skrev:
Intressant, måste ha varit vid "senaste" brobygget då 1983-1984 eller vilken var orsaken?
[länk]
vett inte varför nåt med badet tror jag var inte så länge sen
 
https://www.etuovi.com/kohde/20570369?haku=M1788237400

Denna gård ligger ganska nära mig, något liknande skulle jag vilja ha. Ett redigt stockhus, en stor gård med många extra byggnader att ha verkstad och förvaring i. Jag tycker dock denna gård är för långt borta i fel riktning. Det är också ganska onödigt mycket uppvärmt utrymme, huvudhuset och en till bostad. Fast man kunde ju kallställa den andra bostaden, om den var byggd för det. Men fint ser det ut.

Om man bara skulle hittat en i hemkommunen...

vIrmrsLl.jpg

Rejäl vedspis
4X35asbl.jpg

pqU8uZSl.jpg

Högfors vedspis i köket, ett krav!
 
Redigerat:
  • Gilla
Mikael_L och 3 till
  • Laddar…
1 år gammalt lite äldre måste väll huset vara för denna tråd men fint hus en då
 
HOBBY ARCHITECT
M maria01 skrev:
1 år gammalt lite äldre måste väll huset vara för denna tråd men fint hus en då
Oops, jag la upp det så fort och tänkte kolla nogrannare sen. :)

Känns som det är ett sånt där hus som svenne banan drömmer om. Men är ju alltid fint med såna där tornhus i gammeldags stil.
 
Redigerat:
Lite 50-tal för oss som gillar sånt. Förvisso en lägenhet, men den är ju stor som ett helt hus! Väldigt fina detaljer i främst sällskapsdelarna av lägenheten, i alla fall. https://www.lansfast.se/till-salu/b...tteholmsvagen-26-4tr/cmbolgh55ejcac4fujo7h6e/

-j8a6006-3104.jpg
Genomgående gabondörrar med originaltrycken kvar och vackra foder som matchar.

-j8a6066-2572.jpg
Matsal till vänster med en rejäl vikvägg i teak.

-j8a6055-8838.jpg

-j8a6062-3703.jpg

-j8a6069-1884.jpg
Gillar också verkligen valvöppningarna som ser ut att vara i granit? Och fiskbensparkett är såklart aldrig fel.

-j8a6084-6349.jpg
Vardagsrum - kanske hade satsat på lite annan inredning personligen, men grunden är det inget fel på.

-j8a6099-1386.jpg

-j8a6090-edit-3711.jpg
Kanske inte min favoritvariant på öppen spis, trots att jag gillar tegel annars. Men ändå en snygg detalj.
 
  • Gilla
Mikael_L och 4 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
[länk]
Gulligt.
Tycker taket på glasverandan ser jättekonstigt ut.
 
HOBBY ARCHITECT
Larsa Larsa skrev:
Tycker taket på glasverandan ser jättekonstigt ut.
Jasså, nä jag tycker det är fint faktiskt.
 
Larsa Larsa skrev:
Tycker taket på glasverandan ser jättekonstigt ut.
det ser ut som den är nyare
 
F FunkishJonny skrev:
Lite 50-tal för oss som gillar sånt. Förvisso en lägenhet, men den är ju stor som ett helt hus! Väldigt fina detaljer i främst sällskapsdelarna av lägenheten, i alla fall. [länk]

[bild]
Genomgående gabondörrar med originaltrycken kvar och vackra foder som matchar.

[bild]
Matsal till vänster med en rejäl vikvägg i teak.

[bild]

[bild]

[bild]
Gillar också verkligen valvöppningarna som ser ut att vara i granit? Och fiskbensparkett är såklart aldrig fel.

[bild]
Vardagsrum - kanske hade satsat på lite annan inredning personligen, men grunden är det inget fel på.

[bild]

[bild]
Kanske inte min favoritvariant på öppen spis, trots att jag gillar tegel annars. Men ändå en snygg detalj.
min farfar bodde i huset brevid

tror du spisen är orginal? på nåt sett ser den mordernare ut golvet i hallen är ju lagt efter synd att inte orginal köket var kvar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.