416 486 läst · 2 360 svar
416k läst
2,4k svar
Vackra gamla hus till salu
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Men Göta Petter, allt skall ju underhållas också.
Vem orkar, och har råd, att hålla det där i skick?
Bara att putsa kopparpannan över spisen tar väl sin man/kvinna på heltid?
Vem orkar, och har råd, att hålla det där i skick?
Bara att putsa kopparpannan över spisen tar väl sin man/kvinna på heltid?
Utgångspris 2.750.000 kr.KnockOnWood skrev:
För 3 mille så har nya ägaren råd att bara bo o låta stället förfalla ..bara o sälja den förfallna fastigheten för 6 miljoner om 20 år liksom ...o flytta till nästa superbilliga "minislott"
Inte en blekaste aning, knappt tittat på köket ...svarade bara på sinuslinus inlägg lite skämtsamt sådärJohanLun skrev:
Jag var ju tvungen att kika igenom bilderna, och jag tyckte som sagt det såg välgjort ut, med massivträgolv med fris kring skåpen, Och som jag fattat så kostar en AGA spis ungefär som en ny Dacia (billig personbil). Så jag tror inte pengarna tog slut... Eller kanske efter att ha köpt 2st spisar för sammanlagt en kvarts mille... Och sen spara 10.000 på budgetköksluckor?Martin_B skrev:
Spisarna är extremt dyra. Men jag förstår inte varför.JohanLun skrev:
En gång i tiden var Dahléns AGA-spis en revolution. Idag är det inget mer än ett varumärke ägt av en engelsk firma. Det är inte samma legendariska spis och även om så vore är den idag omsprungen av bättre produkter. Lite som att stoltsera med en Jaguar på grusplanen. Märket ägs av Tata Motors i Indien och bilarna är knappast bättre än en medioker Audi av idag.
Administrator
· Skåne
· 7 843 inlägg
Ett renoveringsobjekt i Munkedal att sätta tänderna i, byggt 1909. Kostar bara 300 000 kr (finns ladugård och tomten är 5000 kvm stor). http://remaxsverige.se/objekt/charmigt-gammalt-torp-renoveringsobjekt/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Administrator
· Skåne
· 7 843 inlägg
Eller det här gamla renoveringsobjektet med potential i Berga för 95 000 kr, byggt 1920. Fin veranda och de gamla fönstren sitter kvar. 1,2 hektar tomt, obegripligt billigt. https://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1662284
Logga in
Skapa konto
Huset här ovan, som finns i Berga, har ju klart mycket stor potential.
Jag är ganska säker på att alla innertak är sänkta. Det ser faktiskt inte klokt ut och är bara till att riva ner! Förmodligen finns där ett takhöjd på cirka 3 meter.
Priset är ju sjukt, ...praktiskt taget fickpengar i jämförelse med vad jag är van vid!
Jag är ganska säker på att alla innertak är sänkta. Det ser faktiskt inte klokt ut och är bara till att riva ner! Förmodligen finns där ett takhöjd på cirka 3 meter.
Priset är ju sjukt, ...praktiskt taget fickpengar i jämförelse med vad jag är van vid!
Potential? Här skall ni få se på potential!
Jag ser sådana möjligheter här så jag i princip dreglar!
Nu gör jag bäst i att kanalisera energin jag har fått av bilderna och sätter igång och renoverar innan jag dreglar ner mig totalt och somnar av utmattning
Källa: http://www.svenskfast.se/hus/dalarna/malung/lima/norra-heden-506/154815
Jag ser sådana möjligheter här så jag i princip dreglar!
Nu gör jag bäst i att kanalisera energin jag har fått av bilderna och sätter igång och renoverar innan jag dreglar ner mig totalt och somnar av utmattning
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Källa: http://www.svenskfast.se/hus/dalarna/malung/lima/norra-heden-506/154815
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 201 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 201 inlägg
Kanske inte så dumt att det finns en nästan färdig lägenhet på fastigheten som man kan färdigställaoch övernatta i medan man gör i ordning stora huset.
Ingen centralvärme/uppvärmningsystem och eldningsförbud i alla eldstäder ger ju lite uppförsbacke innan inflytt ;-)
Ingen centralvärme/uppvärmningsystem och eldningsförbud i alla eldstäder ger ju lite uppförsbacke innan inflytt ;-)