M maria01 skrev:
[länk]

[länk]

[länk]

[länk]

Lite av dom 1000 slott till salu här
Oj, fotona på de första två såg ut som kronofogdebilder i svenska annonser... (men då inte på slott förstås)

K Kirre2 skrev:
Vad är det för fel på väggarna? Jag förväntade mig hejdlösa hemmagjorda väggmålningar, det är ju bara lite fin färg.
Man lyckades i alla fall undvika "vitt och frääscht"! Lite mycket glam men rätt snyggt ändå.
 
M maria01 skrev:
[länk]

[länk]

[länk]

[länk]

Lite av dom 1000 slott till salu här
Riktigt dåliga bilder på del! Det ser ut som om ägaren själv har dammat av sin gamla Instamatic och knäppt några bilder.
 
Staffans2000
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Gravt färgblinda?
Märkligt, hur olika vi är. Jag tycker att det är hur snyggt som helst. Får bara hoppas att inte huset faller i händerna på någon vandal, som målar allt i smutsvit "skandinavisk stil".

Staffan
 
  • Gilla
roli och 1 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
[länk]

Inte lika hysteriskt högt utgångspris som på de tidigare objekten. Krävs lite pyssel innan man kan flytta in men då har man å andra sidan 4 kakelugnar att elda i.
Ja, ett rejält tomt skal med några kakelugnar i.... samt ett hus som satt sig om det nu inte är bilderna som ljuger lite....
 
Att det har satt sig lite är ju lätt att fixa när man byter syll.
Synd om någon köper det och flyttar det från platsen.
 
M munge skrev:
Riktigt dåliga bilder på del! Det ser ut som om ägaren själv har dammat av sin gamla Instamatic och knäppt några bilder.
Inte så ovanligt i det här landet med bilder och otroligt liten beskrivning som mäklare här är det inte mycket man gör
 
HOBBY ARCHITECT
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Märkligt, hur olika vi är. Jag tycker att det är hur snyggt som helst. Får bara hoppas att inte huset faller i händerna på någon vandal, som målar allt i smutsvit "skandinavisk stil".

Staffan
Jag gillar också färger och starka färger, men då ska det vara på ett snygg sätt.
 
Staffans2000
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Jag gillar också färger och starka färger, men då ska det vara på ett snygg sätt.
Precis.
Och då måste du älska det här!

Staffan
 
HOBBY ARCHITECT
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Precis.
Och då måste du älska det här!

Staffan
Verkligen inte! :rofl:
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Jag gillar också färger och starka färger, men då ska det vara på ett snygg sätt.
Vad är på ett snyggt sätt då? Jag tycker också det huset var snyggt och lagom färgglatt.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
K Kirre2 skrev:
Vad är på ett snyggt sätt då? Jag tycker också det huset var snyggt och lagom färgglatt.
Sånt tar lång tid at förklara. Men det har mycket med kontraster att göra som sagt.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Staffans2000
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Sånt tar lång tid at förklara. Men det har mycket med kontraster att göra som sagt.
I praktiken är det den egna smaken som bestämmer och inget annat, eftersom skönheten sitter i betraktarens ögon.

Man skall inte joxa till det.

Staffan

P.s.
Det är bla. kontrasterna som gör att det är så vackert.
 
Maria T
F FunkishJonny skrev:
Detta är väl det ultimata objektet ur det perspektivet. Om man bara hade pengar att både köpa och rädda.

[länk]

[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
[bild]
[bild] [bild] [bild]
En vän bor bara några hus bort från detta objekt, påstår att det varit mycket underliga aktiviteter där genom åren och tror det för säkert att det spökar.
 
C
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Gravt färgblinda?
Helt klart någon med lite mer "internationell" smak. Även hur det gödslats mer pelare, stuckatur, o dyl., "more is more" :rofl:
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.