engs
R roli skrev:
Skulle vilja kalla det för erosionsskydd, stranden verkar ha lätt för att erodera annars slår man inte ner en massa ”stolpar” för att förstärka strandlinjen.
Och/eller för att sanden ska vara kvar, vet många som försökt skapa sandstrand men den bara försvinner ut. Är väl en sorts erosion också visserligen men inget som tar av den ursprungliga stenstranden utan bara att den tillförda sanden försvinner.
 
Ja där naturen inte vill ha sandstrand kan inte människan skapa sandstrand utan att ta till desperata nödlösningar som denna.
 
HOBBY ARCHITECT
R roli skrev:
Skulle vilja kalla det för erosionsskydd, stranden verkar ha lätt för att erodera annars slår man inte ner en massa ”stolpar” för att förstärka strandlinjen.
Varför ha strand alls då, om det inte är det naturliga där.
 
Strand blir det ju om man har vatten på ena sidan och land på andra sidan...... fast varför folk inte nöjer sig med den naturliga stranden utan måste få dit sand det förstår jag inte.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Får det lov att vara en liten herrgård?
[länk]
Inte mycket bevarat där
 
Anna_H Anna_H skrev:
Passar väl "minst dåligt" i denna tråd, tror jag, före detta Folkets Hus i Eda, mycket bostad för lite pengar. Svårt att renovera och få igen pengarna misstänker jag...
Fascinerande.... :dizzy:
[länk]
Konstigt att det är taxerat som småhus fast det är fyra lägenheter.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
useless useless skrev:
[länk]

[bild]
var ju synd att vatten damm inte ingår hade vart perfekt för nån som vill ha egen el
 
M maria01 skrev:
Inte mycket bevarat där
Nej, tyvärr. Har varit kontor i många år. Men utsidan är fin.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Får det lov att vara en liten herrgård?
[länk]
Synd att det är så tråkigt på insidan.
Men helt sanslöst att man får betala fyra gånger mer för en helt vanlig tråkvilla på Lidingö än för en herrgård i Hagfors...
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Nej, tyvärr. Har varit kontor i många år. Men utsidan är fin.
Jag får starka behandlingshems vibbar det är ju poppis i dom trakterna
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.