Larsa Larsa skrev:
[länk]

Lite tveksam till den röda färgen på fasaden, men kanske var original...
Lite skrikig röd färg. Man kanske ville passa bättre in med de nybyggda, röda grannhusen? Ser framför mig att det röda borde varit brunt, men det kanske inte vore tidstypiskt.

Men utöver den röda färgen var ju huset sjukt fint, både in- och utvändigt. *dreglar*

S
Larsa Larsa skrev:
[länk]

Säljaren skriver på fäcebook:
”Efter 15 år av putsande och pillande på varenda millimeter glittrar det åter igen av detta hus. Mycket tips och trix har det bjudits på här vilket jag tackar för och hoppas att någon får kraft och inspiration av att se slutresultatet av mitt hus.”

”Jag gillar när det finns potential och utmaning och blir rastlös när det är färdigt. Hoppas någon uppskattar att det är färdigt ;-)”

HOBBY ARCHITECT
Larsa Larsa skrev:
[länk]

Jag gillar den röda färgen, däremot tycker jag det blir liksom ingen kontrast mellan den vita och takets färg. Det vita borde kanske vara något annat. Men jättehärligt hus annars. Ser ut som nåt ur en saga, gillar starka färger.

SSSS SSSS skrev:
Ett gammalt mejeri omgjort till bostad

[länk]

[bild]
Hur hade de tänkt sig att man skall ta sig upp på "soltaket" med den placeringen av spiraltrappa???
Man blir ju tvingad att "huka sig" under trappan eller att ta bort staketet för att ta sig upp......

• Gilla
jocke31
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Det var den fulaste trappan jag har sett! :dizzy:
Hur kan man bara komma på att göra sådana räcken? :thinking:
Jag misstänker att man ville få det att se lantligt och "bondskt" ut.
Kanske stämmer, sett ur ett noll-åtta-perspektiv.
Men men men, det kan ju bli ett par brasor i kakelugnen.

Martin_B
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Köp dig en camping. :cool:
[länk]
Den lägger nog Bert Karlsson vantarna på snart ;D

• Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
Martin_B
Den här villan är inte att leka med :)

Röd tvåvåningsvilla med vita knutar och torn, omgiven av grönska och träd, med en klarblå himmel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Entré till en klassisk villa med öppen dörr, utsikt till veranda, trägolv, färgglada tapeter och vit träpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kunde inte klistra in fler bilder, gick ej att ladda upp. För fler bilder besök:

http://www.aberglawe.se/till-salu/objekt/4GMASALH864HTMGP

• Wow
  • Gilla
Esther_R och 1 till
  • Laddar…
S
Martin_B Martin_B skrev:
Den här villan är inte att leka med :)

[bild] [bild]

Kunde inte klistra in fler bilder, gick ej att ladda upp. För fler bilder besök:

[länk]
Ett tips är att läsa tråden och inte bara posta i den. ;)

Martin_B
S sinuslinus skrev:
Ett tips är att läsa tråden och inte bara posta i den. ;)
Hmm, skall det inte vara bilder numera eller vad menar du? Något jag har missat kanske?

S
Martin_B Martin_B skrev:
Hmm, skall det inte vara bilder numera eller vad menar du? Något jag har missat kanske?
Kolla inlägg 494-499. (y)

Martin_B
S sinuslinus skrev:
Kolla inlägg 494-499. (y)
Jaha, där var den. Hade jag missat. ...så blir det ju när det inte läggs in bilder :D

Ja, fast ett stenkast från både E4 och järnvägen mellan Sthlm-Uppsala, och till på köpet en arrendetomt...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.