vad är det för triangel på dörrkarmen på ena bilden?
 
Anna_H Anna_H skrev:
Jag ser definitivt ett problem: Delvisrenoveringen.
Man har målat en massa trädetaljer vita, vilket avskräcker dem som gillar orginal, men alla sjögrästapeter är kvar, vilket avskräcker dem som vill ha "ljust och fräscht". Båda dessa grupper ser alltså ett rejält arbete framför sig.

Köksluckorna är ju väldigt enkla att åtgärda, kostar inte så mycket att lämna in dem på spraylackering. Dock bör man ju åtgärda golvet, det är korkmatta som nog är på upphällningen.
Jag tycker det är fantastiskt som det är! Fin färg på köksluckorna, tycker de ser väldigt "trovärdiga" ut!
Hoppas verkligen ingen ljust- och fräschtmänniska köper det!

Vilka trädetaljer tänker du på? På utsidan av huset, eller? De känns faktiskt störande vita, men borde inte vara hela världen att ändra.
 
Tror också att färgen på köksluckorna KAN vara original, Har en stuga renoverad 1958 som har exakt den färgen och de snabelhandtagen på köksluckorna….
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Ja färg i petroleum-nyans kunde man definitivt hitta på den tiden. Så bara för att det råkar vara populärt nu igen så ska man inte se det som något modernt påhitt.
Då är det värre men de där rummen med takpanel som man målat vita :(
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Jag tycker det är fantastiskt som det är! Fin färg på köksluckorna, tycker de ser väldigt "trovärdiga" ut!
Hoppas verkligen ingen ljust- och fräschtmänniska köper det!

Vilka trädetaljer tänker du på? På utsidan av huset, eller? De känns faktiskt störande vita, men borde inte vara hela världen att ändra.
Nej, jag tänker på alla innertaken, som i original bör ha varit trärena istället för vitmålade, och även något trappräcke och en del annat i inredningen som borde ha varit trärent istället för vitt. Det är som sagt något som absolut avskräcker dem som gillar orginal. Och sedan avskräcker det andra som sagt dem som vill ha "ljust och fräscht"
 
M maria01 skrev:
[bild][bild]

[länk]

otrolgt vackert hus
Det gillade jag. Bra pris också, men det ligger väl lite off.
 
Väldigt vackert men inget jag personligen skulle vilja bo i.
 
ja läget är ju inte det bästa men tänk om man skulle kunna flytta hela huset till en vackrare plats
 
M maria01 skrev:
ja läget är ju inte det bästa men tänk om man skulle kunna flytta hela huset till en vackrare plats
Det är ju läget som styr priset. Det är uppenbart att man får väldigt mycket hus för pengarna om man köper gamla direktörsvillor i små bruksorter.
I detta fall får man ett stort fint och unikt gammalt hus med tomt på över 10 000 kvm för typ samma pengar som ett pluttigt radhus i stockholm.
Hade vi släppt ner detta hus och tomt i Djursholm så hade man kanske fått lägga till en nolla till på priset.
 
M maria01 skrev:
[bild][bild]

[länk]

otrolgt vackert hus
Väldigt ovanlig interiör för sverige. Art deco aktig med stora Frank Lloyd Wrigt vibbar. Exteriört ser det inte så speciellt ut. Planlösningen ser lite udda ut vid köket. Jag undrar om de tagit bort en vägg.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
makhno_ makhno_ skrev:
Väldigt ovanlig interiör för sverige. Art deco aktig med stora Frank Lloyd Wrigt vibbar. Exteriört ser det inte så speciellt ut. Planlösningen ser lite udda ut vid köket. Jag undrar om de tagit bort en vägg.
Här har det garanterat varit en vägg! Inte vill maken behöva se när hustrun eller hembiträdet lagar mat!
 
  • Modern kök och matsalsinteriör med öppen planlösning, träköksskåp och dukat bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
Immobil
  • Laddar…
endå smakligt renoverat kök enda jag skulle ändra var det extremt fula golvet i hallen
 
  • Gilla
Kirre2
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Här har det garanterat varit en vägg!
Där ser man.
 
K Kirre2 skrev:
Här har det garanterat varit en vägg! Inte vill maken behöva se när hustrun eller hembiträdet lagar mat!
Ja, det var ovanligt passande till stilen för att vara ett helt modernt kök i ett gammalt hus.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.