Maria T
Underbar villa, blev smått förälskad i de vackra kakelugnarna.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Men va fint! Vad ungefär kan man tänka sig att priset är?
inte så dyrt tanke på att inte många som vill bo granne med ett industri område och sen att det är nybro
 
M maria01 skrev:
inte så dyrt tanke på att inte många som vill bo granne med ett industri område och sen att det är nybro
Vad är det för fel på Nybro? Har en bekant som bor där, aldrig hört att det skulle vara nåt negativt?
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Vad är det för fel på Nybro? Har en bekant som bor där, aldrig hört att det skulle vara nåt negativt?
varför frågar du inte polaren då vad priset kan tänka sig vara det är väll inget störe fel på den hålan jag jobba för några år sen med 2 från nybro dom sa att dom flytta direkt när dom fyllde 18

jag håller på kalmar
 
Det är inte min polare, vi har högst sporadisk kontakt. Men skulle Nybro vara sämre än andra småstäder?
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild][bild][bild]
[länk]
Vedspisen och bakugnen ❤️
 
M maria01 skrev:
inte så dyrt tanke på att inte många som vill bo granne med ett industri område och sen att det är nybro
Det är inget fel på Nybro. Och att kalla Pukeberg för ett industriområde skulle jag säga är missvisande. Det gamla glasbruket är ett industriminne med ateljeer, butik, restaurang och cafe, utställningar mm. Det är en väldigt vacker miljö. Jag skulle säga kanske det bästa läget i hela Nybro.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
D
M maria01 skrev:
östersjön är inget riktigt hav
Och öland är ingen riktig ö!
Passar inte in i diskussionen, men behöver nämnas vid varje givet tillfälle.
 
  • Haha
maria01
  • Laddar…
La nog upp detta förra gången det var till salu men om vi rör oss lite söder från Kalmar så gästgiveriet i Kristianopel
https://www.fastighetsbyran.com/sv/...m_campaign=till-salu&utm_content=storgatan+23
Röda trähus, blå dörr, skylt "Gästis", kullerstensväg, sommardag, gröna träd, traditionell svensk landsbygdsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rustikt matsalsrum, träpaneler, dekorerade stolar, vita dukar, vävdtavla, ljus, lantlig atmosfär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Än länge söderut på Hästö i Karlskrona har vi den här lilla stugan. Mest större villor på Hästö nu så ett av dom få objekten som inte gjorts till permanentboende. Glaset på farstun är väl höjdpunkten.
https://www.svenskfast.se/hus/bleki...aign=snart-till-salu&utm_content=skansvagen+9
Charmigt litet rött hus med vita knutar, veranda och fönster, omgivet av grönska och blå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen har vi en grosshandlarvilla på Elleskär. Inte jättefint invändigt men glasverandan är magisk!

https://www.maklarhuset.se/bostad/s...campaign=till-salu&utm_content=vanadisgatan+6
Flygbild på halvö med hus, träd, väg; omgiven av vatten och stadsbebyggelse i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ljus veranda med många fönster, trägolv och -tak, vit dörr, grön vägg och naturen utanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen till sist en gammal amiralsgård.
https://louisel.se/sjuhallavagen-10-obj20632_1923700077
Symmetrisk entré med vit dörr, ljus fasad, två träd, krukväxter och lykta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Elegant vardagsrum, öppen spis, klassisk inredning, konstverk på väggarna, ljusinläpp genom fönster, blomsterarrangemang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
16386 och 4 till
  • Laddar…
oj vad vackert den på ön ser ju t som nån blåst ut hela inredningen har det vart komunal verksamhet tidigare ?

gästgiveriet i Kristianopel har ni vart med tidigare i tråden om jag mins rätt
 
Redigerat:
K Kirre2 skrev:
Det är inte min polare, vi har högst sporadisk kontakt. Men skulle Nybro vara sämre än andra småstäder
nej men det sa jag redan men nybro och kalmar har derbyn därför jag skämtar lite visa förstår det nog men alla kan inte gilla hockey
 
K Kirre2 skrev:
Men va fint! Vad ungefär kan man tänka sig att priset är?
Ca 4m i utgångspris
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
M maria01 skrev:
oj vad vackert den på ön ser ju t som nån blåst ut hela inredningen har det vart komunal verksamhet tidigare ?

gästgiveriet i Kristianopel har ni vart med tidigare i tråden om jag mins rätt
Tror inte det, snarare kanske privatuthyrt eller kanske ett dödsbo som rensats ut.
 
Maria T
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild][bild]
[länk]
Kul att se att det inte är sönderrenoverat inomhus; jag hade en skolkamrat som bodde i detta hus runt 1975 och jag var där nån gång, men som barn tänkte jag inte på Kolmårdsmarmor och fiskbensparkett.
 
  • Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.