Anna_H Anna_H skrev:
Charmigt ruckel.
Inga problem att få visioner, men de miljoner det kostar att renovera och isolera får man ju aldrig ut i slutänden.
Precis. Man ska verkligen vilja bo där resten av livet. Bara att lägga nytt tak med alla vinklar och nivåskillnader kostar säkert halva inköpspriset.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Charmigt ruckel.
Inga problem att få visioner, men de miljoner det kostar att renovera och isolera får man ju aldrig ut i slutänden.
och vart skrev jag det? och tråden handlar ju vackra hus till salu inte vad dom har för värde före eller efter en renovering
 
M maria01 skrev:
och vart skrev jag det? och tråden handlar ju vackra hus till salu inte vad dom har för värde före eller efter en renovering
Har jag påstått att du skrev det?
Du är för övrigt varken TS eller moderator här, så snälla, lägg bara ner.
 
  • Haha
maria01
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Har jag påstått att du skrev det?
Du är för övrigt varken TS eller moderator här, så snälla, lägg bara ner.
du citerar ju mig och jag svarar

och vart har jag skrivit om att jag är TS eller moderator?

för övrigt köp ett gamalt hus själv istället en att sitta i dit mexitegel radhus och klaga på andra
 
Redigerat:
  • Haha
Minnie Mesola
  • Laddar…
M maria01 skrev:
du citerar ju mig och jag svarar

och vart har jag skrivit om att jag är TS eller moderator?

för övrigt köp ett gamalt hus själv istället en att sitta i dit mexitegel radhus och klaga på andra
Men sluta!
Det finns inga förbud mot att diskutera de objekt som läggs ut här, tvärtom, det har vi gjort hela tiden.
Men nu kommer du och dikterar att jag inte får det.
Jag har överhuvudtaget inte påstått något om DIG här, jag tyckte det var ett charmigt ruckel och konstaterade att det kostar mycket att renovera det.
Hur menar du att jag ska kommentera det objektet utan att citera?
Du som uppenbarligen kan så mycket mer än mig om detta med webforum (jag har bara varit moderator och administratör sedan 1989) får gärna berätta vad det är jag missat, men i MIN värld har en vanlig användare som du INGEN rätt att diktera vilka inlägg jag svarar på och vad jag svarar.

Det vore väldigt trevligt om du kunde sluta se de svar jag ger på saker du skriver som nån sorts personangrepp, för det är det inte, jag skiter fullständigt i VEM som skrivit något.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
Nej, nu tycker jag att vi alla ska sjunga ”We shall overcome”.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
leby och 11 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
[länk]
Lite litet?
 
  • Haha
Anna_H
  • Laddar…
fint hus men lite trist stad
 
M maria01 skrev:
fint hus men lite trist stad
Nej men Helsingborg är ju en supertrevlig stad.
 
vad menas med Budgivning med bankid pågår ser det ofta på hemnet men ofta på hus som som vart tillsalu en längre tid nån var över ett år nån som har koll?
 
Klaugust Klaugust skrev:
Lite litet?
Då får du vänta tills grannkåken kommer ut.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
...jag har bara varit moderator och administratör sedan 1989...
Det är strongt gjort, 1989, då tror jag fortfarande jag ringde in med 9600 modem till bbs:er...
 
J jocke31 skrev:
Nej men Helsingborg är ju en supertrevlig stad.
det var ett tag sen jag var där och då inte direkt nåt utbud av bra krogar och nöjesliv sånt som jag tycker är viktigt om man ska bo i en stad så klart

och ganska mycket wt folk
 
M maria01 skrev:
vad menas med Budgivning med bankid pågår
Att mäklaren låtsas som att bara bud från identifierade personer tas emot och att budgivningen därmed ska kännas säker och fri från bulvaner.

Sanningen är dock att mäklaren har en lagstadgad skyldighet att förmedla alla bud till säljaren, så de kan inte bestämma hur man får buda.

Säljaren kan förstås välja att inte bry sig om vissa bud, men pengar luktar inte, så jag är skeptisk. Om någon från Frankrike utan bank-id lägger ett bud eller om någon för att vara anonym budar via sin advokat lär inte säljaren tacka nej pga. avsaknad av bank-id. Buden blir inte heller mer bindande bara för att budgivarna är identifierade.

Så det är bara en marknadsföringsgrej för att verka seriösa. Att du bara ser det på objekt som ligger ute utan bud på (eller bara med bud som säljaren inte accepterar) är nog en slump.
 
  • Gilla
Myckling och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.