richardtenggren richardtenggren skrev:

[länk]
Vilket härligt hus! Dessutom hyfsat välbevarat på sina håll!
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
T TowaTei skrev:
Vilket härligt hus! Dessutom hyfsat välbevarat på sina håll!
Ja, det hade suttit fint för oss det där huset! Gångavstånd till kontoret och föräldrarna, men lite väl dyrt än så länge :)
 
  • Haha
  • Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
lite skumt att huset är sudigt i street view
 
Det ut som ett typiskt hus på landet.
Har du en länk?
 
M maria01 skrev:
låter mysigt|
Mysigt? En lekstuga med 1,5 meters takhöjd byggd på en fornlämning och 400 kvadratmeter tomt. Vad ska man med den till?
 
  • Haha
maria01
  • Laddar…
useless useless skrev:
Mysigt? En lekstuga med 1,5 meters takhöjd byggd på en fornlämning och 400 kvadratmeter tomt. Vad ska man med den till?
Precis!

”Fastigheten omfattas av byggnadsförbud och ligger till större del inom fornlämningsområde.”

Lär vara nästintill omöjligt att göra något som helst med den tomten.

Enda anledningen till att köpa fastigheten torde vara för att man tycker att ens skatt är för låg och därmed vill sponsra staten genom att stärka Statens fastighetsverks finanser genom att köpa ett objekt som egentligen är osäljbart.

Men det har tydligen fått bud på 300 000 så det kanske är något jag missat. Eller så är det budgivarna som gjort det.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
De enda som rimligen kan vara intresserade är väl de som äger huset intill? Så att dom kan ha kvar cyklarna i förrådet...
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Klaugust Klaugust skrev:
Precis!

”Fastigheten omfattas av byggnadsförbud och ligger till större del inom fornlämningsområde.”

Lär vara nästintill omöjligt att göra något som helst med den tomten.

Enda anledningen till att köpa fastigheten torde vara för att man tycker att ens skatt är för låg och därmed vill sponsra staten genom att stärka Statens fastighetsverk genom att köpa ett objekt som egentligen är osäljbart.

Men det har tydligen fått bud på 300 000 så det kanske är något jag missat. Eller så är det budgivarna som gjort det.
Om jag hade ägt huvudbyggnaden och fastigheten runt omkring hade jag varit väldigt intresserad av att köpa, om så bara för att slippa ha någon annan så nära inpå.
Satellitbild av en fastighet med byggnader, markerade gränser, omgiven av vegeterade och öppna ytor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
De enda som rimligen kan vara intresserade är väl de som äger huset intill? Så att dom kan ha kvar cyklarna i förrådet...
Jag tänkte likadant, men eftersom det är budgivning så finns det ju minst två intressenter.
 
Ja precis, ur det perspektivet är det ju klart intressant. Det är ju ett fint komplement till huvudbyggnaden.

Konstigt att det är fler än en budgivare (utgångspris 250’ och nuvarande bud 300’). Kanske en grannfejd?

Edit: sen på bollen
 
  • Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
Klaugust Klaugust skrev:
Kanske en grannfejd?
Eller en familjekonflikt. Ena syskonet ärvde huvudbyggnaden och det andra förrådet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.