26 460 läst · 147 svar
26k läst
147 svar
Upptäckte svartbyggen efter nekat bygglov
Jag håller med dig men med nuvarande process vill jag påstå att huvuddelen av påstådda rättshaverister och processsjuka skapas av sådana handläggare som har det tråkigt i sina jobb och är inkompetenta!P Pin skrev:
Dessutom så ägnade sig kommunens ledande politiker åt att bevaka den uthängning av påstådda rättshaverister som pågick på internwebb och anslagstavla!M MetteKson skrev:
Ett antal personer fick sina liv äktenskap och familjer krossade
Hur är det kommunens handläggare gör en anmälare till rättshaverister? Skickar de ut önskemål att anmälaren ska skicka in en anmälan? Eller menar du att när de tar emot en anmälan så är de aktiva i att skapa rättshaveristen? Eller hur får du kommunens handläggare till "skapare" av rättshaverister?B byggarätt skrev:
Tipsade dig bara om att Falsk tillvitelse är brottet man begår om man anmäler någon annan till polis eller myndighet utan grund. Att inte många döms för brottet är en annan sak. Men vill du ha reda på det kan du säkerligen söka upp fall. Det förefaller åtminstone mig mindre sannolikhet att ett brott som hanteras i brottsbalken aldrig någonsin renderat en dom. Men visst kan det vara så.
Vad hästars eller andra kreaturs eventuella hemmavarande har med saken att göra får du själv utreda på egen kammare.
Och du är säker på att det var ett påhittat projekt som de använt mot denne Olov Svennsson genom att skicka det till hans grannar, och inte bara ett påhittat "testprojekt" som de använt för att t.ex. prova ett nytt ärendehanteringssystem? (Bara så du inte riskerar att åka dit på "falsk tillvitelse" när du polisanmäler detta).B byggarätt skrev:
Men han säger ju också att han vill införa böter på ogrundade anmälningar. Det vore ju verkligen att skjuta sig själv i benet dåB b8q skrev:
En skilsmässa kan du väl knappast skylla kommunens politiker för...?B byggarätt skrev:
Jag är säker kommunen försökte stämma vederbörande för ett av denne inte sökta bygglov som kommunen gick ut med till grannar och uppmanade grannarna att anmäla dvs anstiftan...B b8q skrev:Och du är säker på att det var ett påhittat projekt som de använt mot denne Olov Svennsson genom att skicka det till hans grannar, och inte bara ett påhittat "testprojekt" som de använt för att t.ex. prova ett nytt ärendehanteringssystem? (Bara så du inte riskerar att åka dit på "falsk tillvitelse" när du polisanmäler detta).
Hur får du till skotten i benen?S Stuff skrev:
Att upprepade gånger komma med anmälningar som saknar anledning annat än anstiftan borde vara straffbart för kommunens handläggare satte i system att kontakta grannar som sedan anmäler...
Precis de söker upp personer som de uppmanar till att anmäla rena påhittTomtom79 skrev:Hur är det kommunens handläggare gör en anmälare till rättshaverister? Skickar de ut önskemål att anmälaren ska skicka in en anmälan? Eller menar du att när de tar emot en anmälan så är de aktiva i att skapa rättshaveristen? Eller hur får du kommunens handläggare till "skapare" av rättshaverister?
Tipsade dig bara om att Falsk tillvitelse är brottet man begår om man anmäler någon annan till polis eller myndighet utan grund. Att inte många döms för brottet är en annan sak. Men vill du ha reda på det kan du säkerligen söka upp fall. Det förefaller åtminstone mig mindre sannolikhet att ett brott som hanteras i brottsbalken aldrig någonsin renderat en dom. Men visst kan det vara så.
Vad hästars eller andra kreaturs eventuella hemmavarande har med saken att göra får du själv utreda på egen kammare.
Moderator
· Stockholm
· 52 457 inlägg
Det finns väl iofs människor som är mer eller mindre lämpliga för sina jobb i alla branscher, här och där. Men det där låter som en skröna.