B byggarätt skrev:
Kommer ingenting om oegentligheter i kommuner det rensas bort och tystas konsekvent
Menar du att kommunala tjänstemän och politiker och även lokalpressen är korrupta och att deras arbete går ut på att skapa problem för kommuninvånare, som i förlängningen leder till skilsmässor och andra tragedier.

Om du nu vet så mycket om allt fulspel och mygel, varför tar du inte tag i saken och anmäler aktörerna så det hela inte fortlöper. På så vis skulle du kunna se till att flera tragedier inte inträffar.

• Gilla
AndersOhrt och 1 till
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Resultat av processerna som skapar dessa problem krossar familjer!
Gillar du Franz Kafka...?

M MetteKson skrev:
Menar du att kommunala tjänstemän och politiker och även lokalpressen är korrupta och att deras arbete går ut på att skapa problem för kommuninvånare, som i förlängningen leder till skilsmässor och andra tragedier.

Om du nu vet så mycket om allt fulspel och mygel, varför tar du inte tag i saken och anmäler aktörerna så det hela inte fortlöper. På så vis skulle du kunna se till att flera tragedier inte inträffar.
Jag försökte med kommunikation att påpeka för gänget på kommunen det olämpliga i att hänga ut folk som de uppfattar som lämpliga offer för mobbing!
Självklart blev det motsatt effekt och offren utsattes för handläggarnas galenskap!

Jag försökte kontakta Polis Länsstyrelse och den politiska nivån!
Det var kommentarer som några i den här tråden

När en av de värsta handläggarna skulle gå i pension så åkte hon ut till ett av de värst drabbade offren med sin efterträdare!
Denne visades upp och den nya handläggaren gavs order om att fortsätta att mata grannarna med anmälningar rakt i ansiktet på offret!
Detta knäckte offret som fick hela sitt liv ödelagt av mobbingen!
Min bekant som upptäckte galenskaperna med detta offrets situation konstaterade att det mesta var fabricerat av handläggaren som gick i pension men att beteendet satt i väggarna nu i kommunens processer!

Jag vill påstå att det bekräftar min tes om systemfel är det som skapar dessa rättshaverier!

Sedan blir offren självspelande pianon och
Rättshavererar vidare

I kombination med politiskt korrekt moral så har vi en mycket giftig blandning

Bygglov och vilka som får och inte är bara ett område där detta giftet gror...
Massor av onödigt lidande och de som roas av lidande fikar vidare på anslagstavla och komunens internwebb

M MetteKson skrev:
Gillar du Franz Kafka...?
Kafka tillhör samma tradition som många i kulturgeneren som illustrerar eländet!
Jag tycker att det behövs mer än att se eländet man måste försöka göra något åt avundsjuka och andra primitiva reaktioner som skapar onödigt lidande!

Jag kallar mobbing som det mesta av detta handlar om för vardagsondska och varje försök att undanröja detta möts med kraftiga hatreaktioner så även i skrift!

En lindrigare reaktion är löje och föringande samt förnekelse !!!
Detta med angiveri mobbing och utsatthet är väl naturligt och inte så farligt tycker idioter!

Som sagt få ett brev om att ens hem är ett svartbygge och ingen har klagat är inte att leka med!

B byggarätt skrev:
Som sagt få ett brev om att ens hem är ett svartbygge och ingen har klagat är inte att leka med!
Jag sympatiserar inte med all bygglagstiftning, men är det ett svartbygge så är det. Det är själva poängen med likhet inför lagen.

Och att ingen klagat, tja, det finns massa saker som vi har en uppsökande verksamhet från myndigheter för att kontrollera. Allt från skatteuppbörd via trafikbrott till grov brottslighet.

Så nja, du behöver nog starkare skäl till varför den här situationen är speciell för att skapa någon större sympati. De skälen kan förstås finnas, men de här allmänna teorierna om maktmissbruk imponerar inte storligen.

• Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
tttomten tttomten skrev:
Så du menar att bygglovskontoret censurerar i tidningen?
Försök få med något om korruption mobbing i kommunal handläggning så märker du

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag sympatiserar inte med all bygglagstiftning, men är det ett svartbygge så är det. Det är själva poängen med likhet inför lagen.

Och att ingen klagat, tja, det finns massa saker som vi har en uppsökande verksamhet från myndigheter för att kontrollera. Allt från skatteuppbörd via trafikbrott till grov brottslighet.

Så nja, du behöver nog starkare skäl till varför den här situationen är speciell för att skapa någon större sympati. De skälen kan förstås finnas, men de här allmänna teorierna om maktmissbruk imponerar inte storligen.
Jag förstår att du tror att likhet inför lagen innebär att alla måste följa alla regler oavsett!
När någon har olägenhet av något borde regelverket skydda inte hota vanliga människor som nu sker!

Likhet inför lagen innebär att lika handlingar behandlas lika. Vissa tycker att de blir trakasserade om de alls tvingas följa lagen, medan flertalet av oss nog tycker att det krävs en ojämlik, strängare behandling för att utgöra trakasseri. Förmodligen också parat med att myndighetspersonen går längre än hen har rätt till.

Var på skalan de här händelserna befinner sig har jag fortfarande ingen aning om, men jag tror att det jag ser som riktiga myndighetstrakasserier är mycket ovanliga.

• Gilla
RoAd och 3 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Likhet inför lagen innebär att lika handlingar behandlas lika. Vissa tycker att de blir trakasserade om de alls tvingas följa lagen, medan flertalet av oss nog tycker att det krävs en ojämlik, strängare behandling för att utgöra trakasseri. Förmodligen också parat med att myndighetspersonen går längre än hen har rätt till.

Var på skalan de här händelserna befinner sig har jag fortfarande ingen aning om, men jag tror att det jag ser som riktiga myndighetstrakasserier är mycket ovanliga.
Ordet Myndighetstrakasserier är lika sjukt som det låter !
I princip obefintligt genom att vanligast sitter det en eller flera människor bakom galenskaper men ibland är det själva systemet det är fel på!
Genom att vårt samhälle börjat särbehandla människor efter inkomst hälsa härkomst kön ålder i tron att detta är bra har lagens likabehandling gått samma väg utför!
Bygglagstiftningen borde inte vara så inträngande i folks liv som den är nu!
Om regeln för attefallshus är att det inte får stå närmare än 4,5 m från tomtgräns så räcker detta och om ingen har problem så vad ska byggnadsnämnden anfalla en person som vill bygga ett sådant för?

B byggarätt skrev:
Jag förstår att du tror att likhet inför lagen innebär att alla måste följa alla regler oavsett!
När någon har olägenhet av något borde regelverket skydda inte hota vanliga människor som nu sker!
Ja, du ska följa alla regler oavsett, varför skulle du inte det? Om ett brott (i detta fall svartbygge) anmäls får inte byggnadsnämnden strunta i att ta tag i ärendet, då begår de tjänstefel. Boverket har mycket information om hur tillsynsarbetet i en kommun fungerar om du är intresserad av att läsa fakta, men du kanske tycker du har din bild klar redan.
På vilket sätt menar du att vanliga människor blir hotade?

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Ordet Myndighetstrakasserier är lika sjukt som det låter !
I princip obefintligt genom att vanligast sitter det en eller flera människor bakom galenskaper men ibland är det själva systemet det är fel på!
Genom att vårt samhälle börjat särbehandla människor efter inkomst hälsa härkomst kön ålder i tron att detta är bra har lagens likabehandling gått samma väg utför!
Bygglagstiftningen borde inte vara så inträngande i folks liv som den är nu!
Om regeln för attefallshus är att det inte får stå närmare än 4,5 m från tomtgräns så räcker detta och om ingen har problem så vad ska byggnadsnämnden anfalla en person som vill bygga ett sådant för?
Har du själv blivit utsatt och mobbad av en myndighet? Berätta gärna. Det du berättat hittills verkar mest vara tvivelaktig hörsägen.
Du får gärna ha din ståndpunkt men du slänger ur dig ganska grova anklagelser mot en hel yrkeskår och det tycker jag är respektlöst.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
M MetteKson skrev:
Ja, du ska följa alla regler oavsett, varför skulle du inte det? Om ett brott (i detta fall svartbygge) anmäls får inte byggnadsnämnden strunta i att ta tag i ärendet, då begår de tjänstefel. Boverket har mycket information om hur tillsynsarbetet i en kommun fungerar om du är intresserad av att läsa fakta, men du kanske tycker du har din bild klar redan.
På vilket sätt menar du att vanliga människor blir hotade?
Vanliga människor blir tillfrågade i processen om att lämna klagomål varför?
Det är ju ett hot mot den som tänkt bygga!

M MetteKson skrev:
Har du själv blivit utsatt och mobbad av en myndighet? Berätta gärna. Det du berättat hittills verkar mest vara tvivelaktig hörsägen.
Du får gärna ha din ståndpunkt men du slänger ur dig ganska grova anklagelser mot en hel yrkeskår och det tycker jag är respektlöst.
Det är inte någon hörsägen!
Jag har kontaktat handläggare och för utsattas räkning försökt bringa ordning och ett slut på fotografering och uthängning på internwebb och lyckats få dessa att upphöra!
Tyvärr var det redan för långt gånget och ledde inte heller till att förföljelsen slutade!

I varje kommun finns mer eller mindre av detta och ofta kring bygge och mark

B byggarätt skrev:
Försök få med något om korruption mobbing i kommunal handläggning så märker du
Det är väl flera kommunala pampar som åkt dit för såna saker, t.ex. han i Göteborg som lät ett byggbolag fixa massa saker åt honom...

B b8q skrev:
Det är väl flera kommunala pampar som åkt dit för såna saker, t.ex. han i Göteborg som lät ett byggbolag fixa massa saker åt honom...
Ja då de stulit pengar men inte för att de skapar rättshaverister

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.