2 426 läst · 22 svar
2k läst
22 svar
Uppskavt i det rostfria stålet i tvättmaskinen - vad kan man göra?
man skall inte ha knogjärn i fickan
trumman på en miele är homogen och av ett rosttrögt material därför skall det inte rosta i eventuella skador
är det inte hål tvärs igenom och/eller har vassa kanter så skall detta inte spela någon roll övht.
trumman på en miele är homogen och av ett rosttrögt material därför skall det inte rosta i eventuella skador
är det inte hål tvärs igenom och/eller har vassa kanter så skall detta inte spela någon roll övht.
är det värt att laga en så gammal maskin? Den står väldigt otympligt med en torktumlare på. Hade min bror här för att rengöra den invändigt en gång. Det tog sin lilla tid men det fanns en riktigt bra instruktion här på forumet.electroluxaren skrev:
Måste nog ha proffshjälp för bytet i så fall. Och vet inte om man ska byta hela maskinen istället. Tänker att den drar rätt mycket energi i jämförelse med nya maskiner också.
Miele säger själva 18 års hållbarhet när jag kontaktar dem.
T TovMat skrev:är det värt att laga en så gammal maskin? Den står väldigt otympligt med en torktumlare på. Hade min bror här för att rengöra den invändigt en gång. Det tog sin lilla tid men det fanns en riktigt bra instruktion här på forumet.
Måste nog ha proffshjälp för bytet i så fall. Och vet inte om man ska byta hela maskinen istället. Tänker att den drar rätt mycket energi i jämförelse med nya maskiner också.
Nu ser jag inte vilken maskin du har men troligen kan damparna bytas frammifr[n utan att ta bort torktumlarenT TovMat skrev:är det värt att laga en så gammal maskin? Den står väldigt otympligt med en torktumlare på. Hade min bror här för att rengöra den invändigt en gång. Det tog sin lilla tid men det fanns en riktigt bra instruktion här på forumet.
Och ja det är lont
Byta tvättmaskin är inte lont
Du kanske sparar 50ore per tvätt p[ en maskin som haller 5ar som tvättar samre och tar langre tid pa sig
S
vad bra. Behålla trots ålder då? Det är en w 3923 wps. Vad jag kan se måste man kämpa lite.electroluxaren skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varför är det så få som har solida rostfria bänkskivor?
Kök -
Lackera rostfria detaljer
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur mycket Nickel är det i rostfria blandare?
Kök -
rostfria/silverfärgade frysskåp i 80-90cm höjd, finns det ens?
Vitvaror -
Varför rostar min rostfria diskbänk, och vad kan jag göra åt det?
Kök