Det är definitivt en koppling för någon PEM-liknande slang. Men huruvida de är kompletta kan jag inte svara på.
Jag tycker att det verkar saknas en klämring som borde sitta på slangen mellan stödhylsan och muttern, men det finns varianter där stödhylsans yttre kant även är klämring så jag är inte säker.
Du borde kunna kolla det genom att skruva ihop kopplingen löst för hand. Saknas det klämring så borde gänga gå i botten redan innan stödhylsan fastnar. Om stödhylsan fastnar när det är gott om gänga kvar så är det förmodligen integrerad klämring och stödhylsa.
Tänk på att PEM-kopplingar alltid passar en specifik slangdimension både avseende diameter och godstjocklek.
Jag tycker att det verkar saknas en klämring som borde sitta på slangen mellan stödhylsan och muttern, men det finns varianter där stödhylsans yttre kant även är klämring så jag är inte säker.
Du borde kunna kolla det genom att skruva ihop kopplingen löst för hand. Saknas det klämring så borde gänga gå i botten redan innan stödhylsan fastnar. Om stödhylsan fastnar när det är gott om gänga kvar så är det förmodligen integrerad klämring och stödhylsa.
Tänk på att PEM-kopplingar alltid passar en specifik slangdimension både avseende diameter och godstjocklek.
Det är Vårgårda och kompletta du får se till att hylsan passar i den slang du har och sen slå in den så slangen går in i kragen. En mycket bra koppling från vad som numera går under namnet Vatette.Fredbe skrev:
Strålande. Tack båda! (stödhylsan tar i gott och väl innan gängan är i botten och "fastnar")GK100 skrev:
Finns det nån standardgodstjocklek dessa är avsedda för eller måste jag mäta/testa? Oklar på hur många varianter av 32mm PEM det finns? Det är 32mm ytterdimension.
Klicka här för att svara