J jonaserik skrev:
Ta ut var för att betala kontant. Slog mig inte det med att överföra elektroniskt, får ta ett varv till om det. Det med det övriga har jag inte kommit till ännu.
Prova med att du vill avsluta kontot istället för att ta ut pengarna

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Var i en lokal brädspelsaffär häromdagen, en annan kund ville lämna tillbaks ett spel han hade dubblet av, med kvitto. Affären sa att han bara kunde få tillgodokvitto pga penningtvättslagen
Du ska inte tro att varje enskilt affärsbiträde kan lagen om penningtvätt. Fel agerat definitivt

• Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
R
Z Zodde skrev:
Om du tar ut ett större belopp kontanter och inte får nån bra förklaring på varför du INTE överför elektroniskt så kan de stoppa uttaget.
Läs lagen om penningtvätt
Men han har get en förklaring, men det är inte så att du måste förvara pengar på banken det är legalt o ha hemma med!

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Prova med att du vill avsluta kontot istället för att ta ut pengarna
Då frågar banken till vilket av dina konton i annan bank de ska överföra till..,

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Men han har get en förklaring, men det är inte så att du måste förvara pengar på banken det är legalt o ha hemma med!
Vilken var förklaringen? Den har jag inte sett?

Alltså varför han inte kan föra över pengarna till säljarens konto…

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Du ska inte tro att varje enskilt affärsbiträde kan lagen om penningtvätt. Fel agerat definitivt
Jag sa inte att jag trodde på det, men den andra kunden gick med på det. Sen reglerna för öppet köp är ju upp till affären ändå, så meningslöst att bråka om deras "regler"

R
Z Zodde skrev:
Vilken var förklaringen? Den har jag inte sett?

Köpa hus.

R Rejäl skrev:
Köpa hus.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
i vilken gömma finns dom och framför allt, vem sitter på sedlarna,
Jag vet inte om akalladepån finns kvar men där brukade det finnas ett antal miljarder i kontanter på lager... Men rent generellt har nog de som fyller bankomaterna några kronor i sina gömmor.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
R
Z Zodde skrev:
För att han vill inte betala avgifter kanske!
Sedan varör ska banken bestämma över hur du vill göra.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
För att han vill inte betala avgifter kanske!
Sedan varör ska banken bestämma över hur du vill göra.
Kanske…???

Det har han, trots vad du påstår,fortfarande inte förklarat.
Att du sen ska killgissa om avgifter blir än mer meningslöst.
Ser att du fortfarande inte läst lagen om penningtvätt, gör det!😉

Sist jag gjorde en överföring i den storleksklassen (ny bil) var det inga avgifter.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Varför då inte redogöra sakligt för den, på vilket sätt du påverkades och vilka omständigheter som förelåg? Allmänt hållna påståenden om att "det är svårt att få ut vinster" utan stöd känns mest som populistiskt raljerande utan större trovärdighet.
För att detta är en tråd om något annat och den som är intresserad behöver inte mig för att hitta informationen.

R
Z Zodde skrev:
Kanske…???

Det har han, trots vad du påstår,fortfarande inte förklarat.
Att du sen ska killgissa om avgifter blir än mer meningslöst.
Ser att du fortfarande inte läst lagen om penningtvätt, gör det!😉

Sist jag gjorde en överföring i den storleksklassen (ny bil) var det inga avgifter.
Då har du inte läst tråden vill minnas att han pratar om 5-10000 kr i avgift för att göra affären. Så vem är det som gissar och inte😉

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
För att detta är en tråd om något annat
Där har du en poäng men då förstår jag inte varför du över huvud taget drog in spelbolag i diskussionen. 😉

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Då har du inte läst tråden vill minnas att han pratar om 5-10000 kr i avgift för att göra affären. Så vem är det som gissar och inte😉

Tror du blandar ihop honom med TS
Läs tråden noggrannare får jag kontra med😉

Redigerat:
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.