2 475 läst · 53 svar
2k läst
53 svar
Tvättmaskin igång trots urskruvad säkring?
Medlem
· Sverige
· 5 326 inlägg
Ok då verkar det som att de utsatt sig för en helt onödig risk, i mina ögon.
Kanske jobbade de med riktiga elektrikerhandskar
Nej men detta verkar inte så bra. Men bra att allt gick bra till slut.
Kanske jobbade de med riktiga elektrikerhandskar
Nej men detta verkar inte så bra. Men bra att allt gick bra till slut.
Det är inte möjligt att avgöra från dina bilder hur det var kopplat innan, men att det är tre faser i uttaget är säkert.
Du bröt en av dom, två andra var fortfarande spänningssatta.
Då kopplade dom troligen in din nya maskin på någon av dom två faser som var spänningssatta.
Du bröt en av dom, två andra var fortfarande spänningssatta.
Då kopplade dom troligen in din nya maskin på någon av dom två faser som var spänningssatta.
Redigerat:
Är du säker på det? De flesta som gör sådana här servicejobb har inte egen behörighet utan har fått en femminuterskurs av en kollega som slutat för länge sedan.D dilemma skrev:
Medlem
· Sverige
· 5 326 inlägg
Jag fick litet förstärkning också på att hellre påminna hantverkare om förmodade självklarheter som jag som kund råkar känna till - och kanske uppfattas som litet dryg, inte lita på hantverkarens kompetens fullt ut - än att det blir en onödig olycka.D dilemma skrev:
Jag tror de flesta hantverkare kan ta detta som ett uttryck av omtanke.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 509 inlägg
Elgiganten skickar inte ut några behöriga elinstallatörer utan det är outbildat folk som hälsade på.D dilemma skrev:
Jag brukar avråda starkt från att anlita installationstjänster hos vitvarubutikerna.
Japp, deras enda utbildning är att de är inskrivna i något företags egenkontrollprogram med en rad text.Bo.Siltberg skrev:
Jag visste det!D dilemma skrev:
Men, eftersom inget egentligt fel gjorts så är det väl fackmannamässigt....
Är din elcentrals gruppförteckning uppdaterad ( dina maskiner går ju uppenbarligen inte på de säkringar som användes tidigare)?
Redigerat: