14 271 läst · 111 svar
14k läst
111 svar
Tuff tillbyggnad i Påvelund
Jag tycker det är synd att man inte valde koppar som beklädnad, och hur den skulle åldras. Men visst, koppar är lite för mycket 60-70 tal.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 600 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 600 inlägg
Nu är det dessbättre så att den absoluta majoriteten av alla människor varken är progressiva eller regressiva, edgy eller tråkiga, öppensinnade eller inskränkta.P pmd skrev:
Majoriteten är helt vanliga människor utan någon extrem attityd. Och det är nog så att flertalet av dem som tycker att återvinningshuset inte borde ha fått byggas tillhör denna stora majoritet av vanliga mittemellansvenssons.
Jag är inte så säker på det. Varför är du så säker på att majoriteten tycker som du gör?S Saxdaling skrev:Nu är det dessbättre så att den absoluta majoriteten av alla människor varken är progressiva eller regressiva, edgy eller tråkiga, öppensinnade eller inskränkta.
Majoriteten är helt vanliga människor utan någon extrem attityd. Och det är nog så att flertalet av dem som tycker att återvinningshuset inte borde ha fått byggas tillhör denna stora majoritet av vanliga mittemellansvenssons.
"inte borde ha fått byggas" representerar främst inskränkta och repressiva människor.S Saxdaling skrev:Nu är det dessbättre så att den absoluta majoriteten av alla människor varken är progressiva eller regressiva, edgy eller tråkiga, öppensinnade eller inskränkta.
Som jag kanske redan har skrivit: jag tycker också att tillbyggnaden är rätt ful (men trevlig invändigt). Det är dock självklart för mig att inte lägga mig i hur andra människor bygger. Om tillbyggarna trivs med sin tillbyggnad så är det väl bra?S Saxdaling skrev:
Att sticka ut och märkas är enkelt. Men ingenting blir coolt och häftigt bara för att det är annorlunda och sticker ut. Om det ska bli bra krävs kvalitét med en duktig arkitekt som ser sammanhang och kommunikation med omgivning.
Det saknas här.
Det här är precis som den där gästen med sjuklig hybris man inte skulle bjudit.
Gapar och bullrar och ta över hela festen utan hänsyn och samklang med övriga gäster.
Det saknas här.
Det här är precis som den där gästen med sjuklig hybris man inte skulle bjudit.
Gapar och bullrar och ta över hela festen utan hänsyn och samklang med övriga gäster.
Ett falurött trähus som utbyggnad till den här arkitektdrömmen vore pricken över i !Cheesen skrev: