N Nils2018 skrev:
Men finns det någon som utifrån tycker detta är bra? Allktså visuellt då.
Finns alltid en massa idioter som applåderar sånt här enbart för att visa hur progressiva, edgy och öppensinnade dom är.

• Gilla
Saxdaling
  • Laddar…
Lite yta och mycket luft blev det i utbyggnaden.

P
Box of rain Box of rain skrev:
Finns alltid en massa idioter som applåderar sånt här enbart för att visa hur progressiva, edgy och öppensinnade dom är.
Det är väl bättre än att vara regressiv, tråkig och inskränkt? ;-)

• Gilla
MetteKson och 4 till
  • Laddar…
Jag tycker det är synd att man inte valde koppar som beklädnad, och hur den skulle åldras. Men visst, koppar är lite för mycket 60-70 tal.

richardtenggren
M Magnus Wassborg skrev:
Jag tycker det är synd att man inte valde koppar som beklädnad, och hur den skulle åldras. Men visst, koppar är lite för mycket 60-70 tal.
Tar ju dock lång tid innan den blir ärggrön, sen tycker nog en del att det är lite dyrt med koppar 🤷🏻‍♂️

P pmd skrev:
Det är väl bättre än att vara regressiv, tråkig och inskränkt? ;-)
Nu är det dessbättre så att den absoluta majoriteten av alla människor varken är progressiva eller regressiva, edgy eller tråkiga, öppensinnade eller inskränkta.
Majoriteten är helt vanliga människor utan någon extrem attityd. Och det är nog så att flertalet av dem som tycker att återvinningshuset inte borde ha fått byggas tillhör denna stora majoritet av vanliga mittemellansvenssons.

• Gilla
Box of rain
  • Laddar…
S Saxdaling skrev:
Nu är det dessbättre så att den absoluta majoriteten av alla människor varken är progressiva eller regressiva, edgy eller tråkiga, öppensinnade eller inskränkta.
Majoriteten är helt vanliga människor utan någon extrem attityd. Och det är nog så att flertalet av dem som tycker att återvinningshuset inte borde ha fått byggas tillhör denna stora majoritet av vanliga mittemellansvenssons.
Jag är inte så säker på det. Varför är du så säker på att majoriteten tycker som du gör?

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
TRJBerg
S Saxdaling skrev:
"inte borde ha fått byggas" representerar främst inskränkta och repressiva människor.

• Gilla
  • Haha
Nissens och 3 till
  • Laddar…
P
S Saxdaling skrev:
Som jag kanske redan har skrivit: jag tycker också att tillbyggnaden är rätt ful (men trevlig invändigt). Det är dock självklart för mig att inte lägga mig i hur andra människor bygger. Om tillbyggarna trivs med sin tillbyggnad så är det väl bra?

• Gilla
MetteKson och 3 till
  • Laddar…
Att sticka ut och märkas är enkelt. Men ingenting blir coolt och häftigt bara för att det är annorlunda och sticker ut. Om det ska bli bra krävs kvalitét med en duktig arkitekt som ser sammanhang och kommunikation med omgivning.

Det saknas här.

Det här är precis som den där gästen med sjuklig hybris man inte skulle bjudit.

Gapar och bullrar och ta över hela festen utan hänsyn och samklang med övriga gäster.

• Gilla
  • Älska
Nissens och 4 till
  • Laddar…
P
Det viktiga är att de som bor i sitt hus trive med det.

• Haha
Nissens
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Jag som fick tankarna på ett plåtskjul från Danmark.
[bild]
Men kanske den fränaste tillbyggnaden jag sett. Det är skitsvårt att få en tillbyggnad att inte se malplacerad ut så varför inte göra det ordentligt.
Ett falurött trähus som utbyggnad till den här arkitektdrömmen vore pricken över i !

P pmd skrev:
Det viktiga är att de som bor i sitt hus trive med det.
Nej det räcker inte som argument. Var och en har ett ansvar för vad man utsätter sina grannar för.

• Gilla
  • Arg
Box of rain och 4 till
  • Laddar…
S Saxdaling skrev:
Nej det räcker inte som argument. Var och en har ett ansvar för vad man utsätter sina grannar för.
Hahahaha. Detta är inte humortråden, du vara vilse….

• Haha
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hahahaha. Detta är inte humortråden, du vara vilse….
Tack för en vänlig kommentar. Totalt obegriplig men förmodligen tänkt som beröm!

• Arg
TRJBerg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.