Noterade nyligen att fogen vid golvbrunnen i duschen i vårt badrum övre plan (gammalt trähus) har delvis försvunnit. Bedömer att badrummet är ca 20-30 år.
Hur fixar jag det här enklast, måste jag kratsa (multiverktyg?) bort fogen o lägga ny eller finns det någon enklare lösning. I övrigt är fogen i ganska gott skick (bortsett från estetiskt).
Vi ska göra om badrummet om 2-3 år så behöver inte vara den snyggaste lösningen...
Tack för input.
Hur fixar jag det här enklast, måste jag kratsa (multiverktyg?) bort fogen o lägga ny eller finns det någon enklare lösning. I övrigt är fogen i ganska gott skick (bortsett från estetiskt).
Vi ska göra om badrummet om 2-3 år så behöver inte vara den snyggaste lösningen...
Tack för input.
Klinkerfog stoppar inte upp något vatten utan vattnet går igenom.
Men om du vill ha mer fog där så går det att lägga på ny, men det nya lagret får inte vara för tunt för då kommer det att gå sönder och lossna. Det finns särskilda fogkratsar, men det är risk för att man skadar klinkerplattorna.
Men om du vill ha mer fog där så går det att lägga på ny, men det nya lagret får inte vara för tunt för då kommer det att gå sönder och lossna. Det finns särskilda fogkratsar, men det är risk för att man skadar klinkerplattorna.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Foga/spackla gammal pardörrar som skall målas med linoljefärg
Byggnadsvård -
Trasigt avloppsrör under golvet i ett 13 år gammalt hus
Vatten & Avlopp -
Trasig gammal växelriktare, vad ska jag leta efter?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Hjälp, svetsfogar i gammalt badrum trasiga.
Badrum -
Trasig fog i badrum. 10 månader gammalt.
Badrum