96 871 läst · 1 756 svar
97k läst
1,8k svar
Trafikkaos på E22 - vad var det som gick fel?
Jo jag är en stor miljövän men det ska banne mig inte gå ut över Europavägar och att Trafikverket ska dikteras av deras miljömuppar. Så jag hoppas att Trafikverket får nya direktiv från svenska staten och att de utför sitt uppdrag utifrån enbart en operativ syn.Fairlane skrev:
Jamen vilket jäkla system vi har.K karlmb skrev:
Ändra reglerna omedelbart och ta bort lastbilen och ta den i beslag tills bärgningskostnaderna är betalda. Vips - problemet är löst!
Nu försöker Magdalena att få detta till att vara regeringens fel. Ytterst desperat tänker jag (oavsett regering). Sedan när skall en regering gå in och detaljstyra djupt ned i organisationerna?
Det hände sista stora snöfallet i skåne, fast med tågen istället. De tröttnade och lät det ståTokslut skrev:
https://sverigesradio.se/artikel/4261648
Länsstyrelser som kan både sätta in resurser, i extrema fall utlösa undantagstillstånd och samordna resurser mellan olika myndigheter har alltid tjänsteperson i jour, just för t.ex. åtgärder vid extremväder, krig m.m. Där tror jag det klickade ur ordentligt, den personen kunde utlösa både trafikverkets resurser och typ hemvärn och andra civila resurser. Hoppas att de får uppgradera sig inom länsstyrelser och öva, öva, öva.T Thomas_Blekinge skrev:Jag som startade tråden. Tydligen var det någon/några långtradare med dåliga däck och otränade förare som var i spetsen av eländet. Sedan reagerade Trafikverket alldeles för långsamt på inkommande larmsignaler. Till slut fanns det otillräckligt med kommunikation och beslutsförmåga mellan aktörerna för att få till detta. Rätt uppfattat?
Om fler kände sån omsorg för en hastighetsskylt så skulle vi inte ha så utbredd krigshets i världen.