RoTe
Fairlane Fairlane skrev:
Du gillar inte miljö ellerhur?
I var och vartannat inlägg ska det in en slänga om miljö eller miljömuppar vare sig det finns någon koppling eller inte.
Var det inte skillnad på miljö och klimat nyss?
 
RoTe RoTe skrev:
Var det inte skillnad på miljö och klimat nyss?
Du menar klimat och väder?
 
Fairlane Fairlane skrev:
Du gillar inte miljö ellerhur?
I var och vartannat inlägg ska det in en slänga om miljö eller miljömuppar vare sig det finns någon koppling eller inte.
Jo jag är en stor miljövän men det ska banne mig inte gå ut över Europavägar och att Trafikverket ska dikteras av deras miljömuppar. Så jag hoppas att Trafikverket får nya direktiv från svenska staten och att de utför sitt uppdrag utifrån enbart en operativ syn.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Han menar nog att det är skillnad på barnvagnar och bandvagnar. I övrigt får du följa tråden bakåt för att förstå varför.
Haha, jaha.. Har följt med rätt länge men det där gick mig förbi, tja skit samma, det är åt h-e iaf.
 
  • Haha
Fairlane
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Antar att lastbilen som körde fast inte kunde garantera kostnaden för bärgning och därför fick han sitta där bara. Tills någon kom på att ringa SOS i Köpenhamn..
Jamen vilket jäkla system vi har.
Ändra reglerna omedelbart och ta bort lastbilen och ta den i beslag tills bärgningskostnaderna är betalda. Vips - problemet är löst!
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Nu försöker Magdalena att få detta till att vara regeringens fel. Ytterst desperat tänker jag (oavsett regering). Sedan när skall en regering gå in och detaljstyra djupt ned i organisationerna?
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
R
Svenska politiker i ett nötskal😢
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Hade det varit samma snömängd i år hade väl bilarna fortfarande stått kvar

 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Pjer Polanski och 6 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Hade det varit samma snömängd i år hade väl bilarna fortfarande stått kvar

[media]
Det hände sista stora snöfallet i skåne, fast med tågen istället. De tröttnade och lät det stå
https://sverigesradio.se/artikel/4261648
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
RoTe och 3 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag som startade tråden. Tydligen var det någon/några långtradare med dåliga däck och otränade förare som var i spetsen av eländet. Sedan reagerade Trafikverket alldeles för långsamt på inkommande larmsignaler. Till slut fanns det otillräckligt med kommunikation och beslutsförmåga mellan aktörerna för att få till detta. Rätt uppfattat?
Länsstyrelser som kan både sätta in resurser, i extrema fall utlösa undantagstillstånd och samordna resurser mellan olika myndigheter har alltid tjänsteperson i jour, just för t.ex. åtgärder vid extremväder, krig m.m. Där tror jag det klickade ur ordentligt, den personen kunde utlösa både trafikverkets resurser och typ hemvärn och andra civila resurser. Hoppas att de får uppgradera sig inom länsstyrelser och öva, öva, öva.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Hade det varit samma snömängd i år hade väl bilarna fortfarande stått kvar

[media]
Hoppas att där inte var några parkerade bilar. Och den stackars 50-skylten...
 
S StefanMJ skrev:
Hoppas att där inte var några parkerade bilar. Och den stackars 50-skylten...
de hade säkert redan rosthål iaf. och du hittar den i diket till våren!
 
  • Haha
StefanMJ
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
de hade säkert redan rosthål iaf. och du hittar den i diket till våren!
Ja men jag tycker mest synd om 50-skylten.
 
Om fler kände sån omsorg för en hastighetsskylt så skulle vi inte ha så utbredd krigshets i världen.
 
  • Haha
StefanMJ
  • Laddar…
Är den så utbredd? Det var väl 1000 gånger värre på 1600-talet.
 
  • Gilla
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.