fremax fremax skrev:
Hur är kompatibiliteten med Apple home ? Skulle gärna vilja att Siri + Hue + Arlo + yale + min Ring Doorbell lirade ihop

Med vänlig hälsning, fremax
Vad jag vet har det varit en stående begäran på Arlo communitysidor sedan 2015, att stödja Homekit. Men jag har inte hört något om stöd för det än.

Däremot så har ju Apple lättat på det hela, förutom behövde man ha ett Applechip i sin lösning (MFI), för att fungera med homekit, men sedan en tid tillbaka behövs ju bara en viss programkod som följer Apples villkor. Så rent tekniskt borde de ju kunna implementera den koden i Arlo II och Arlo Pro basstationerna, om jag förstått rätt vart den programkoden isåfall skall läggas.

Nu har jag fått 5 st. kameror att gå riktigt bra. Huvudproblemet var att en av kamerorna var felaktig. När den blev utbytt och jag hittat bästa platsen för styrenheten så fungerar ARLO som förväntat.
//Henry

• Gilla
Daniel_76
  • Laddar…
Har funkar bra för mig också, dom är stabila och bra.
Hade en retur-kamera av fyra så vissa kvalitebrister har dom haft.

Nu finns ju version 2 ute men inget jag sneglar efter.

HenFre HenFre skrev:
Nu har jag fått 5 st. kameror att gå riktigt bra. Huvudproblemet var att en av kamerorna var felaktig. När den blev utbytt och jag hittat bästa platsen för styrenheten så fungerar ARLO som förväntat.
//Henry

• Gilla
HenFre
  • Laddar…
Även jag hade lite problem att få igång mina Arlo Pro. Jag upplevde att det berodde på dålig kontakt mellan batteri och själva kameran. Modifierade (böjde ut) och polerade "blecken" i kameran så att det blev bättre kontakt och med det upphörde problemen. Lite dåligt kan man anse, för att trots allt borde väl Netgear Arlo betraktas vara en så kallad kvalitetsprodukt.

• Gilla
HenFre och 1 till
  • Laddar…
Lite mer återkoppling.
Problemen fortsatte för mig vid nästa batteriladdningsomgång trots modifiering och polering av blecken. Löste till slut problemet med att sätta en liten bit av en självhäftande möbeltass på baksidan av batteriet så det blev lite mer tryck på batteriet när man stänger luckan. Sedan har det inte varit några problem.

P pilen skrev:
Lite mer återkoppling.
Problemen fortsatte för mig vid nästa batteriladdningsomgång trots modifiering och polering av blecken. Löste till slut problemet med att sätta en liten bit av en självhäftande möbeltass på baksidan av batteriet så det blev lite mer tryck på batteriet när man stänger luckan. Sedan har det inte varit några problem.
Lite märkligt att du har problem. Jag har 5 st. ARLO Pro och inte märkt minsta problem med kontakterna. Annat strulade i början men sedan det gick igång har det fungerat enligt förväntningarna. Däremot ramlade en kamera bort i förrgårs gårdag och kom tillbaka utan åtgärd efter några timmar. Man kan undra om det var inledningen till det World Wide stop som var på ARLO servern i förrgår? Någon som hittat uppgifter om vad det berodde på? Är systemet hackat så att våra bilder sprids?

Är det några fler än jag som lagt märke till att ARLO filmar vid mycket färre tillfällen efter det stora "World Wide" stoppet häromdagen?

Vi har mycket djur i trädgården som brukar utlösa inspelning. Rådjur och ibland katter. Men nu kommer inga filmer längre.

Däremot reagerar vårt "Smart Home" som förut. Utebelysning en tänds på rörelser som ARLO inte upptäcker längre.

Hallå
Jag står i köptankarna och tänkte köpa Arlo pro. Ni som har detta är ni nöjda med det? Värt pengarna?
I dagsläget har vi sector alarm, men jag är så jävla trött på att gå och betala till dom.
Jag vill ha något enkelt som man äger skälv
Tacksam för svar

M Mansson84 skrev:
Hallå
Jag står i köptankarna och tänkte köpa Arlo pro. Ni som har detta är ni nöjda med det? Värt pengarna?
I dagsläget har vi sector alarm, men jag är så jävla trött på att gå och betala till dom.
Jag vill ha något enkelt som man äger skälv
Tacksam för svar
Om det är "värt pengarna" är en omöjlig fråga att besvara.
Jag har 7 st. Arlo kameror och är nöjd men allt har för och nackdelar. Den viktigaste funktionen för mig är skalskydd för villan. Ingen ska kunna närma sig huset utan att bli filmad och utan att vi blir uppmärksammade på händelsen, och det fungerar.
Ingen kan gillra markeringar för att konstatera om vi är hemma utan att vi blir uppmärksammade. Vid inbrott anser jag att ett rörelse larm är viktigare men kamerorna underlättar identifieringen av ett falsklarm.
Sedan har vi en fungerande "Grannsamverkan" där larmet går i alla grannars mobiltelefoner om det händer något. Då är det bra att enkelt kunna konstatera att det var ett falsklarm. Men hittills har det inte blivit något falsklarm.
Däremot filmar utomhuskamerorna allt som oftast. Det blir rådjur, katter, ringduvor, ungar som busringer, försäljare mm.
Vi valde bort övervakningsföretag efter att iakttagit hur det fungerar hos grannar och vänner. Vi ville inte betala att bara få någon som ringer från en larmcentral och meddelar att vi haft inbrott för 20 minuter sedan. Ingen bevakningsfirma hinner fram i tid. Särskilt inte när de först ska kontrollera att det inte var falsklarm innan de åker.

Men grannsamverkan förefaller vara effektivt.

Men jag har havererat två kameror. Den första gick aldrig att para ihop med basstationen. Den fick jag utbytt. Just nu har en till havererat, efter 8 månader. Den bara "hängde sig". Efter flera försök att starta om kamera och system raderade jag den i basstationen. Nu går den inte att para ihop med basen den heller. Får den säkert utbytt men Netgear reklammationsprocedur är lite omständlig så det har inte blivit gjort än.
Eftersom jag tycker kamerorna är viktiga så har jag skaffat en reservkamera nu.

Funderar på en Arlo Q Full HD, finns på tyska Amazon för 1400 kr inkl frakt.

Denna har som jag förstått det ingen intern lagring utan man är låst till att använda molnlagring med allt vad det innebär. Syns det på kameran när den är aktiv, dvs när det filmar? Tänker att det ur "privacy"-aspekt är en liten tröskel att ha en kamera online hela tiden hemma och då kan det vara bra att enkelt se när den är aktiv.

Om jag har ett larm och en RTSP-kamera, kan jag då blocka kamerans åtkomst till nätet och se bilderna genom larmets app. Blir det säkrare (förutsatt att larmet levererar hög säkerhet i appen)?

• Gilla
Jocke_Villaägaren
  • Laddar…
L Lund skrev:
Funderar på en Arlo Q Full HD, finns på tyska Amazon för 1400 kr inkl frakt.

Denna har som jag förstått det ingen intern lagring utan man är låst till att använda molnlagring med allt vad det innebär. Syns det på kameran när den är aktiv, dvs när det filmar? Tänker att det ur "privacy"-aspekt är en liten tröskel att ha en kamera online hela tiden hemma och då kan det vara bra att enkelt se när den är aktiv.

Om jag har ett larm och en RTSP-kamera, kan jag då blocka kamerans åtkomst till nätet och se bilderna genom larmets app. Blir det säkrare (förutsatt att larmet levererar hög säkerhet i appen)?
Arlo har lokal lagring också om man vill ha det. Jag har en USB-Disk ansluten. Men är det för inbrott man har kamerorna är väl nätlagring perfekt. Jag skulle däremot inte välja full HD. Det blir mycket om man har många kameror.
Kamerorna är on line via Netgear server. Tror inte säkerheten är låg där.

Redigerat:
Hej! Någon som vet om man med Arlos pro kan få funktion: när man är borta (bortaläge) att man kan gå in och titta på kameran men när man är hemma (hemmaläge)att man inte kan kan göra det. Ingen ska behöva känna sig övervakad när hen är hemma själv

Redigerat:
Mats cesar Mats cesar skrev:
Hej! Någon som vet om man med Arlos pro kan få funktion: när man är borta (bortaläge) att man kan gå in och titta på kameran men när man är hemma (hemmaläge)att man inte kan kan göra det. Ingen ska behöva känna sig övervakad när hen är hemma själv
Nu har jag den gamla modellen av ARLO, men förutsätter att gränssnittet är liknande, du kan när som oavsett läge på övervakningen streama och spela in/ta bilder.
Tror du helt enkelt får rycka nätverkskabeln om du skall känna den friheten.

Du kanske kan styra strömmen till en switch som kamrorna är kopplade till.
Om nu ditt larm har den möjligheten.

• Gilla
Mats cesar
  • Laddar…
Mats cesar Mats cesar skrev:
Nej, det går inte. Man kan stänga av kamerorna men de går också att sätta på från telefonen.
Vi har löst det så att alla kameror inomhus står på strategiska platser eller sitter med magnetfoten.
När vi är hemma ställer vi undan de som är besvärande och ställer fram dem när vi lämnar huset.

• Gilla
Mats cesar
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.