Fråga till er med Arlo,
Hur har ni skyddat kamerorna mot stöld?

Mycket pengar som sitter uppe på ett magnetfäste och vad jag kan läsa mig till är inte kamerorna låsta till sin base på något sätt. Utan snor man en kamera och plockar ur batterierna kan man sedan synk'a den med en annan base utan problem.

Utomhus har jag mina kameror på skruvfäste men de är rätt enkla att skruva loss. Bästa skyddet är nog att de sitter så högt att man behöver något att stå på om man ska stjäla dem.
Men de är inte så enkla att inkludera i ett annat system. Deras ID i Arlo servern är serienumret. Vore mycket märkligt om Netgear tillåter att samma serienummer tillåts registreras två ggr.
Tvivlar starkt på att de går att återanvända om man kontaktar Netgear om de blir stulna.
Däremot finns det säkert någon som tycker det är kul att stjäla dem som satyg eller inte vet.
Helst ska man givetvis montera parvis kameror som filmar varandra eftersom de kan vridas bort.
Jag kan inte se alla mina kameror men man kan inte nå någon av dem utan att bli filmad.
//Henry

Redigerat:
HenFre HenFre skrev:
Utomhus har jag mina kameror på skruvfäste men de är rätt enkla att skruva loss. Bästa skyddet är nog att de sitter så högt att man behöver något att stå på om man ska stjäla dem.
Men de är inte så enkla att inkludera i ett annat system. Deras ID i Arlo servern är serienumret. Vore mycket märkligt om Netgear tillåter att samma serienummer tillåts registreras två ggr.
Tvivlar starkt på att de går att återanvända om man kontaktar Netgear
Däremot finns det säkert någon som tycker det är kul att stjäla dem som satyg eller inte vet.
Helst ska man givetvis montera parvis kameror som filmar varandra eftersom de kan vridas bort.
Jag kan inte se alla mina kameror men man kan inte nå någon av dem utan att bli filmad.
//Henry
Det där med IDt trodde jag också skulle kunna skydda/låsa en kamera, men sen läste jag flera trådar på deras eget forum om att så fungerar det inte.

Blev lite häpen och därav min fråga här

Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Det där med IDt trodde jag också skulle kunna skydda/låsa en kamera, men sen läste jag flera trådar på deras eget forum om att så fungerar det inte.

Blev lite häpen och därav min fråga här
Det var märkligt men jag har inte följt upp den delen. Men jag hade anledning reklamera en kamera i första leveransen. Då visste de allt om den via Arlo servern. Dags att trycka på dem.
Jag har anledning att reklamera en andra kamera nu. Då ska jag passa på att fråga. Får jag ny info så kommer jag skriva det här men det blir i höst. Jag har reservkameror.
//Henry

• Gilla
Erik Hellgren
  • Laddar…
Jag köpte en Arlo förra sommaren och behövde inte ladda den förrän efter nyår. Nu drar den ur batteriet på 2-3 veckor. Har det hänt något med ngn uppdatering eller finns det ngn annan förklaring? Kanske har jag fått taskig täckning melllan basenheten och kameran så den drar mer ström?

Jag har ett problem med att spindlar gillar att bygga nät framför linsen. Har särskilt 3 st. kameror de bygger på. Alla har överdraget/skyddet "Skins". Överdraget har ett litet brätte på tre sidor och tvärsöver det framför kameran bygger spindlarna.
Det har två nackdelar. För det så första så utlöser spindlarna rörelse och för det andra så skymmer spindeltrådarna filmer i mörker. Trådarna blir så intensivt upplysta av kameran.
Har ni förslag på fungerande åtgärder. När man är hemma kan man ju rengöra dagligen men när man är borta blir kamerorna snabbt obrukbara.

HenFre HenFre skrev:
Jag har ett problem med att spindlar gillar att bygga nät framför linsen. Har särskilt 3 st. kameror de bygger på. Alla har överdraget/skyddet "Skins". Överdraget har ett litet brätte på tre sidor och tvärsöver det framför kameran bygger spindlarna.
Det har två nackdelar. För det så första så utlöser spindlarna rörelse och för det andra så skymmer spindeltrådarna filmer i mörker. Trådarna blir så intensivt upplysta av kameran.
Har ni förslag på fungerande åtgärder. När man är hemma kan man ju rengöra dagligen men när man är borta blir kamerorna snabbt obrukbara.
Välkommen till kamerorna värld :D
Inget unikt för arlo, händer med alla fabrikat.

Bästa tipset är att göra rent runt om där kameran sitter, måla o täta springor etc.
Det är nattaktiva spindlar som vill ha ett gömsle under dagtid. Finns inga bra gömställen så minskar risken.
Fast på vissa ställen är det i princip omöjligt att bli av med dom

Jag har med framgång gått ut när det är mörkt, utrustad med ficklampa och Myrr spray.
Det minskar antalet rejält.

• Gilla
HenFre och 1 till
  • Laddar…
R
Peter2400 Peter2400 skrev:
Jag har med framgång gått ut när det är mörkt, utrustad med ficklampa och Myrr spray.
Effektivare än ett larm :ok:

Vad har ni för Arlo system? Såg att man kunde köpa Arlo Pro för vettiga pengar men nu är det väl Arlo Pro 2 som gäller?

Peter2400 Peter2400 skrev:
Så jag förstår dig rätt, du har alltså jagat spindlarna? Eller har du sprayar kameran med omgivning?
Jag har funderat på om man kan underhålla någon sorts beläggning, på skinnet, som får spindlarna att vantrivs. Skin:en har ju överkomligt pris så de kan man ju byta ut med tiden om de blir skadade.

HenFre HenFre skrev:
Så jag förstår dig rätt, du har alltså jagat spindlarna? Eller har du sprayar kameran med omgivning?
Jag har funderat på om man kan underhålla någon sorts beläggning, på skinnet, som får spindlarna att vantrivs. Skin:en har ju överkomligt pris så de kan man ju byta ut med tiden om de blir skadade.
Ja, det är spindlarna runt kameror och utebelysning som fått sig en dusch.
Lite av medlet sitter antagligen kvar ett tag och gör det otrevligt för nya spindlar.

• Gilla
HenFre
  • Laddar…
D
Lösningen på spindelproblemet är att skaffa separata IR-ljus (placeras en bit ifrån) som kan tändas med timer eller liknande.

Någon här som framgångsrikt använt IFTTT för att koppla ihop ARLO med ett SmartHome?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.