169 043 läst · 638 svar
169k läst
638 svar
Tråden för oss med Netgear Arlo
Det är inte kamerorna som tjuter, det är centralenheten! Men det är tveksamt vilken nytta det gör.F f_spindel skrev:
Som inbrottslarm använder jag Domoticz Smart Home. Både för att styra elsystemet och för att larma. Går larmet så går 4 sirener utomhus + 2 sirener inomhus igång. Dessutom skickas inbrottet till grannsamverkansappen Safeland så alla medlemmar i vår grannsamverkansgrupp får larmet i sina telefoner.
Suveränt jämfört med alla andra larm Vi råkade utlösa ett falsklarm och inom 2-3 minuter hade vi 4-5 grannar på tomten.
Är ni nöjda med era arlo pro kameror? Tycker inte de verkar ha någon vidare räckvidd på IR?!
Hur upplever ni räckvidd från centralenheten?
Hur upplever ni räckvidd från centralenheten?
Det beror väl på hur de ska användas. Går ju inte att svara på generellt.Byggare_Bubbis skrev:
För min del fungerar de utmärkt.
Bestämde mig före investeringen att jag, utomhus, skulle ha två kameror per sida av huset så placerade att de filmar varandra och att de startas parvis. Då har man belysning vid båda och det fungerar utmärkt för mig.
Räckvidden var lite knepig innan jag kom på att jag skulle ha basen uppe vid taket på andra våningen. Då går signalerna kortare väg genom väggar och bjälklag. Efter den förändringen visar sig räckvidden vara mer än tillräcklig för att täcka min villa.
Jag har sedan några dagar tillbaka fått ett konstigt fel på mina två kameror. I dagsljus blir filmen ganska röd. Inga problem att se motiv eller så, men bilden är röd och det är irriterande att allt ser rött ut istället för sin korrekta färg. I mörker när IR filmar är det inga problem. Någon som varit med om något liknande eller har ett förslag varför det helt plötsligt blivit såhär?
Jag hade det på en av mina Arlo II kameror, och där räckte det stt koppla ur batteriet och koppla in igen. Att bara starta om kameran hjälpte inte.Sthlm1891 skrev:Jag har sedan några dagar tillbaka fått ett konstigt fel på mina två kameror. I dagsljus blir filmen ganska röd. Inga problem att se motiv eller så, men bilden är röd och det är irriterande att allt ser rött ut istället för sin korrekta färg. I mörker när IR filmar är det inga problem. Någon som varit med om något liknande eller har ett förslag varför det helt plötsligt blivit såhär?
Dock äldre Arlo kamera i 3xxx serien, inte nyare Pro.
Någon som vet om man kan synka ihop två basstationer? Vill ha en i huset och en i fristående stuga på tomten. Tror ej de klarar så långt. Jobbigt om man ska behöva "logga" in på två olika för att se samtliga kameror..
Jag har inte testat men såvitt jag förstår kan du registrera obegränsat antal på ditt konto. Men de blir inte synkade, bara samexisterar.Byggare_Bubbis skrev:
Jag skulle kunna ge dig tillgång till mina kameror, om vi hade den relationen, och då skulle du kunna se mina kameror bland dina på ditt konto.
Tips: extra Arlo Pro 2 finns nu för under tvåtusingen på Inet, begränsat antal så det är snabba puckar som gäller. https://www.inet.se/produkt/6200091/arlo-pro-2-singelkamera-bf18-100
Även en del startpaket och andra modeller finns till nedsatt pris tillfälligt p.g.a. (eller inför) black friday.
Hela Arlo-listan finns här: https://www.inet.se/kategori/1096/kameror/828/arlo
Även en del startpaket och andra modeller finns till nedsatt pris tillfälligt p.g.a. (eller inför) black friday.
Hela Arlo-listan finns här: https://www.inet.se/kategori/1096/kameror/828/arlo
Någon som har testat eller köpt Arlo light? Lyser den upp bra? Kan man välja att endast ha den som ljuskälla när man kommer hem på kvällen utan att den skickar iväg larm/notis?
Nöjd förövrigt?
Nöjd förövrigt?
Det är IR filtret som gör att det blir rödfärgar, det är mekaniskt och kan ha fastnat, har hänt ett par gånger för mig.Sthlm1891 skrev:Jag har sedan några dagar tillbaka fått ett konstigt fel på mina två kameror. I dagsljus blir filmen ganska röd. Inga problem att se motiv eller så, men bilden är röd och det är irriterande att allt ser rött ut istället för sin korrekta färg. I mörker när IR filmar är det inga problem. Någon som varit med om något liknande eller har ett förslag varför det helt plötsligt blivit såhär?
Brukar ta en magnet eller en annan kamera och föra underifrån och uppåt på vänstersida framifrån, man hör hur det flyttas/släpper.
Kan även tipsa om de som har första generationens ARLO med CR123 batterier.
De som bara får 50% fulladdat batteri vid byte, så är batterierna parkopplade 2 fram 2 bak, det går att köra på endast 2 batterier.
Kontakten är dålig och det jag gjorde var att försiktigt böja upp kontaktplattan på + sidan någon mm.
De som bara får 50% fulladdat batteri vid byte, så är batterierna parkopplade 2 fram 2 bak, det går att köra på endast 2 batterier.
Kontakten är dålig och det jag gjorde var att försiktigt böja upp kontaktplattan på + sidan någon mm.
Någon mer som, utan att bett om det, fått "ARLO Smart". Verkar vara en mycket dåligt testad BETA som lagts ut. Man ska ju kunna välja vad som ska ge aviseringar när det är rörelse. I vår familj är vi varken människa, djur eller bil. Vi är bara "övrigt".
Jag kan välja vilka kameror som ska vara med i "Smart" men försöker jag lägga tillbaka en borttagen kamera för jag bara reda på att "vänner inte får utföra den åtgärden".
Tycker Netgear oftast skickar ut extremt dåligt testad mjukvara till ARLO.
Jag kan välja vilka kameror som ska vara med i "Smart" men försöker jag lägga tillbaka en borttagen kamera för jag bara reda på att "vänner inte får utföra den åtgärden".
Tycker Netgear oftast skickar ut extremt dåligt testad mjukvara till ARLO.
Såg det i någon reklam eller om det var på arlos hemsida för ett tag sedan men då stod det uttryckligen att det bara fanns i USA och typ Canada.HenFre skrev:
Hittar inget i (android-)appen, men i webläsaren hittar jag det under kamerainställningar, det händer dock inget när jag klickar på "knappen".
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har ett abonnemang för 10 kameror. Så för mig har de på slagit det för fullt. Men det funkar extremt dåligt. Känns som en BETA i tidigt skede.F f_spindel skrev:
Mina tidigare aviseringar har lagt av helt.