36 105 läst · 178 svar
36k läst
178 svar
Tråd för Worx M500 / M700 Plus
Hur ser det ut nu? Fortfarande nöjda? Funderar på en egen och har iaf under 400 kvadratmeter gräs. Ska man gå på en 500 eller 700?
Hej,
Är det någon som har installerat ett åskskydd till klipparen.
Har tittat på detta åskskydd men det verkar vara gjort för klippare som ansluter begränsningskablarna baktill.
Är det någon som vet om det funkar för klippare/laddstationer som har anslutning av begränsningskablarna framifrån?
Åskskydd:
https://www.maskinklippet.se/tradga...otgrasklippare/askskydd-for-robotgrasklippare
Är det någon som har installerat ett åskskydd till klipparen.
Har tittat på detta åskskydd men det verkar vara gjort för klippare som ansluter begränsningskablarna baktill.
Är det någon som vet om det funkar för klippare/laddstationer som har anslutning av begränsningskablarna framifrån?
Åskskydd:
https://www.maskinklippet.se/tradga...otgrasklippare/askskydd-for-robotgrasklippare
Medlem
· Västra Götaland
· 652 inlägg
Funderar på en M500, men hur tycker ni att den klarar trånga passager? Har haft en WG790 tidigare som hade svårt för detta.
Har för övrigt inte en så komplicerad gräsmatta så funderar på att skippa ACS. Men hur känner maskinen av att att den kört emot något? Tyckte jag läste att den M500 saknar krocksensor. Har för mig att WG790 hade det, men kan ha fel.
Har för övrigt inte en så komplicerad gräsmatta så funderar på att skippa ACS. Men hur känner maskinen av att att den kört emot något? Tyckte jag läste att den M500 saknar krocksensor. Har för mig att WG790 hade det, men kan ha fel.
Sensorer i hjulmotorerna känner av när det går för tungt. Samma princip i knivmotorn, ifall det skulle fastna en kotte eller liknande.Freddan101 skrev:Funderar på en M500, men hur tycker ni att den klarar trånga passager? Har haft en WG790 tidigare som hade svårt för detta.
Medlem
· Västra Götaland
· 652 inlägg
Tack för svaren! Nu är den beställd så bara att invänta leverans.
Ska man komplettera med radar? En 500 eller en 500+?
Jag har tre barn som gärna lägger saker framme. Men 500 eller 500+? Är det bara blåtand som skiljer?
Vet inte helt. men om barnen lägger saker som är lägre än ca 10cm så ser inte klipparen det. För då skulle den väja för högt gräs. (hade ju varit konstigt). Det som den väjer för är ca 10 cm och högre.
Blåtand har jag inte använt alls så jag vet inte vad det skulle vara för. Har du uppe den på wifi så är det det som körs.
Blåtand har jag inte använt alls så jag vet inte vad det skulle vara för. Har du uppe den på wifi så är det det som körs.
Så enda skillnaden är att den ena har wifi (vilket jag har i hela trädgården) om den andra blåtand och wifi?
Så radar funkar på tex studsmattan osv men inte en spade?
Så radar funkar på tex studsmattan osv men inte en spade?
plusen (som egentligen är 2021 års modell, icke plus är ju gamla modellen, så lite missvisande med plus) har väll variabelt klipphuvud med som ska anpassa sig efter ”gupp” i mattanC Currywurst skrev: