Jag kan inte svara på inlägg från min surfplatta när jag använder Opera.
Jag kan bekräfta att samma problem finns även i Opera för Windows och för Linux.
 
K_arlstrom skrev:
Jag lyckas inte hitta ett autosparat meddelande, fick error 503 när jag försökte skicka det.. lite hjälp tack ? [bild]
Klicka på svara på det inlägget du håll på att svara på. Sedan har du en knapp nere till vänster i editorn:

aterstall-knapp.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
K_arlstrom
  • Laddar…
Troberg skrev:
Jag kan bekräfta att samma problem finns även i Opera för Windows och för Linux.
Opera gör en del skumma saker vilket gör att CKE inte fungerar som den ska. Tyvärr finns det ingen bra lösning för både Opera och Webkit och vBulletin 4 har valt att stödja Webkit (Chrome och Safari) istället för Opera.

Lösningen är att på den här sidan: http://www.byggahus.se/forum/profile.php?do=editoptions välja en annan editor under "Redigeringsgränssnitt för meddelanden".
 
Firefox under Ubuntu: ibland lägger sig reklamen som ska vara längst till höger rakt över texten. Det är särskilt en reklam från Rukki som gör så.
 
andersmc! Ta gärna en skärmdump och posta här i tråden så att vi lättare förstår vilka annonser som lägger sig över vilken text. Skriv också om du breddat sidan eller inte.
 
Så kan det se ut:
Skärmbild.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sidan är breddad (men det är som jag sagt tidigare ingen skillnad på bred och smal sida).
 
Bricco skrev:
Stör mig också på spara automatiskt som kommer upp hela tiden när man skriver. Det behöver man inte veta. Det ska bara sköta sig själv precis som det gör i word tex.
Bricco, mexitegel, Mikael_L och alla ni andra,

Jag vet inte om någon reflekterat över det men sedan ett tag tillbaka har vi fixat så att "Sparar" syns mer diskret nere i formulärets högra hörn. Bra mycket bättre än hur det var tidigare.
 
  • Gilla
Test
  • Laddar…
andersmc skrev:
Så kan det se ut:

Sidan är breddad (men det är som jag sagt tidigare ingen skillnad på bred och smal sida).
Det är faktiskt riktigt underligt. Jag ser att du har lite större font än vanligt; ifall du minskar ner till standard, börjar den uppföra sig som den ska då?

Är det bara breda annonser som gör så, eller händer det även med smala?
 
Det är så fruktansvärt många poster, så jag ber om ursäkt om jag dubbelpostar.

När man scrollar på senaste inlägg (byggahusappen och Iphone4) så efter ett tag kommer man ner till "ladda fler inlägg", när jag gör det får jag upp ungefär dom 80% första inläggen, som jag redan sett, och nu precis fick ja ett hopp i inläggen mellan ca 1500-2100. Tvivlar starkt på att ingen skrivit något på 6h ;)

Ledsen om det redan rapporterats
 
Knasiga tidsangivelserna.
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1338506775.768853.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByByggahus.se1338506795.402150.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det här har hänt tre gånger de senaste dagarna.

Screen shot 2012-06-01 at 6.54.45 AM.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Buggen med att viss reklam döljer bilderna man klickar upp finns kvar i IE9
 
Per Eskilsson skrev:
Bricco, mexitegel, Mikael_L och alla ni andra,

Jag vet inte om någon reflekterat över det men sedan ett tag tillbaka har vi fixat så att "Sparar" syns mer diskret nere i formulärets högra hörn. Bra mycket bättre än hur det var tidigare.
Jo, jag har noterat det. Nu blir man inte lika stressad :)
 
Hittar inte orginalposten, men vi hade en diskussion för ett tag sedan om att ändra ordning på Anmäl, Svara, Citera och Gilla knapparna i postningarna. Om jag minns rätt kom vi fram till att "Anmäl" skulle ligga längst till höger eftersom den används mest sällan.

Lades detta i malpåse eller hamnade det bara långt ner i listan ;)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Detta lades inte i malpåse utan kommer komma snart.

1) "Anmäl" kommer att få tillbaka sitt ursprungliga namn "Rapportera" och länken kommer att flyttas till höger om Citera.

2) Länkarna "Svara, Citera och Rapportera" kommer att flyttas upp där de tidigare låg. Bara Gilla-funktionen (som nu blivit en länk istället för en knapp) kommer att ligga kvar nere i högra hörnet.

3) Även färgerna har tonats ned eftersom ni/vi tyckte att den blå/gröna var för dominerande inne i forumtrådarna.

Hoppas ni tycker om förändringen. Här ser ni skillnaden:

anmal-flyttat.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.