Väldigt snyggt och välgjort, jag blir så avundsjuk på er som kan få till alla dessa personliga lösningar, det har jag tyvärr inte kunskap nog för att göra :(

T
Fantastiskt vilket jobb du har gjort, jag är djupt imponerad! Både det fina och detaljerade hantverket, men också för val av tapeter, listtyper, bröstningar och möbler. Ett riktigt fint hus, hoppas ni kommer att trivas där i många år framöver!

Gratulerar till ett väl utfört jobb! :)

Johnsvi skrev:
[bild]
Spröjs monterade på skjutpartierna.
Fanns spröjsen som tillval eller har du gjort egna?

Kane skrev:
Fanns spröjsen som tillval eller har du gjort egna?
Dom fanns som tillval. Dom är köpta på skånskabyggvaror :)

Snyggt! Smakfull inredning!

Johnsvi skrev:
Dom fanns som tillval. Dom är köpta på skånskabyggvaror :)
Ser inte det på deras hemsida nu. Får kolla med dem.

Johnsvi skrev:
[länk]

Här har du :)
Nära. Jag är ute efter spröjs till vintervarianten.....:(

Jaha då förstår jag. Ring och hör om dom passar. Annars om dom är större/längre så kan du ju kapa dom. Infästningen passar även om man kapar dom.

Johnsvi skrev:
Jaha då förstår jag. Ring och hör om dom passar. Annars om dom är större/längre så kan du ju kapa dom. Infästningen passar även om man kapar dom.
Ja, jag tittade på monteringsanvisningen och det ser enkelt ut.

• Gilla
Johnsvi
  • Laddar…
Bastuprojektet är nu igång! Det blir en bastu på 4,5x2,5 m, fördelat i ett litet omklädningsrum och bastudel.

Jag kommer att återanvända en hel del saker från en vedbod som jag rev tidigare.

Stommen uppreglad med mestadels begagnat virke. Vart en enkel plintgrund. Grävde ner plintarna i februari så det var lite hårt i marken.
Råsponten är även den begagnad från vedboden.
Bastubyggnad under konstruktion med plintgrund i snötäckt landskap, omgiven av barrskog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vindpapp och läkt börjar komma på plats i snövädret.

Stomme till en bastubyggnad i ett snöigt landskap med vindpapp och början till läkt, byggmaterial i förgrunden.
Skapa konto

Valde samma panel som på huset. Dörren är från blocket.

Rödmålad bastubyggnad under konstruktion med plåttak och trädetaljer, omgiven av snö och skog.
Skapa konto

Plåttak på plats.
Nybyggd bastu med rött plåttak och röd panel, byggmaterial och stegar runt omkring, på vintern.
Skapa konto

Gjorde ett välvt tak i bastun :)

Inre vy av ett bastubyggnadsprojekt med träväggar och välvt tak, inklusive verktyg och byggmaterial.
Skapa konto

Tror att det kan bli rätt snyggt!

Inredning av bastu under konstruktion, med träpanel på väggar och välvt tak, stegar och verktyg synliga.
Skapa konto

Har även monterar en Harviakamin, men det får bli mer om det i nästa uppdatering (y)

• Gilla
PellePeps och 11 till
  • Laddar…
Bastun vart klar för ett tag sen men jag har varit lite seg på att uppdatera här. Här kommer lite bilder iaf!

Framsidan
Röd bastustuga med vita knutar och brunt sadeltak, belägen i en grön trädgård med en träaltan och bänk.
Skapa konto

Solsidan
Röd och vit bastustuga med trätak på en lysande sommardag, belägen på träaltan omgiven av grönskande trädgård.
Skapa konto

Baksidan
Rödmålad bastubyggnad med vit taklist och en sittbänk framför, omgiven av grönska under en blå himmel.
Skapa konto

Och slutligen insidan. Valde al istället för asp till lavarna tycker det är rätt snyggt med lite röd nyans på träet. Kaminen och skorstenen är från Harvia.

Nybyggd bastuinteriör med al-trä lavar, Harvia kamin och skorsten, och en vit hink.
Skapa konto

Interiör av bastu med Harvia-kamin och träbänkar med röda nyanser i alträ.
Skapa konto

I förrummet byggde jag en vedlåda som också funkar som bänk. Byggde även in ett gammalt skåp som jag hade liggandes.

Inredning av bastuns förrum med vita väggar, mörkt golv och speglande fönster.
Skapa konto

Dörren är egentligen en skjutdörr som vart över efter reklamation vi bygge av uterummet. Men den funkar även som bastudörr :D
Vy av en bastuframsida med släta träväggar och en glasad dörr som visar lavar av alträ inuti.
Skapa konto

All pärlspont till förrummet är överbliven från renoveringen av huset. Samlade ihop allt och satte upp oavsett vilken dimension den hade. Vart rätt fint tycker jag :)

Inuti bastu med vit pärlspont och mörkt trägolv, skuggor från fönster på väggen.
Skapa konto

Jag byggde även en trapp ner från altanen.

Nybyggd trätrapp ner från en röd husfasad, byggverktyg och material synliga i trädgården.
Skapa konto

Nybyggd trätrappa och altan vid rödmålat hus med grön vegetation omkring.
Skapa konto

Det var allt för nu :)

• Solstrålar lyser genom träden på husets röda fasad med en nybyggd trappa som ansluter till en altan.
    Skapa konto
  • Rödmålad bastu med vita knutar, vita dörr- och fönsterfoder, tegelröd takplåt, och en träaltan med sittbänk.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Bengt Larsson och 26 till
  • Laddar…
Ser kanonfint ut (y)

Väldigt fint!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.