249 539 läst · 404 svar
250k läst
404 svar
Totalrenovering av hus från 1929
Renoveringsnovis
· Vassbacken Västra Götaland
· 523 inlägg
Väldigt snyggt och välgjort, jag blir så avundsjuk på er som kan få till alla dessa personliga lösningar, det har jag tyvärr inte kunskap nog för att göra
Fantastiskt vilket jobb du har gjort, jag är djupt imponerad! Både det fina och detaljerade hantverket, men också för val av tapeter, listtyper, bröstningar och möbler. Ett riktigt fint hus, hoppas ni kommer att trivas där i många år framöver!
Bastuprojektet är nu igång! Det blir en bastu på 4,5x2,5 m, fördelat i ett litet omklädningsrum och bastudel.
Jag kommer att återanvända en hel del saker från en vedbod som jag rev tidigare.
Stommen uppreglad med mestadels begagnat virke. Vart en enkel plintgrund. Grävde ner plintarna i februari så det var lite hårt i marken.
Råsponten är även den begagnad från vedboden.
Vindpapp och läkt börjar komma på plats i snövädret.
Valde samma panel som på huset. Dörren är från blocket.
Plåttak på plats.
Gjorde ett välvt tak i bastun
Tror att det kan bli rätt snyggt!
Har även monterar en Harviakamin, men det får bli mer om det i nästa uppdatering
Jag kommer att återanvända en hel del saker från en vedbod som jag rev tidigare.
Stommen uppreglad med mestadels begagnat virke. Vart en enkel plintgrund. Grävde ner plintarna i februari så det var lite hårt i marken.
Råsponten är även den begagnad från vedboden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vindpapp och läkt börjar komma på plats i snövädret.
Logga in
Skapa konto
Valde samma panel som på huset. Dörren är från blocket.
Logga in
Skapa konto
Plåttak på plats.
Logga in
Skapa konto
Gjorde ett välvt tak i bastun
Logga in
Skapa konto
Tror att det kan bli rätt snyggt!
Logga in
Skapa konto
Har även monterar en Harviakamin, men det får bli mer om det i nästa uppdatering
Bastun vart klar för ett tag sen men jag har varit lite seg på att uppdatera här. Här kommer lite bilder iaf!
Framsidan
Solsidan
Baksidan
Och slutligen insidan. Valde al istället för asp till lavarna tycker det är rätt snyggt med lite röd nyans på träet. Kaminen och skorstenen är från Harvia.
I förrummet byggde jag en vedlåda som också funkar som bänk. Byggde även in ett gammalt skåp som jag hade liggandes.
Dörren är egentligen en skjutdörr som vart över efter reklamation vi bygge av uterummet. Men den funkar även som bastudörr
All pärlspont till förrummet är överbliven från renoveringen av huset. Samlade ihop allt och satte upp oavsett vilken dimension den hade. Vart rätt fint tycker jag
Jag byggde även en trapp ner från altanen.
Det var allt för nu
Framsidan
Logga in
Skapa konto
Solsidan
Logga in
Skapa konto
Baksidan
Logga in
Skapa konto
Och slutligen insidan. Valde al istället för asp till lavarna tycker det är rätt snyggt med lite röd nyans på träet. Kaminen och skorstenen är från Harvia.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
I förrummet byggde jag en vedlåda som också funkar som bänk. Byggde även in ett gammalt skåp som jag hade liggandes.
Logga in
Skapa konto
Dörren är egentligen en skjutdörr som vart över efter reklamation vi bygge av uterummet. Men den funkar även som bastudörr
Logga in
Skapa konto
All pärlspont till förrummet är överbliven från renoveringen av huset. Samlade ihop allt och satte upp oavsett vilken dimension den hade. Vart rätt fint tycker jag
Logga in
Skapa konto
Jag byggde även en trapp ner från altanen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det var allt för nu