Jag tycker att du skall släppa pärlspontpanel på skåpen helt . Det ser bara fjantigt ut och ger inte 20-tals känsla. Varför inte klä en större vägg med målad smal slät panel? Det ger mer 20-talskänsla.
De bättre skåpen i 20- talskök hade släta yttersidor, medan de enklare skåpen hade ofta smal panel.
 
  • Gilla
marpett och 1 till
  • Laddar…
Du kan aldrig återskapa ett 20-talskök så jag försöker inte ens, då får du skippa induktionshäll, kyl och frys etc. Vårt badrum och kök följer inte orginal. Snickerier och dörrar etc gör det.
 
falkn skrev:
Pärlsponten skall alltså landa på graniten? Hur kommer det se ut i framkant av pärlsponten?
Bänkskivan går ju ut lite längre än sponten

spont.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
jonmo skrev:
Passbit?!?
Det som är kul med ovan fråga, så som jag tolkade det, är väl hur sjutton har du räknat Anders? Där borde väl inte vara några passbitar eller liknande i ditt hem? 😂
 
Snooby skrev:
Det som är kul med ovan fråga, så som jag tolkade det, är väl hur sjutton har du räknat Anders? Där borde väl inte vara några passbitar eller liknande i ditt hem? ��
Fast det är ju inte en passbit, utan en ersättare för den täcksida som sitter där orginal ;)

edit: Om jag inte har "passbiten" där, blir det osynk mellan underskåp och överskåp på 14mm
 
Redigerat:
  • Gilla
Snooby
  • Laddar…
Jag förstår. Jag tänkte mer på änden på panelen utåt. Skall du klyva den då och ha slät ände utåt?
 
Exakt, den klyvs och sedan slät utåt. Har så i vår 1800 tals lgh idag, ser fint ut
 
Vi har ett 20-talshus. Frun pratar ideligen om pärlspont, men jag spjärnar emot. Pärlspont är snyggt, men inte 20-tal. Vi har dock pärlspont på en mellanvägg på vinden, men den är byggd senare. Jag hade nog försökt få till en täcksida med speglar ungefär som på luckorna istället.
 
Vi försöker som sagt inte bygga ett 20tals köks, men vad jag förstått var pärlspont en poppis en bit in på 20tals, denna lgh är från 1920 blankt så det är nog inte helt fel, dock användes den oftast på väggar och inte på skåpsstommen
 
T
Ni kommer förstöra hela köket med den fruktansvärt fula pärlsponten........:(
 
Nejdå, detta kommer bli det snyggaste köket i hela Sverige
 
  • Gilla
Chuck Wow och 5 till
  • Laddar…
Kommer bli grymt! Men du får öka takten innan nästa lite större lägenhet ;)
 
  • Gilla
-RB- och 1 till
  • Laddar…
Skynda är ett fult ord sa Skalman...
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Slarva är ett fult ord här :)
 
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
Det kommer garanterat bli det rakaste köket i alla fall!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.