Ja det är lite trist att det alltid ska vara något :/
 
Finns ingen plats att efterjustera luckorna för skåpet längst till vänster vid garderob så justerar det på annat ställe och sedan baxar in det på plats med luckor och allt. Här kan man få sig en hint om hur köket kommer se ut, går ta med mig systemkameran snart tror jag

IMAG0844.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du kan ju justera, lyfta ur lådorna och sedan hänga dit skåpet?
 
Nja, lossar du på lådorna så gör du justeringen ogjord
 
AndersMalmgren skrev:
Nja, lossar du på lådorna så gör du justeringen ogjord
Nej har du gjort en justering så är den kvar fast du tar ur lådorna igen, men har man många lådor bör man hålla reda på var dom satt innan man tar bort dom .
 
Nej testade precis det, diffade typ < 0.5mm ca efter jag satte tillbaka dem. Med min metod gick det inte att uppmäta en diff med skjutmåt iallafall
 
Har monterat många kök av olika märken och inget av dom har sådana stabila lådor som inte diffar efter öppning stängning . Och diffar dom efter du tar bort och sätter dit så är det fel på dom
 
Hehe, jo, det är nog lite overkill att göra så so jag gör. Men jag gillar overkill
 
  • Gilla
Vanbeasten och 1 till
  • Laddar…
Vad tycker ni är snyggast linjera passbiten med skåpsstommen

IMAG0845.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Eller linjera med avfasningen på luckan

IMAG0846.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMAG0848.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag gillar det sista bäst
 
Linjera med avfasningen! Fasligt snyggt :)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Kör med avfasningen eftersom ni har profilerade luckor. Vi gjorde ju likadant på garderoben.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Definitivt i linje med luckans avfasning.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Passbit?!?
 
  • Gilla
Snooby
  • Laddar…
jonmo skrev:
Passbit?!?
Nja, det är en ersättare för IKEAs täcksida. Orginal är det en slät täcksida som täcker hela sidan på högskåpet. Vi kommer ha pärlspont upptill sedan kommer granitskivan gå ut enda ut till kanten och möta högskåpsstommen, under skivan kommer denna "passbit" vara
 
Redigerat:
Pärlsponten skall alltså landa på graniten? Hur kommer det se ut i framkant av pärlsponten?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.