1 231 963 läst · 3 920 svar
1232k läst
3,9k svar
Totalrenovering av 20-talslägenhet
Renoverare
· Stockholm
· 18 375 inlägg
Tack för alla gratulationer. Nu ska jag snart hämta mamma och bebis på BB. Storebror är nyfiken på att få träffa den lille.
Grattis snooby, tips, underskatta inte hur snabbt det går för omfödeskor, vi höll på att få föda i taxin. Tjejen väckte mig vid 5:20 och vid 6:32 var han ute
Grattis snooby, tips, underskatta inte hur snabbt det går för omfödeskor, vi höll på att få föda i taxin. Tjejen väckte mig vid 5:20 och vid 6:32 var han ute
Grattis grattis!!
Renoverare
· Stockholm
· 18 375 inlägg
Tackar
Haha, om det var så väl hade vi nog inte snart varit inne på tredje året
Haha, om det var så väl hade vi nog inte snart varit inne på tredje året
Här skriver anders att det gick segt för ungefär 9 månaders sen för att han la mycket tid på familjen. Vi vet nu vad han menade
AndersMalmgren skrev:Den gamla lägenheten är obelånad så det är enbart en avgift att betala, en av Stockholms äldsta föreningar så stabil och obelånad, mao nästan ingen avgift att prata om. Däremot har vi en del ränta på det nya boendet men får erkänna att det finns andra faktorer som stressar mer
@Nyfniken: Tack för omtanken, en av anledningarna till att det går segt är just att jag lägger mycket tid på familjen, men bra råd som alla borde tänka på!
[bild]
Renoverare
· Stockholm
· 18 375 inlägg
Man måste göra sin plikt som famijefar
Renoverare
· Västragötaland
· 866 inlägg
Grattis! Nu kommer all renovering ta dubbelt så lång tid
Renoverare
· Stockholm
· 18 375 inlägg
Fyfan, det har vi inte tid med, vi är ju sjukt sega som det är
Renoverare
· Stockholm
· 18 375 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 375 inlägg
Sådär, då har vi dragit igång igen, börjar lite mjukt med avloppsdragning
Mindre kul är att vi upptäckt att lackfirman har embalerat köksluckorna för kort efter lackning och med för lite skydd mellan luckorna så de sitter ihop, färgen lossnar när man drar isär dem.
Ironi, alla hantverkare som varit inblandade i denna renovering har klantant sig på olika sätt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mindre kul är att vi upptäckt att lackfirman har embalerat köksluckorna för kort efter lackning och med för lite skydd mellan luckorna så de sitter ihop, färgen lossnar när man drar isär dem.
Ironi, alla hantverkare som varit inblandade i denna renovering har klantant sig på olika sätt
Renoverare
· Stockholm
· 18 375 inlägg
Det förutsätter jag, får ringa i morgon
Renoverare
· Stockholm
· 18 375 inlägg
De försökte skylla från sig att vi skulle packat upp det direkt, men han mjuknande när jag sade att då får man upplysa sina kunder om det