Ja, den är det. Har du sett den över disk? Den ser inte lika snygg ut i verkligheten. Strukturen ser påtryckt ut. Därför vi väljer annan.

Redigerat:
Oj. Vilken tur du nämnde det. Då får det bli en annan platta.

Tycker inte du ska lita på mig, utan titta på den över disk. Om du har möjlighet. I Ulvsunda ligger det massor med firmor om du bor i Stockholm. Vi spenderande typ en dag där :D

Ser snygg ut, personligen skulle jag dock vilja se den up close and personal. :D

Den fanns här på Beijer och var riktigt snygg IRL. Dessutom till kampanjpris :)

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Jag hade glömt att rita in på ritningen hur rören går på väggen. Kom på det efter vi spacklat igen rören. Inte helt bra då vi ska skruva vinkeljärn för att hålla den lilla väggsnutten på plats som ska hålla vänstra duschdörren. Som tur var kom vi på det innan bruket torkat och man kunde föra in måtten i ritningen.

Testade på kul och se om man kunde använda Sketchups image map funktion för att i efterhand få tag på måtten.Det visade sig fungera väldigt bra med den bilden jag använde, fick millimeterprecision. Såhär gjorde jag

Använde denna bild

Mappa den sketchup, valde att rotera den pga att z och y axlarna var bäst definierade.
image-map.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

När jag hade den mappad var det bara att rita in rören, sedan skala om objektet till det största kända mått i bilden vilket är bredden på väggen rören sitter på vilket är 1780mm

rör-mått.png
Skapa konto

Med lite tur hinner vi mura väggsnutten idag! Mer bilder kommer

Redigerat:
  • Gilla
oceanis
  • Laddar…
Börjat med att passa in blocken
DSC_0149[1].jpg
Skapa konto

Avdragsbanorna för putsen gör att det är riktigt lätt att passa så blocket blir vinkelrätt mot väggen
DSC_0151[1].jpg
Skapa konto

Första blocket limmat och inpassat så det i våg
DSC_0153[1].jpg
Skapa konto

Alla tre blocken limmade, kommer även tillkomma en liten passbit på toppen
DSC_0154[1].jpg
Skapa konto

Var och kände på konstruktionen idag, PU700 verkar ha gjort sitt jobb, väggen känns väldigt stum.
Imorgon ska vi dessutom skruva dit vinkeljärnen som en extra åtgärd

Tror detta kommer hålla bra! Moderna duschdörrar väger inte mycket och svänger via upphängningen utan svaj. Liksom du skulle jag satt järnen ändå, annars går man bara och funderar i efterhand på om man borde gjort det!

/K

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
@kallun, Tack, den känns riktigt stum så ska nog bli fint det här.

Nu är dessutom vinkeljärnen på plats, fyra stycken, två på var sida där gångjärnen till dörrarna kommer sitta.
DSC_0269.jpg
Skapa konto

Vi har även putsat väggsnutten med ett tuntlager för att fylla alla porer samt få till fina hörn för tätskiktet. Passade även på att bättre på runt blandarfästet så att manschetterna får plant och fint att täta mot. Även putsat bort kanten på Unidrainarmaturen.
DSC_0273.jpg
Skapa konto

Nästa steg är att fixa alla grejer som behövs för att kunna lägga tätskikt.
Bla måste vi fixa en tröskel och kolla upp vad om gäller med karmvirket och tätning vid denna.
DSC_0276.jpg
Skapa konto

Börjat med att fixa till hörnen i dörröppning så att en karm passar. När jag filar hörnen så lossnar puts i stora shok, jävla hantverkare som inte kunde vattna underlaget ordentligt!

Tillverkat dörrkarm av karmvirke och passat in dörrbladet. Fick även fräsa bort 3mm då falsdjupet var för litet för dörrbladet.

DSC_0279.jpg
Skapa konto

Även tillverkat egen tröskel av ek
DSC_0280.jpg
Skapa konto

Kvar att göra är att passa in karmen i väggen

• Gilla
falkn
  • Laddar…
Börjat med elen för spegelbelysning.
DSC_0025.jpg
Skapa konto

Inte helt kul och börja med att sprida tegeldamm i hela badrummet och lägenheten igen, men tyvärr har vi inte enats förrns nu hur belysningen ska vara. Från början tänkte vi göra en egen speciallösning med frostat glas i spegeln med led strip bakom. Men nu har vi bestämt att köra på 3 kuber från Astro på detta vis

astro_cube.png
Skapa konto

• Gilla
trojlee och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.