Nu tar vi bort de gamla justeringarna, önska oss lycka till. Vi behöver det!

IMAG0513.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Dörrjäveln som vi nu mera kallar den är bortom räddning så nu kör vi på dörren som är till barnkammaren och så köper vi "ny" till barnkammaren på byggvård
 
Idag försvann halva arbetsdagen pga elfel i bilen med bärgning som följd. Hade dessutom bilen full med kakel och klinker som vi fick flytta över till farsans sedan och sedan köra till lägenheten.

Men spacklade iallfall in ett lättbetongblock och gjorde hål för frånluften
DSC_0285.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Stosen passar som handen i handsken
DSC_0287.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har även kört i lite fogskumm under tröskeln för att den ska få bra stöd och några andra småfixar runt om i badrummet. Med lite tur blir det tätskikt imorron!
 
Redigerat:
Provat in fog så att mosaikens och kaklets fogar synkar
DSC_0289.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Golvplattorna
DSC_0290.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Städat och primat hela badrummet
DSC_0292.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Passat in och klippt till alla ÅT-remsor (De vertikala ej med i bilden)
DSC_0293.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Imorgon ska vi passa in och klippa till folie och sedan lägga skiten.
Det är ganska tydligt att foliesystem inte är tänkta för badrum med komplexa former. Man ska helst bara ha inner och ytterhörn.
 
Redigerat:
Jag ser inget annat än inner och ytterhörn.......
 
  • Gilla
sir_daniel och 1 till
  • Laddar…
Fallet i duschen och tex mötet mellan duschnishen golv och den lilla väggsnutten till vänster om dusch.

Kan lägga upp bilder på det när det är klart
 
Hur bred fog ska du ha, och vilken färg på fogen?
 
För att mosaiken ska gå jämnt upp med kaklet så kommer vi köra på ca 2.5mm. Vi har inte valt fog ännu men pratade snabbt med min sambo igår om det. Funderar på vitt för kaklet och någon form av grå för golv och mosaiken.
 
varför har du lagt en remsa ut på golvet vid lokalfallet? där kan du väl lägga hel duk?
 
Får isåfall fila ned den fina kant jag har mellan lokalfall och resterande badrum.
 
Skulle iof kunna slipa ned så jag slipper den lilla biten på slutet och låter duken gå där
 
tanken är att det ska vara fall och plattorna blir hängandes i luften så man får baka fix under.
jag gjorde som du har gjort men sen fräste jag ner kanten och fick fall från utsidan
 
Jo, men du hade ingen vägg på vänster sida va? För det blir ju ändå kant där så därav behöll jag kanten i fallet.
 
Nej varken till höger eller vänster
 
Okej, vi kanske har tagit detta med förberedelser lite för långt, 9 timmar lade vi på att kapa våder och förbereda dem. Men nu ligger de rullade, id-märkta och redo för imorn!

DSC_0294.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
marla32 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.