Clarken37 skrev:
Har man för mycket makt för länge stiger det 99% åt huvudet. Varenda diktaktor går samma väg. Har inget med intelligens att göra.

Victoria Silvstedt tex är uppenbart intelligent men spelar en roll
Nu blev tråden ännu intressantare med en bimbo i ekvationen, vad kommer härnäst?
Spänningen stiger och TS känner förvirringen öka.
 
  • Haha
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Snälla, lämna all politik, och trump och smarta personer borta från den här tråden.

Skapa nya trådar om ni vill prata om det.
 
  • Haha
JohanLun
  • Laddar…
B Byggahusfan skrev:
Snälla, lämna all politik, och trump och smarta personer borta från den här tråden.

Skapa nya trådar om ni vill prata om det.
Jo, kunde brytas ut som egen tråd typ politikens inverkan på huspriser, sorry för det. Moderator får väl flytta över till en separat tråd om de orkar.

Tillbaka till topic så tror jag vi iallafall konstaterat att om man inte har kontakter eller kan stoppa in eget arbete så är det i dagens läge svårt att få lönsamhet i att köpa ett objekt där allt behöver göras. Går kanske om det är bara ytskikt / kosmetiskt.

Men jag tror fortfarande, att för oss som inte har råd med ett tiptop hus, så är ett objekt med mycket att göra en väg in till ett objekt i ett område man annars inte hade haft råd till. Men då ska man undvika de hus där det är många dyra, stora jobb som måste göras asap och måste lejas bort. Allt man kan stå ut att leva med och göra pö om pö på egen hand är ok. Så markera allt i din lista som du kan både göra själv och vänta med, om det som är kvar är utanför budget, hoppa huset. Jag tror inte du behöver multiplicera kostnaden med pi (däremot din egen insats och tiden det tar att bli klar med det du ska göra ska du multiplicera med pi=3.14).

Ska åxå tillägga att mycket som man "vill" göra om, går att få att hålla 10-20 år till om man bara målar om och fixar till, kök, badrum - men ännu mer alla andra rum. Är det bara inte vattenskador eller utdömda rör så går det med låg kostnad och små medel få det att bli riktigt fräsht med bara målarfärg, beslag och fixande... Kanske ett billigt laminatgolv. Har sett exempel på folk som till och med målat på både plastmatta och kakel och fått ett 70-tals kök / badrum att se modernare ut genom att bara måla allt grått.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.