14 834 läst · 83 svar
15k läst
83 svar
Totalförvandling: Från litet 1920-talshus till lyxmansion med bevarad karaktär
Renoveringsnovis
· Nacka
· 96 inlägg
Och för bara en million mindre kan man få ett minst lika smaklöst townhouse i Gamla Stan i Stockholm.Liljencrantz skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 396 inlägg
Wow! Det där vill jag ha! Om nuvarande ägare tar med sig alla giraffer och skelett och annat trams så blir det nog riktigt snyggt. Bara den källaren skulle jag betala 48 mille för om jag hade pengarna.Serafim Dahl skrev:
Renoveringsnovis
· Nacka
· 96 inlägg
Du kan nog pruta en hel del. Det har legat ute till försäljning i minst 5 år, från början i o f s för 63 milleK Kirre2 skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 396 inlägg
Intressant nog så har de valt att ha "viloplatser" på båda sidor om poolen.
Kanske kan man då få plats att begrava husets själ där?
Kanske kan man då få plats att begrava husets själ där?
Liljencrantz skrev:
Totalförvandling från litet 1920-talshus till lyxmansion. Det är en rubrik som bättre stämmer överens med verkligheten. Den sista påhängsdelen i rubriken ...med bevarad karaktär är rent önsketänkande.
Jag kan sträcka mig så långt som att man inspirerats av vissa stildrag från 1920-talet, men mer än så är det min själ inte. Det övergripande intrycket är en äldre byggnad som lyxrenoverats till internationell hotellstil. Otroligt mysigt, inbott, hemtrevligt och personligt - inte.
Det får bli gravöl ikväll. Ännu en bit av vår byggnadshistoria som brutalt omvandlats till en potemkinkuliss.
Jag kan sträcka mig så långt som att man inspirerats av vissa stildrag från 1920-talet, men mer än så är det min själ inte. Det övergripande intrycket är en äldre byggnad som lyxrenoverats till internationell hotellstil. Otroligt mysigt, inbott, hemtrevligt och personligt - inte.
Det får bli gravöl ikväll. Ännu en bit av vår byggnadshistoria som brutalt omvandlats till en potemkinkuliss.