Liljencrantz Liljencrantz skrev:
Som man säger på engelska: money can't buy taste. Huset har förlorat sin själ, 20-talsstilen lyser med sin frånvaro invändigt, och kända "designikoner" överallt ska signalera status, men gör att inredningen känns kall och opersonlig.
Och för bara en million mindre kan man få ett minst lika smaklöst townhouse i Gamla Stan i Stockholm.
 
  • Gilla
Linur53
  • Laddar…
N
Sådana ”renoveringar” görs oftast av nyrika personer utan känsla för att behålla den gamla stilen som här förvanskats.
 
  • Gilla
Liljencrantz och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Inte bra med det där starka ljuset i vinkällaren.
Kan man inte tänka sig att man har starkt ljus så man ser bra när man ska plocka fram vinet till fredagstacosen och sen släcker man och stänger den delen?
 
  • Gilla
Myckling
  • Laddar…
Mer pengar än stil.
 
  • Gilla
pwisten och 3 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Kan man inte tänka sig att man har starkt ljus så man ser bra när man ska plocka fram vinet till fredagstacosen och sen släcker man och stänger den delen?
Även kortvarigt starkt ljus påverkar lagringen. Därför proffsvinkylar saknar både ruta och belysning :)
 
Serafim Dahl Serafim Dahl skrev:
Och för bara en million mindre kan man få ett minst lika smaklöst townhouse i Gamla Stan i Stockholm.
Wow! Det där vill jag ha! Om nuvarande ägare tar med sig alla giraffer och skelett och annat trams så blir det nog riktigt snyggt. Bara den källaren skulle jag betala 48 mille för om jag hade pengarna.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Även kortvarigt starkt ljus påverkar lagringen. Därför proffsvinkylar saknar både ruta och belysning :)
Visste jag inte! Tur att jag sällan köper vin för mer än en hundring flaskan och inte sparar det längre än nån vecka... Systembolaget är min vinkällare!
 
  • Haha
Fario
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Wow! Det där vill jag ha! Om nuvarande ägare tar med sig alla giraffer och skelett och annat trams så blir det nog riktigt snyggt. Bara den källaren skulle jag betala 48 mille för om jag hade pengarna.
Du kan nog pruta en hel del. Det har legat ute till försäljning i minst 5 år, från början i o f s för 63 mille
 
Serafim Dahl Serafim Dahl skrev:
Du kan nog pruta en hel del. Det har legat ute till försäljning i minst 5 år, från början i o f s för 63 mille
Förstår att det är svårsålt med den inredningen. Vore bättre att riva ut all skit.
Tyvärr har jag nog inte råd ens om jag lyckas få det för halva priset...
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Visste jag inte! Tur att jag sällan köper vin för mer än en hundring flaskan och inte sparar det längre än nån vecka... Systembolaget är min vinkällare!
Bolaget är tyvärr väldigt dåliga på att saluföra lagrade viner. Då får man titta på vinimportsiter eller vinauktioner.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Bolaget är tyvärr väldigt dåliga på att saluföra lagrade viner. Då får man titta på vinimportsiter eller vinauktioner.
Fast sparar man dem som längst nån månad fungerar det bra tycker jag!
 
Intressant nog så har de valt att ha "viloplatser" på båda sidor om poolen.
Kanske kan man då få plats att begrava husets själ där?

Liljencrantz Liljencrantz skrev:
Som man säger på engelska: money can't buy taste. Huset har förlorat sin själ, 20-talsstilen lyser med sin frånvaro invändigt, och kända "designikoner" överallt ska signalera status, men gör att inredningen känns kall och opersonlig.
 
Man undrar ju vem som försöker sälja i 5 år
 
Totalförvandling från litet 1920-talshus till lyxmansion. Det är en rubrik som bättre stämmer överens med verkligheten. Den sista påhängsdelen i rubriken ...med bevarad karaktär är rent önsketänkande.

Jag kan sträcka mig så långt som att man inspirerats av vissa stildrag från 1920-talet, men mer än så är det min själ inte. Det övergripande intrycket är en äldre byggnad som lyxrenoverats till internationell hotellstil. Otroligt mysigt, inbott, hemtrevligt och personligt - inte.

Det får bli gravöl ikväll. Ännu en bit av vår byggnadshistoria som brutalt omvandlats till en potemkinkuliss.
 
  • Gilla
  • Älska
Lillsafo och 15 till
  • Laddar…
N
Kanske man kan ta ett lån på Klarna…
 
  • Gilla
krillek
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.