14 834 läst · 83 svar
15k läst
83 svar
Totalförvandling: Från litet 1920-talshus till lyxmansion med bevarad karaktär
Medlem
· Blekinge
· 10 507 inlägg
Fult och smaklöst må jag säger.. Och det är inte avundsjukan som talar. Men som tyvärr rätt ofta: mycket pengar är ingen garant för god smak. Man vill visa upp sig. Jag håller inte ofta med Malmgrens överklassyttringar men i detta fall gör jag det: vinkällaren är gräslig och olämplig.
Häftigt hus men för 49 000 000 kr borde man inom Sveriges gränser kunna bygga precis vilket hus som helst. Ser ut som vilket hus som helst som ska vara lite flådigt.
Renoverare
· Stockholm
· 18 396 inlägg
Coolt hus, många snygga saker. Passar min stil. Tycker inte om moderna möbler, som flitigt används i stylingen.
Nej. Det är i och för sig överhuvud taget snålt med öppet vatten i Uppsala kommun bortsett från Ekoln/Mälaren i södra änden.Huddingebo skrev:
Tror inte heller man skall ta detta objekt som en indikation på prisnivån i de finare delarna av Uppsala. Detta utgångspris känns exceptionellt.
Som man säger på engelska: money can't buy taste. Huset har förlorat sin själ, 20-talsstilen lyser med sin frånvaro invändigt, och kända "designikoner" överallt ska signalera status, men gör att inredningen känns kall och opersonlig.
Stackars whisky som står sådär ljust över köksön!