Förstår inte sådana här situationer och att du låtit det gå så långt.
dom gör som du säger och inget annat. Skulle jag ha anlitat en som inte bygger som jag vill ha det så är det kicken på stående fot. Då får firman skicka en annan eller så får man avsluta avtalet.
Be dom göra om och göra rätt, man ska inte acceptera annat speciellt inte när det är nygjort!
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
T
Det där var ju inte tajt. Man brukar ha säga att man ska ha 80 cm plats till en toalett, alltså 40 cm från avloppets mitt till tex en vägg och sedan detsamma åt andra hållet mot en kommod eller duschvägg. Man kan till och med gå ner till 70 cm också utan problem om man ont om plats.
 
  • Gilla
  • Wow
Kls86 och 1 till
  • Laddar…
T tank77 skrev:
Det där var ju inte tajt. Man brukar ha säga att man ska ha 80 cm plats till en toalett, alltså 40 cm från avloppets mitt till tex en vägg och sedan detsamma åt andra hållet mot en kommod eller duschvägg. Man kan till och med gå ner till 70 cm också utan problem om man ont om plats.
Du ser att toastolen står bredvid avloppet ?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Roger Fundin och 11 till
  • Laddar…
T
E egge80 skrev:
Du ser att toastolen står bredvid avloppet ?
🫣Haha....ja nu såg jag det och då är det käpprätt åt helvete!
 
  • Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 8 till
  • Laddar…
BirgitS
B Byggchrissi skrev:
Hantverkaren har gjort lösningar som ska vara handikappsanpassade även om ingen av oss idag har behov för det.
Då är kravet 50 cm från mitten av toaletten till kommoden. Åt andra hållet ska det vara ändå mer för där ska det finnas plats för en rullstol, 110 cm.
B Byggchrissi skrev:
Utrymmet är långsmalt ca 1,45x2,70.
Ett badrum som bara är 145 cm på ena sidan är inte tillgänglighetsanpassat eftersom det krävs 100 cm fritt rakt framför toaletten.
https://www.nacka.se/497ec2/globala...iktlinjer/tillganglighet-och-anvandbarhet.pdf
 
  • Gilla
Roger Fundin och 8 till
  • Laddar…
B Byggchrissi skrev:
och jag har sagt att jag inte accepterar det. Hantverkaren som under processens gång minst sagt haft svårt att lyssna och motta information säger han kan ta bort 60 cm vasken och montera en 40 men fortfarande väldigt tajt, särskilt med tanke på att där faktiskt är mycket plats till höger.
Kan ett alternativ vara att göra en vägghängd toa och låta avloppet löpa snett? Om man flyttar toaletten något till höger får man lite mer marginal. Helt ärligt är jag väldigt trött på hantverkaren. Kan man låta någon annan fortsätta? Förstår man kanske går miste om dokumentation..
B Byggchrissi skrev:
och jag har sagt att jag inte accepterar det. Hantverkaren som under processens gång minst sagt haft svårt att lyssna och motta information säger han kan ta bort 60 cm vasken och montera en 40 men fortfarande väldigt tajt, särskilt med tanke på att där faktiskt är mycket plats till höger.
Kan ett alternativ vara att göra en vägghängd toa och låta avloppet löpa snett? Om man flyttar toaletten något till höger får man lite mer marginal. Helt ärligt är jag väldigt trött på hantverkaren. Kan man låta någon annan fortsätta? Förstår man kanske går miste om dokumentation..
B Byggchrissi skrev:
och jag har sagt att jag inte accepterar det. Hantverkaren som under processens gång minst sagt haft svårt att lyssna och motta information säger han kan ta bort 60 cm vasken och montera en 40 men fortfarande väldigt tajt, särskilt med tanke på att där faktiskt är mycket plats till höger.
Kan ett alternativ vara att göra en vägghängd toa och låta avloppet löpa snett? Om man flyttar toaletten något till höger får man lite mer marginal. Helt ärligt är jag väldigt trött på hantverkaren. Kan man låta någon annan fortsätta? Förstår man kanske går miste om dokumentation..
Hej på er!
Ni som skrattar åt bilden jag håller med er..!
Men tyvärr enligt Christine (beställare) har skrivit här inte sant!

Beställare har betalat 4 timmar extra för att entreprenaden gräva ur handfat röret från höger till vänster sida av toaletten! För hon vill ha en stort kommod mot höger sidan!

Jag laddar upp 2 bilder som beställare har bestämt sig att handfaten ska vara vänster sida av toastolen nära så möjligt för att kunna få plats till kommoden.

Jag jobbar i företaget och kan vara vittne att arbetet av rör flytning skedde enligt beställare önskemål! Titta på bilder som beställare skickade att röret av handfat ska flyttas till vänster!
 
  • En byggarbetsplats med träreglar, blå presenning, rörmokararbete och betonggolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggarbetsplats med rörinstallation, isolering, träreglar och betonggolv under konstruktion eller renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
39x
  • Laddar…
S Samuel Qasim skrev:
Hej på er!
Ni som skrattar åt bilden jag håller med er..!
Men tyvärr enligt Christine (beställare) har skrivit här inte sant!

Beställare har betalat 4 timmar extra för att entreprenaden gräva ur handfat röret från höger till vänster sida av toaletten! För hon vill ha en stort kommod mot höger sidan!

Jag laddar upp 2 bilder som beställare har bestämt sig att handfaten ska vara vänster sida av toastolen nära så möjligt för att kunna få plats till kommoden.

Jag jobbar i företaget och kan vara vittne att arbetet av rör flytning skedde enligt beställare önskemål! Titta på bilder som beställare skickade att röret av handfat ska flyttas till vänster!
Publicerar du bilder inifrån en annan persons egendom utan tillåtelse?
 
  • Gilla
maxmsm och 4 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Publicerar du bilder inifrån en annan persons egendom utan tillåtelse?
jag har tillåtelse därför har bilderna..!
 
  • Gilla
39x
  • Laddar…
S Samuel Qasim skrev:
jag har tillåtelse därför har bilderna..!
S Samuel Qasim skrev:
jag har tillåtelse därför har bilderna..!
Från TS som äger huset?
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
H
S Samuel Qasim skrev:
Hej på er!
Ni som skrattar åt bilden jag håller med er..!
Men tyvärr enligt Christine (beställare) har skrivit här inte sant!

Beställare har betalat 4 timmar extra för att entreprenaden gräva ur handfat röret från höger till vänster sida av toaletten! För hon vill ha en stort kommod mot höger sidan!

Jag laddar upp 2 bilder som beställare har bestämt sig att handfaten ska vara vänster sida av toastolen nära så möjligt för att kunna få plats till kommoden.

Jag jobbar i företaget och kan vara vittne att arbetet av rör flytning skedde enligt beställare önskemål! Titta på bilder som beställare skickade att röret av handfat ska flyttas till vänster!
Var TS införstådd att detta kunde bli problem? Pratade ni med varandra så att TS förstod vilka problem som kunde uppkomma? T.ex. gör du här bör du tänka på att en 40 cm kommod är det mest lämpliga. Missförstånd och dålig kommunikation blir oftast missnöje.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Var är ritningen?
 
  • Gilla
Helena_Gavle och 1 till
  • Laddar…
S Samuel Qasim skrev:
jag har tillåtelse därför har bilderna..!
S Samuel Qasim skrev:
jag har tillåtelse därför har bilderna..!
A ajn82 skrev:
Publicerar du bilder inifrån en annan persons egendom utan tillåtelse?
svaret på den frågan är ja.
 
Där är inte tillstånd.
 
  • Gilla
David Wallin och 4 till
  • Laddar…
Ser ut som att dörren skulle komma till höger enligt den första bilden. Alltså på kortsidan. Antagligen därför som man flyttat kommoden.
 
Men tack för bilderna för nu ser man ju också att första försöket var med vask upp i hörnan.. Närmast kameran. Denna tråd kommer nog gå till historien som den mest bisarra…
 
  • Gilla
  • Haha
David Wallin och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.