5 753 läst · 28 svar
6k läst
28 svar
Tips på kompressor?
Har du koll på vilka Herkules-modeller som Nuair tillverkar? För det kan väl knappast vara alla Herkules?MathiasS skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 978 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 978 inlägg
Men om de har samma fantasi som den länkade här borde det gå att ersätta "hercules" med "nuair" och söka på modellnumret (fast nuairs hemsida lämnar som sagt lite att önska)
Det är ju inte säkert att det är samma produkt med annan färg bara för att den liknar. Kan ju vara så att Bauhaus har lite snik-prylar under skalet om prisskillnaden är stor. Men antagligen inte, den jag hade tidigare har fungerat bra i många år.
Hur är det med den du köpt, kan man ha nån mer förbrukare på samma 10A säkring eller poppar den säkring hela tiden? Har bara ett 16A uttag i garaget. Mina krav är 10bar och jag är ute efter nåt liknande i liter/min vilket lutar åt 2200W motor. Däremot kan jag ledigt leva med en betydligt mindre tank, både 50 eller 24 skulle funka. Gillar dock formatet på denna så jag kan lätt ha överseende med den svullna tanken om mindre alternativ inte finns. Är den påtagligt högljudd?MathiasS skrev:
Min nuvarande Italienare på 1500W och 12 liters tank börjar efter många års tjänst halta lite. Den ger inte mer än 6,8 bar men den har den varit med sen 1991-92 så jag är skapligt nöjd med den.
Har inte provat så mycket men jag kör både spånsug och bosch gts 10 på samma uttag så inte tror jag det blir problem med kompressorn.
Den låter signifikant mindre än den gamla herculeskompressorn (50liter en cylinder) och man kan iaf vara i garaget utan hörselskydd på men tyst är den ju inte. Med mina referensramar för kompressorer låter den således lite mindre....
Den låter signifikant mindre än den gamla herculeskompressorn (50liter en cylinder) och man kan iaf vara i garaget utan hörselskydd på men tyst är den ju inte. Med mina referensramar för kompressorer låter den således lite mindre....
Produkter som diskuteras: "hörselskydd"

Hörselskydd & hörselkåpor
I den här samlingen hittar du vårt sortiment av hörselskydd & hörselkåpor.
Läs mer
Kanpanj på en Jula Stanley på 50 liter, 10bar för 2500kr. https://www.jula.se/catalog/verktyg...essorer/kompressorer/kompressor-012511/#tab02
Den är förhållandevis lik denna från Bauhaus https://www.bauhaus.se/kompressor-bauhaus-edition och i princip identisk med Nuair VDC/50. https://www.nuair.it/index.php/en/products/piston-compressors/standard-range
Nån som har koll på Stanleyn och har nån åsikt? det är ju Nuair ingångsmodell och troligtvis lite "simplare och billigare" än Nuair B2800B.
Den är förhållandevis lik denna från Bauhaus https://www.bauhaus.se/kompressor-bauhaus-edition och i princip identisk med Nuair VDC/50. https://www.nuair.it/index.php/en/products/piston-compressors/standard-range
Nån som har koll på Stanleyn och har nån åsikt? det är ju Nuair ingångsmodell och troligtvis lite "simplare och billigare" än Nuair B2800B.
ingen som har erfarenhet av Stanleyn eller Nuairs instegsmaskiner?F fsn skrev:Kanpanj på en Jula Stanley på 50 liter, 10bar för 2500kr. [länk]
Den är förhållandevis lik denna från Bauhaus [länk] och i princip identisk med Nuair VDC/50. [länk]
Jag har en sån fast något äldre och gul. Fungerar utmärkt till det jag använt den till: renblåsning, däckpumpning, dyckert-, spik- och klammerpistoler, sprutmålning och hjulbyte på bilen. Inga problem förutom att den första jag fick hem var otät i ventilen på undersidan men den byttes rakt av mot en annan. Att döma av recensionerna på Jula verkar ju en del haft lite mer otur med sina.F fsn skrev:Kanpanj på en Jula Stanley på 50 liter, 10bar för 2500kr. [länk]
Den är förhållandevis lik denna från Bauhaus [länk] och i princip identisk med Nuair VDC/50. [länk]
Produkter som diskuteras: "dyckert"

Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
nanowire skrev:
Jag har noll och inget förtroende för Stanley, tycker dom sourcar in mycket skit, tex deras väldigt kassa Awelco svetsar. Det som skulle kunna vara OK här är att det är en Nuair kompressor.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Tips för skötsel av kompressor
Verktyg, Maskiner & Fordon -
KOMPRESSOR HERKULES TIPS
Tips önskas på dykertpistol och kompressor
Kompressorn under garaget (tips och råd sökes)
Tips på en fas kompressor?
Verktyg, Maskiner & Fordon
Senaste från startsidan
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Ska excenterslipen vara såhär svag?
Dagens verktygsinköp!
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Vilken gersåg för tak och golvlister
Verktyg, Maskiner & Fordon