195 läst · 2 svar
195 läst
2 svar
Tips på infällda downlights badrum?
Tsäna
I dagsläget har jag 13 Halogen spottar (12V) i badrummet som jag önskar byta ut mot LED spots.
Över varje lampa ligger en grön apparatdosa. (innermått dosa: ca 60mm)
Men att hitta led-spottar som passar, med inbyggd drivdon,är inte det lättaste, om inte omöjligt !
12V eller 230, det kvittar. Har ni nå tips på spottar? Eller på hur jag kan lösa det på ett annorlunda sätt?
(Visst, jag kan ju försöka demontera alla apparatdosorna, och frigöra utrymme, men det blir ett jäkla jobb)
Så shoot med era bästa tips
Tack på förhand
mvh Mikado
I dagsläget har jag 13 Halogen spottar (12V) i badrummet som jag önskar byta ut mot LED spots.
Men att hitta led-spottar som passar, med inbyggd drivdon,är inte det lättaste, om inte omöjligt !
12V eller 230, det kvittar. Har ni nå tips på spottar? Eller på hur jag kan lösa det på ett annorlunda sätt?
(Visst, jag kan ju försöka demontera alla apparatdosorna, och frigöra utrymme, men det blir ett jäkla jobb)
Tack på förhand
mvh Mikado
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 555 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 555 inlägg
Jag har ett liknande jobb framför mig, 12V halogenspottar som sitter monterad i dosor. Kommer montera bort gamla spottarna och sedan knacka sönder dosorna med stämjärn eller nått och sedan lite nya kablar och smacka dit led-spottarna.M Mikado skrev:Tsäna
Tack på förhand
mvh Mikado
Klicka här för att svara