Metabo ts254m bordssåg för 3200kr i fyndhörnan på jula i Eslöv, endast en på plats. Närmsta konkurrent verkar ta 4945 (toolab). Ingen aning om det är en bra såg men metabos kap och gersågar brukar ju anses som riktigt bra budgetval. Metabo TS 254 M bordssåg med produktbeskrivning på flera språk, bild på sågen och prisreduktion från 3999kr till 3199kr på en röd etikett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
D
P Prodigys skrev:
Metabo ts254m bordssåg för 3200kr i fyndhörnan på jula i Eslöv, endast en på plats. Närmsta konkurrent verkar ta 4945 (toolab). Ingen aning om det är en bra såg men metabos kap och gersågar brukar ju anses som riktigt bra budgetval. [bild]
Har den där sågen. Rangligt anhåll men med lite tålamod duger den som byggsåg. :)
 
Om fem tusen för en sketen planslip kan vara ett bra pris kan diskuteras. Fast om man är sugen, så har Verkter ställt till det lite på sin sida. Tre olika erbjudanden med olika mängd tillbehör, men alla till samma pris. Det priset är deras vanliga för den nakna maskinen.
Skärmdump av Verkter.se med tre olika erbjudanden på planslipar från Festool, alla för 5 234 kr samt ett erbjudande på filtersäckar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
trycklös och 1 till
  • Laddar…
Vet inte om det är värt ändå. Rubart tar 380€ för samma paket plus frakt då.
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Om fem tusen för en sketen planslip kan vara ett bra pris kan diskuteras. Fast om man är sugen, så har Verkter ställt till det lite på sin sida. Tre olika erbjudanden med olika mängd tillbehör, men alla till samma pris. Det priset är deras vanliga för den nakna maskinen.
[bild]
Det är kanonbra maskiner! Jag föredrar ifs DTS som gör samma jobb plus lite till men det är vad jag förstår samma maskin som RTS bortsett sulan. Slipmaskiner är också verktyg som det är väldigt bra att ha systainer till 👌🏻
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Det är kanonbra maskiner! Jag föredrar ifs DTS som gör samma jobb plus lite till men det är vad jag förstår samma maskin som RTS bortsett sulan. Slipmaskiner är också verktyg som det är väldigt bra att ha systainer till 👌🏻
Tyvärr vet jag att de är bra, liksom alla deras slipmaskiner. Eftersom jag har problem med både sabbade nerver i högerarmen och damm, håller jag på att byta ut allt som dammar och skakar till bättre saker. Det blir rätt dyrt.

Och eftersom det här är en tipstråd får jag väl bidra med att Lidl säljer ca-lim billigt. Det gör i och för sig Jula och andra hela tiden, men gel-varianten brukar kosta klart mer, så 19 spänn på Lidl är rätt bra.
https://www.lidl.se/p/superlim/p10016983?pageId=10051664&tabCode=Current_Sales_Week
 
  • Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
SamiHus SamiHus skrev:
Laddare och 2 core batterier till mycket bra pris!! Finns bara 1 dock.
[länk]
Länken går bara till bilden, inte varan. ☝️
 
  • Gilla
Matiost
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Länken går bara till bilden, inte varan. ☝️
Redan fixat!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Hole in one dossökare på Jula, 249kr.

/Höghus

[länk]
Meec - dossökare, skulle jag påstå.
Hole in One är märket på de andra, orangea.
 
  • Gilla
Nilstyko och 4 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Hole in one dossökare på Jula, 249kr.

/Höghus

[länk]
Jag har använt dessa och vet inte om det bara är brist på kunskap från mitt håll eller brist på kvalitet, men det var inte lätt att träffa mitt på dosan. Ofta fick jag fräsa lite åt något håll med hålsågen för att få på skivan
 
  • Gilla
cope
  • Laddar…
E Etnoy skrev:
Jag har använt dessa och vet inte om det bara är brist på kunskap från mitt håll eller brist på kvalitet, men det var inte lätt att träffa mitt på dosan. Ofta fick jag fräsa lite åt något håll med hålsågen för att få på skskivan
Jag upplevde samma med äkta hole in one.

/Höghus
 
  • Gilla
GEGS och 1 till
  • Laddar…
E Etnoy skrev:
Jag har använt dessa och vet inte om det bara är brist på kunskap från mitt håll eller brist på kvalitet, men det var inte lätt att träffa mitt på dosan. Ofta fick jag fräsa lite åt något håll med hålsågen för att få på skivan
Känns inte igen från Hole in One, började använda dessa under garagebygget för 16år sedan, och har sedan fortsatt. OSB, gips, inga bekymmer, ihop med dosfräs T70 och T80.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.