3 824 889 läst · 12 987 svar
3825k läst
13,0k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Näe jag blir lika förvånad varje gång det blir mitt i prick, funkar utmärkt.FredrikR skrev:
Jag tror tricket är att inte vara för snabb, den är ju självcentrerande om man bara håller rakt, så det spelar ingen roll om pucken på skivan är några millimeter åt sidan.
Husägare
· Norrland
· 22 inlägg
Nu är jag less på halvdana borr- och bitssatser! Om någon skulle hitta något prisvärt i förbifart så tar jag gärna emot tips. 👌
Se där. Inte mycket till kampanj tyvärr, bästa köpet verkar fortfarande vara 1-10-satsen till ordinarie pris (#12 523). Toolabs kampanj som @TCG tipsade om verkar dock fortfarande vara igång:H Hasselnot skrev:
https://www.toolab.se/dormer-borrkassett-1-10mm-a095201
Medlem
· Stockholms Län
· 694 inlägg
...men är inte dessa Dormer-set som det länkas till rätt "vanliga" borr? När det diskuterades bra borr i någon annan tråd tyckte jag slutsatsen var att man borde leta efter borr med 5% cobolt i. Har inte bra koll på detta själv men det tyckte jag iaf slutsatsen var.C cpalm skrev:
Är nog inte samma som säljs idag som för 20 år sedan…. Bosch hss-g för 300kr på amazon har funkat relativt bra om man vill vara i mellanskiktet.Alfredo skrev:
Medlem
· Stockholms Län
· 694 inlägg
Ja altså nu pratar jag om julas stora maskin.Alfredo skrev:
Den går såklart att borra med, men ska man bara borra är det bättre med något lättare.
En handfull hål per år är mer frekvent än en sällananvändare.. Jag har haft min borrhammare som pappa köpte av en nasare i ungeför 25 år nu... använt den tre gånger på alla dessa år... det är sällananvändning. hade jag använt den en handfull hål varje år hade jag köpt en märkesmaskin för länge sedan. Skillnaden mellan milwaukeen på jobbet och min "hobbymaskin" från kina är milsvid. Misstänker att min maskin är gjord just för att ligga och vila i en låda medans en märkes maskin är gjord för att användas.Alfredo skrev:
Och ni som undrar om min maskin så ser den ut ungefär identiskt med julas billiga, biltemas och Einhells... Den skakar nästan mer i hantaget än i sdschucken.