N naikon skrev:
Någon som vet om någon av Julas bilnings/borrhammare på rea är tillräckligt prisvärda för enstaka användning då och då?

[länk]
[länk]
Jag upplever julas grå borrhammare för 400 väldigt prisvärd
 
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Känns inte igen från Hole in One, började använda dessa under garagebygget för 16år sedan, och har sedan fortsatt. OSB, gips, inga bekymmer, ihop med dosfräs T70 och T80.
Näe jag blir lika förvånad varje gång det blir mitt i prick, funkar utmärkt.

Jag tror tricket är att inte vara för snabb, den är ju självcentrerande om man bara håller rakt, så det spelar ingen roll om pucken på skivan är några millimeter åt sidan.
 
F fribygg skrev:
Jag upplever julas grå borrhammare för 400 väldigt prisvärd
Samma här. Har borrat massa i både Sten och betong med min.
 
  • Gilla
naikon
  • Laddar…
D David__11 skrev:
Samma här. Har borrat massa i både Sten och betong med min.
Nice. Kanske slår till då. Är den tillräcklig för att bila bort gammal betong med?
 
Nu är jag less på halvdana borr- och bitssatser! Om någon skulle hitta något prisvärt i förbifart så tar jag gärna emot tips. 👌
 
  • Gilla
mattemaz
  • Laddar…
J Jonaskaboonas skrev:
Nu är jag less på halvdana borr- och bitssatser! Om någon skulle hitta något prisvärt i förbifart så tar jag gärna emot tips. 👌
Swedol har ”rabatt” på dormer i veckan
 
C
  • Gilla
Hasselnot
  • Laddar…
N naikon skrev:
Någon som vet om någon av Julas bilnings/borrhammare på rea är tillräckligt prisvärda för enstaka användning då och då?

[länk]
[länk]
Jag har en lite äldre modell, men gör absolut sitt jobb.
Alldeles för otymplig om man bara vill borra, men bra när man spontant måste bila litegrann.
 
  • Gilla
naikon
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Se där. Inte mycket till kampanj tyvärr, bästa köpet verkar fortfarande vara 1-10-satsen till ordinarie pris (#12 523). Toolabs kampanj som @TCG tipsade om verkar dock fortfarande vara igång:
[länk]
...men är inte dessa Dormer-set som det länkas till rätt "vanliga" borr? När det diskuterades bra borr i någon annan tråd tyckte jag slutsatsen var att man borde leta efter borr med 5% cobolt i. Har inte bra koll på detta själv men det tyckte jag iaf slutsatsen var.
 
  • Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
n_sandstrom n_sandstrom skrev:
Alldeles för otymplig om man bara vill borra,
Nog tror jag de duger till att borra några hål då och då för sällananvändaren. Jag har en från Classe som kanske kostade 500:- för 20 år sedan och den fungerar fortfarande utmärkt för en handfull hål per år.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Nog tror jag de duger till att borra några hål då och då för sällananvändaren. Jag har en från Classe som kanske kostade 500:- för 20 år sedan och den fungerar fortfarande utmärkt för en handfull hål per år.
Är nog inte samma som säljs idag som för 20 år sedan…. Bosch hss-g för 300kr på amazon har funkat relativt bra om man vill vara i mellanskiktet.
 
H Hasselnot skrev:
Bosch hss-g för 300kr på amazon har funkat relativt bra om man vill vara i mellanskiktet.
Jag syftade på en billig borrhammare för sällananvändaren.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Jag syftade på en billig borrhammare för sällananvändaren.
Jag ser det nu. Det var taffligt av mig 👍 hur som borren från amazon är bättre än förväntat för den som inte köper dormer.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nog tror jag de duger till att borra några hål då och då för sällananvändaren. Jag har en från Classe som kanske kostade 500:- för 20 år sedan och den fungerar fortfarande utmärkt för en handfull hål per år.
Ja altså nu pratar jag om julas stora maskin.
Den går såklart att borra med, men ska man bara borra är det bättre med något lättare.
 
Cheesen
Alfredo Alfredo skrev:
Nog tror jag de duger till att borra några hål då och då för sällananvändaren. Jag har en från Classe som kanske kostade 500:- för 20 år sedan och den fungerar fortfarande utmärkt för en handfull hål per år.
En handfull hål per år är mer frekvent än en sällananvändare.. Jag har haft min borrhammare som pappa köpte av en nasare i ungeför 25 år nu... använt den tre gånger på alla dessa år... det är sällananvändning. hade jag använt den en handfull hål varje år hade jag köpt en märkesmaskin för länge sedan. Skillnaden mellan milwaukeen på jobbet och min "hobbymaskin" från kina är milsvid. Misstänker att min maskin är gjord just för att ligga och vila i en låda medans en märkes maskin är gjord för att användas.
Och ni som undrar om min maskin så ser den ut ungefär identiskt med julas billiga, biltemas och Einhells... Den skakar nästan mer i hantaget än i sdschucken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.